וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבים מונעים את נזקי השמש לעור, ואפילו יכולים למנוע סרטן

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 7:27

העונה של הפרי הכי פופולרי בישראל היא אומנם בקיץ, ועכשיו לכאורה כבר חורף, אבל מחקר חדש מצא סיבה להכניס את הפרי הטעים הזה לתפריט הקבוע שלנו

ד"ר מור מיודובניק מסבירה מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגן על עצמנו מסרטן העור/מערכת וואלה

אומנם שיא הקיץ מאחורינו וענבים כבר קשה למצוא בשוק, אבל מחקר חדש מצא כי שווה להמשיך לאכול אותם גם מחוץ לעונה. מדענים גילו שאנשים שאכלו שתיים ורבע כוסות ענבים כל יום במשך שבועיים, הפגינו יותר עמידות מפני נזקים מאור אולטרה סגול לעור שלהם. המחקר מצא שרכיבים טבעיים, הנקראים פוליפנולים, עשויים להיות אחראים להשפעות המועילות הללו.

כשליש ממשתתפי המחקר שהתפרסם בכתב העת Antioxidants סבלו מרמה מסוימת של עמידות לאור אולטרה סגול לאחר אכילת ענבים. לכ-10 אחוזים מהם עדיין הייתה עמידות מסוימת לאחר שהפסיקו לאכול ענבים במשך ארבעה שבועות, מה שמרמז שחלק מהאנשים בונים עמידות לכוויות שמש לאחר אכילת ענבים.

אותם שלושה מטבוליטים, או מולקולות המיוצרות על ידי הגוף, היו נוכחים בשתן של המשתתפים ברמות נמוכות בהרבה בקרב אלו שפיתחו עמידות לאור אולטרה סגול. אחד מהם, הנקרא 2-דאוקסיריבוז, הוא אינדיקטור חזק במיוחד להפחתת נזקי השמש.

"הביטוי 'תן למזונך להיות רפואתך ורפואה למאכלך' מתוארך לתקופת היפוקרטס. כעת, לאחר 2,500 שנה, כפי שהדגים המחקר האנושי הזה שנערך עם ענבים, אנחנו עדיין לומדים את המציאות של הצהרה זו", אומר המחבר הראשי ג'ון פזוטו, פרופסור ודיקן באוניברסיטת מערב ניו אינגלנד, בהודעה שפורסמה לתקשורת.

הנה עוד כמה סיבות לאכול פירות:
אכילת יותר פירות עושה את הדבר המדהים הזה
זה מה שתי מנות של אבוקדו בשבוע יעשו לכם
3 פירות סתיו בריאים וטעימים שאתם פחות מכירים

כוס ענבים. ShutterStock
טעים ובריא. ענבים/ShutterStock

מחקרים קודמים הראו כי ענבים עוזרים למנוע מאור השמש לפגוע בעור של אנשים, ועליהם מתבסס המחקר החדש. למחקר הנוכחי, החוקרים גייסו 29 אנשים והאכילו אותם שתיים ורבע כוסות אבקת ענבים במשך שבועיים. הצוות מדד את תגובת העור שלהם לאור אולטרה סגול לפני ואחרי אכילת ענבים במשך שבועיים על ידי חישוב כמות הקרינה האולטרה סגולה שגרמה לאדמומיות גלויה לאחר 24 שעות. הצוות גם ניתח את המעיים, דגימות הדם ודגימות השתן של המשתתפים.

בישראל, מדי חודש מאובחנים בממוצע כ-163 חולי מלנומה חדשים, 98 אחוזים מהם מהמגזר היהודי. כ-15 חולים מתים מהמחלה בכל חודש. מלבד מלנומה, מדי שנה מתגלים בישראל גם אלפי מקרים של סרטן עור מסוג סרטן של תאי הבסיס (Basal cell carcinoma) וסרטן עור של תאי הקשקש (Squamous cell carcinoma - SCC).

למקרי סרטן עור רבים יש קשר לקרינת UV מהשמש וכ-90 אחוז מהזדקנות העור נובע מחשיפה מוגזמת לשמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully