וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

56 חולים במלון דן: איך מזהים הרעלת מזון - ומה עושים איתה?

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 20:53

אורחים במלון דן באילת סובלים מבחילות וחשים ברע בגלל מה שנראה כמו הרעלת מזון. שאלנו את הרופאה שלנו מה גורם להרעלת מזון - ואיך מתמודדים עם התסמינים הלא נעימים

לא פחות מ-56 אורחים במלון דן באילת לקו בהרעלת מזון בימים האחרונים, במה שנראה כמו תקרית חריגה של הרעלת מזון. בדיקה שערך משרד הבריאות במטבח המלון לא העלתה ממצאים חשודים, אך החקירה בנושא עדיין נמשכת, ואורחי המלון עדיין מנסים להתאושש.

הרעלת מזון היא מחלה המופיעה בעקבות צריכה של מזון מזוהם, אך ברוב רובם של המקרים היא מסוכנת. אורגניזמים מזהמים יכולים להיות חיידקים, וירוסים או פרזיטים, או אחד מהרעלנים שאלה מכילים. האורגניזם המזהם עלול להגיע למזון בתהליך העיבוד שלו או ההכנה, לעיתים כאשר המזון נשמר בתנאים שאינם מתאימים או אינם מבושלים כהלכה.

מלון דן אילת. Shutterstock, ShutterStock
מלון דן באילת/ShutterStock, Shutterstock

אומנם כולם עלולים לסבול מהרעלת מזון, אך ישנן אוכלוסיות שעלולות לסבול יותר או שההרעלה תסכן אותם יותר, אלה הם קשישים, תינוקות וילדים, נשים בהיריון והעובר שהן נושאות, ואנשים עם מערכת חיסון מוחלשת בשל מחלות כרוניות כמו חולי איידס, סוכרת, סרטן.

מהם התסמינים השכיחים?

קשה להתעלם מהתסמינים של הרעלת מזון ואלה כוללים התכווצויות וכאבי בטן, הקאות ושלשול שיכול להיות מימי או דמי וישתנו לפי הגורם לזיהום. התסמינים מופיעים החל ממספר שעות לאחר צריכת המזון המזוהם ועד למספר ימים לאחר מכן. ברוב המקרים ההרעלה תהיה בינונית ותחלוף בעצמה, אך לעיתים תהיה חמורה יותר והחולים יזדקקו לאשפוז. מקרי מוות מהרעלת מזון הם נדירים ביותר.

על פי הסטטיסטיקה, בארבעה מתוך חמישה מהמקרים לא מתגלה הגורם לזיהום. כאשר כן מזהים את מקור הזיהום, החיידקים הנפוצים ביותר הם סלמונלה (כמו במקרה של ביצי קינדר או במפעל שטראוס לאחרונה), אי. קולי וליסטריה. הבדיקות לזיהוי הגורם הן בדיקת צואה לזיהוי האורגניזם, בדיקת דם יכולה לזהות רעלנים מסוימים ולעיתים מבצעים בדיקות הדמיה כמו CT, אך בעיקר כדי לשלול גורם אחר לתסמינים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

איך ניתן למנוע הרעלת מזון?

  • הקפדה על היגיינה אישית ושטיפת ידיים, כמו גם ניקיון המטבח וכלי הבישול (קרש חיתוך וסכינים).
  • שמירה על מזונות לא מבושלים מרוחקים ממזונות מוכנים לאכילה.
  • בישול מספק של בשרים, דגים ומאכלי ים. כך גם לגבי הקפאה.
  • אם יש ספק - אין ספק. אם אתם לא בטוחים לגבי טריות של מזון מסוים אל תאכלו אותו.
  • אם אוכלים בחוץ - שימו לב שלמסעדה או למלון יש רשיון של משרד הבריאות, הקפידו לאכול במסעדות בהן ישנה תחלופה של לקוחות והשתדלו לאכול אוכל מבושל שמעלה אדים.

מה עושים במקרה של הרעלת מזון?

המנעו ממזון מוצק עד לחלוף ההקאות. לאחר מכן ניתן להתחיל לצרוך קרקרים מלוחים, בננות, אורז או לחם. המנעו ממאכלים חריפים, מטוגנים, שומניים או אפילו מתוקים.

הקפידו על שתייה מספקת. כל עוד נמשכות ההקאות ניתן ללגום מעט מים מידי כמה דקות. אחת הסכנות הגדולות ביותר הן התייבשות, לכן הקפידו על החזרת נוזלים, ואם אינכם מסוגלים לשתות אנא פנו לרופא.

פניה לטיפול רפואי: במקרה של חשש להרעלת מזון לא מומלץ ליטול תרופות נוגדות בחילות או שלשולים עד להתייעצות עם רופא.

במקרה של החמרה לפנות למיון: אם התסמינים נמשכים יותר מ-2-3 ימים או שמופיעים אחד מהתסמינים: חום, שלשול דמי או צואה שחורה, הקאות ממושכות או דמיות, סימני התייבשות כשלהם כמו מתן שתן מועט, סחרחורות, חולשה, דופק מהיר או נשימה מהירה - פנו למיון באופן מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully