וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט מיליארד בני אדם: הסטטיסטיקה המבהילה של הקורונה בסין

סין פתחה את שעריה בשבוע שעבר למרות שמקרי ההדבקה בקורונה מרקיעים שחקים במדינה. כעת נחשפים המספרים האמיתיים והם מבהילים. אז מה צפוי בהמשך בסין וברחבי העולם?

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

כ-900 מיליון בני אדם בסין נדבקו בנגיף הקורונה נכון ל-11 בינואר, לפי מחקר של אוניברסיטת פקין. הדוח מעריך כי 64 אחוזים מאוכלוסיית המדינה חלו או חולים בנגיף. וזה עוד במחוזות שנמצאים במצב סביר. על פי הדוח במחוז גאנסו, 91 אחוזים מהאנשים נדבקו, במחוז יונאן 84 אחוזים' ובמחוז צ'ינגהאי 80 אחוזים. אפידמיולוג סיני בכיר הזהיר גם כי המקרים יגדלו באיזורים הכפריים של סין במהלך חגיגות השנה החדשה שיערכו בסוף החודש.

שיא גל הקורונה בסין צפוי להימשך חודשיים עד שלושה חודשים, הוסיף זנג גואנג, לשעבר ראש המרכז הסיני לבקרת מחלות. מאות מיליוני סינים נוסעים לעיירות הולדתם - רבים מהם בפעם הראשונה מאז החלה המגיפה - לקראת השנה הסינית החדשה שנחגגת ב-23 בינואר, במהלכן צפויות כשתי מיליארד נסיעות בסך הכל, ועשרות מיליוני אנשים כבר הקדימו לנסוע.

סין הפסיקה לספק סטטיסטיקות קורונה יומיות מאז שנטשה את מדיניות ה"אפס הדבקה". אבל בתי חולים בערים הגדולות - שבהן מתקני הבריאות טובים יותר ונגישים יותר - נעשו עמוסים בחולי קורונה ככל שהנגיף התפשט ברחבי המדינה.

מחוז הנאן המרכזי של סין הוא המחוז היחיד שמסר פרטים על שיעורי ההידבקות - מוקדם יותר החודש אמר פקיד בריאות שם שכמעט 90 אחוזים מהאוכלוסייה חלו בקורונה, עם שיעורים דומים שנראו באזורים עירוניים וכפריים. עם זאת, גורמים ממשלתיים אומרים שמחוזות וערים רבות עברו כבר את שיא ההדבקות.

אנשים עם מסכות בתחנת רכבת בעיר שנגחאי שבסין, בעקבות מגפת הקורונה בסין, 10 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
עשרות מיליונים כבר בדרכים לקראת השנה החדשה. אזרחים בסין/רויטרס, רויטרס

בחודש שעבר כאמור סין נטשה בפתאומיות את מדיניות האפס הדבקה. היא גם פתחה מחדש את גבולותיה ביום ראשון שעבר. נתונים רשמיים מראים חמישה מקרי מוות ביום במהלך החודש האחרון, מספרים שאינם עולים בקנה אחד עם התורים הארוכים שנראו בבתי הלוויות ודיווחים על מקרי מוות ברשתות החברתיות.

בדצמבר אמרו גורמים סינים שהם מתכננים לפרסם עדכונים חודשיים ולא יומיים על מצב הקורונה במדינה. ארגון הבריאות העולמי (WHO) אמר כי סין, שהפסיקה לדווח על מקרי מוות מקורונה, לא מדווחת במידה רבה על מקרי מוות מהנגיף.

רק בשבוע שעבר נציבות הבריאות הלאומית של סין דיווחה על 10,681 מקרים חדשים, ובסך הכל, 482,057 מקרים במדינה כולה. מקרי המוות על פי הדיווחים הרשמיים הסתכמו ב-5,267 (אחד משיעורי התמותה הנמוכים בעולם), אך ארצות הברית מעריכה כי יותר ממיליון בני אדם מתו עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully