וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתה 12 פחיות של משקה אנרגיה בעשר דקות וכמעט מת

30.11.2022 / 0:08

רופא מזהיר מפני ההשפעות המסוכנות של צריכת יתר של משקאות אנרגיה לאחר שטריק של גיימר הוביל לכך שהלבלב שלו "עיכל את עצמו" והגוף שלו החל לקרוס

וודקה עם רד בול זה המשקה הכי מסוכן/סיפור בדקה

גיימר בודד חמק בקושי ממוות לאחר שלכאורה שתה תריסר פחיות של משקה אנרגיה תוך 10 דקות במה שהוא הגדיר כ"טריק אגדי" כדי להדהים ולבדר את עמיתיו לעבודה.

בניו יורק פוסט דווח שד"ר ברנרד הסו הציג את המקרה בסרטון יוטיוב שצף לאחרונה מחדש ברשת וצבר יותר מ-6.5 מיליון צפיות מאז פורסם בספטמבר 2021. "האדם הזה שתה 12 משקאות אנרגיה ב-10 דקות. זה מה שקרה לאיברים שלו", אמר הסו, רוקח קליני שערוץ היוטיוב שלו Chubbyemu מתחזק יותר מ-2.6 מיליון מנויים, והוא מעלה בו סרטוני שחזור משעשעים של סיפורים מוזרים שהיה עד להם בחדר המיון או שמע עליהם.

במקרה זה, ד"ר הסו מסביר שהגבר שזוהה בראשי התיבות JS, אושפז במיון עם "כאבי בטן נוראיים". בשחזור JS מתואר כאדם שמנמן וממושקף בן 36 שאובססיבי לפוקימונים, משחקי וידאו ודברים שלא היה לו בילדותו והוא נאבק להשתלב חברתית לאורך כל חייו.

צפו בסיפור המלא

הסו מתאר את החוויה הקשה בפירוט, ואומר לצופים שאחרי ששתה את משקאות האנרגיה, JS הוא סבל מרפרוף עליות (או רפרוף פרוזדורים) בלב וכאבי גב. הוא החליט לשתות כוס אלכוהול ובסופו של דבר הקיא בכיור המטבח. "מיד לאחר שהוא גמע את כל 12 משקאות האנרגיה, JS לא הרגיש טוב", סיפר הסו והוסיף: "כדי להסיח את דעתו מהכל, הוא התחיל לשחק בכמה משחקים".

הגיימר, שלאחר מכן לא היה מסוגל לאכול או לשתות דבר, עיכב את פנייתו לקבלת טיפול רפואי במשך מספר שעות, מה שלפי ד"ר הסו הביא בסופו של דבר להתפתחות של דלקת לבלב חריפה (או או פנקראטיטיס חריפה).

בבית החולים, הרופאים חשפו תגלית מזעזעת: הלבלב של JS החל "לעכל את עצמו" כאשר גופו נאבק לעמוד בקצב של קילו הסוכר וכמויות הקפאין שספג מ-12 הפחיות. הלבלב שלו היה נפוח מנוזלים, אמר הסו. הצטברות הנוזלים הזדהמה והכבד והכליות שלו התחילו להחסם. הרופאים טיפלו בגיימר, שעל פי הדיווחים הקיא על נעליה של אחות, בעירוי נוזלי ואנטיביוטיקה לפני ששחררו אותו לביתו.

האירוע, הסביר הסו, היה "קריאת השכמה" עבור האיש. בדיקות הדם שלו הראו שהוא במצב של טרום סוכרת - ממצב שבו רמות הסוכר בדם לא עונות על ההגדרה של סוכרת, אולם הן גם נמצאות מעל לטווח התקין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גיימר שותה משקאות אנרגיה. Chubbyemu, צילום מסך
מיד לאחר שהוא גמע את כל 12 משקאות האנרגיה, JS לא הרגיש טוב/צילום מסך, Chubbyemu

מומחי בריאות הזהירו פעמים רבות מפני הסכנה שמשקאות המכילים קפאין ממותקים כמו משקאות האנרגיה, במיוחד כאשר צצו אתגרי שתיית משקאות אנרגיה בטיקטוק ורשתות חברתיות אחרות.

"רוב האנשים יודעים שמשקאות אנרגיה יכולים להיות מסוכנים כאשר צורכים אותם בכמות עצומה", אמר ד"ר הסו לצופים. "אם אתה שותה אחד מדי פעם, ואתה צעיר ובריא - זה כנראה לא עניין גדול. אבל אם תתחילו לגמוע פחיות רבות זו אחר זו, כנראה שדברים רעים הולכים לקרות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully