3 פירות סתיו בריאים וטעימים שאתם פחות מכירים

אתם אוכלים בננות, תפוחים, ובעונה הזו אולי הרבה פירות הדר, אבל לא חבל שתפספסו כמה מהפירות הכי מעניינים, טעימים ובריאים שהסתיו הוא השיא שלהם? אז הכירו את האנונה, החבוש והפג'ויה

04/11/2021

הסתיו הישראלי מוכר יותר בשל מזג האוויר הנעים שהוא מביא ונדידת הציפורים, אבל האמת היא שהוא גם העונה של כמה מהפירות הכי טעימים, בריאים וכן, גם משונים למראה. ולא, אנחנו לא מתכוונים לקיווי ולאבוקדו, אלא לכמה מהפירות שהישראלים הכי פחות מכירים, וחבל.

ליקטנו עבורכם 3 מהפירות הכי סתויים ובריאים שיש שמשום מה נותרו מאחור בסלסילת הפירות:

עוד בוואלה!

כמה פירות באמת צריך לאכול ביום?

לכתבה המלאה

אנונה

צורה משונה ומרתיעה. אנונה(צילום: ShutterStock)

האנונה שצורתה היא אולי המשונה והמרתיעה מכל הפירות שנסקור כאן, מכילה כמות של ויטמינים ומינרלים שלא הייתה מביישת אף פרי הדר. מלבד ויטמין C שמצוי בפרי בכמות גבוהה, האנונה מכילה גם תיאמין (ויטמין B1), פירידוקסין (ויטמין B6), סידן ואשלגן. ההרכב התזונתי שלה הוא זה שמעניק לה, ואם תאכלו אותה - יעניק גם לכם, יתרונות כמו חיזוק המערכת החיסונית, שמירה על מראה העור ואפילו איזון לחץ הדם.

ואם כל זה לא מספיק. מחקר שנערך בשנת 2018 מצא כי לאנונה יש יתרון אחד חשוב במיוחד - היא יכולה למנוע סרטן, זאת הודות להימצאותן של תרכובות שונות ונוגדי חמצון חזקים בפרי.

חבושים

לאכול רק מבושל. חבושים על העץ(צילום: ShutterStock)

הוא קרוב רחוק של משפחת התפוחים והאגסים, אך מראהו הכעור למדי הופך אותו לכבשה השחורה של המשפחה. החבוש שכמעט בלתי אפשרי לאכול בצורתו הטריה בשל החמצמצות, אומנם דל בקלוריות (כ-50 קלוריות ל-100 גרם) , אך הוא נחשב בריא מאוד בשל תכולת ויטמינים ומינרלים גבוהה כמו ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B, אשלגן ובחומצות חיוניות. ולכן נהוג להשתמש בו כתרופה טבעית למחלות שונות.

החבוש עשיר מאוד בסיבים תזונתיים, מה שהופך אותו, יחד עם הקלוריות הנמוכות, לפרי מושלם לדיאטה ולשיפור של פעילות מערכת העיכול. בשל תכולת פוליפנולים - נוגדי חמצון עוצמתיים - הפרי נחשב לכזה שתורם לבריאות העור והשיער, מסייע במניעת מחלות כרוניות ואף עוזר לשמור על רמות כולסטרול נאותות.

בונוס קטן לנשים ההיריוניות: ניסוי שהשווה בין אכילת חבושים ונטילת תוסף ויטמין B6 ב-76 נשים הרות עם גיל היריון של 6-14 שבועות ובחילות והקאות קלות עד בינוניות מצא כי שתיית סירופ חבושים היתה יעילה יותר מאשר נטילת התוסף.

פג'ויה

פג'ויה. ShutterStock
בגודל של ביצה קטנה ועם לא פחות יתרונות בריאותיים. פג'ויה(צילום: ShutterStock)

בצורת אליפסה ובערך בגודל של ביצת תרנגולת קטנה, הפג'ויה הארומטית והחמצמצה מצליחה להכיל בתוכה לא מעט יתרונות בריאותיים: 100 גרם של פג'ויה מכילים 61 קלוריות ורכיבי התזונה העיקריים בפרי זה הם ויטמין C (יותר מבמנגו ומנדרינה וקצת פחות מתפוזים) סיבים תזונתיים, ויטמיני B אשלגן, מגנזיום ונחושת.

הודות למרכיבים האלה הפג'ויה מספקת יתרונות בריאותיים רבים כמו שיפור בעיכול, סיוע לירידה במשקל, חיזוק המערכת החיסונית, הורדת רמות כולסטרול, הפחתת לחץ דם, הגברת חוזק העצם, איזון חילוף החומרים, אופטימיזציה של ספיגה של חומרים מזינים, ווויסות רמות הסוכר בדם. קליפת הפג'ויה אגב - שהיא בעלת טעם מעט יותר מר מבשר הפרי - עשירה בנוגדי חמצון והיא בעלת תכונות אנטיביוטיות ואנטיבקטריאליות.

הפג'ויה גם מכילה חומצה פולית, כך שהיא מעולה לנשים בהיריון. עם זאת יש לשים לב לא לאכול ממנה יותר מדי בגלל כמות הסיבים.

  • פירות
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully