וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שלא כדאי לחמם עוף במיקרוגל או באייר פרייר

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 10:33

איך אתם מחממים את השניצל שלכם? דוח חדש של מרכז המחלות ומניעתן בארה"ב מזהיר שלא לחמם מוצרי עוף ממולאים ומצופים במכשירים שונים. אז מה אתם חייבים לדעת?

הגבר שאכל עוף שלם מדי יום במשך 40 ימים ברצף/AlexiconTom

אי אפשר להתכחש לנוחות של הכנסת מזון קפוא לחימום במיקרוגל, בטוסטר או בסיר טיגון ללא שמן (אייר פרייר) כשאתם רעבים וממהרים, ובכלל. אבל דוח חדש של CDC מצביע על כך שאנשים חולים בהתפרצויות חוזרות ונשנות של הרעלת מזון מכיוון שהם מחממים מוצרי עוף קפואים במכשירים שאינם תנור אפייה.

לרוב מדובר במוצרים ממולאים שעטופים פירורי לחם. אלה אומנם מבושלים טרם הקפאתם, אבל בחלק מהמוצרים יש עוף חי לחלוטין בפנים. בגלל פירורי הלחם, אנשים חושבים לעתים קרובות שהם מבושלים לחלוטין, אבל מוצרי העוף האלה צריכים להגיע לטמפרטורה פנימית של כ-74 מעלות כדי להיות בטוחים לאכילה. לכן יש לבשל אותם בתנור קונבנציונלי אם אפשר, כך לפי ה-CDC.

מאז 1998, מוצרי עוף מצופים וממולאים נקשרו ל-14 התפרצויות וכ-200 מחלות, לפי משרד החקלאות האמריקאי. בשנה שעברה, התפרצות שכללה מוצרים אלה הביאה ל-36 זיהומים ו-12 אשפוזים ב-11 מדינות. אנשים שחלו דיווחו על התעלמות מהוראות הבישול, בישול המזון במיקרוגל או מטגן אוויר, בישול המזון לזמן קצר מהמומלץ, או אי שימוש במדחום מזון כדי לוודא שהבשר בטמפרטורה הנכונה.

מחקרים מצאו שמכשירים קטנים יותר, ניידים (ולרוב זולים יותר) עשויים שלא להיות מסוגלים לחמם או לבשל עוף קפוא מספיק כדי להרוג חיידקים שונים, לרוב סלמונלה. לדוגמה, הם עשויים לחמם רק חלק אחד של העוף לטמפרטורה גבוהה מספיק.

נאגטס עוף עם פסטה עגבניות בסיר אחד. אלון מסיקה
קחו עוד כמה דקות ותכניסו לתנור. נאגטס וספגטי/אלון מסיקה

רוב המקרים של הופעת הסלמונלה מגיעים ממוצרים מן החי כמו עופות, ביצים וחלב - בעיקר מכאלה שאינם מבושלים היטב או מחלב לא מפוסטר. הסיבה להתפשטות הנגיף היא בין היתר שההוראות על מוצרי עוף קפואים רבים אינם כוללים מידע על בישולם בכל דבר אחר מלבד תנור רגיל. כדי להחמיר את המצב, הנתונים מראים שאנשים רבים מתעלמים מההוראות האלה לחלוטין, או זורקים אותן הרבה לפני שהם מחליטים לבשל מוצר.

ויש עוד סיבות לוותר על עוף קפוא:
אם אתם אוכלים את המזונות האלה הסיכון לאלצהיימר עולה
אלה המאכלים שיגרמו לכם למות בטרם עת

אז למרות שבמקרים מסוימים זה יכול להיות בטוח להשתמש במיקרוגל או אייר פרייר להכנת עוף קפוא, מומחים אומרים שחשוב לשים לב להוראות, לדעת איך נראה עוף גולמי לעומת מבושל, ולבדוק את ההספק של המכשיר כדי לוודא שהוא מסוגל לבשל את העוף.

חוקרי ה-CDC ערכו סקר מייצג ארצי בין מאי ליולי של יותר מ-4,100 אנשים שמשתמשים במוצרים כאלה. הם גילו שכ-83 אחוזים מהנשאלים השתמשו בתנור כאחת משיטות הבישול שלהם למוצרי עוף ממולאים קפואים, אך 54 אחוזים דיווחו על שימוש במכשירים אחרים במקום או בנוסף לתנורים; 30 אחוזים אמרו שהם השתמשו באייר פרייר, 29 אחוזים השתמשו במיקרוגל, 14 אחוזים השתמשו בטוסטר אובן, ו-4 אחוזים השתמשו במכשירים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully