וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוירולוג חושף: 5 דברים שאני עושה כדי לשמור על המוח שלי

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 0:35

מומחה מדעי המוח, קודי איסבל, ממליץ על חמישה דברים שכדאי לעשות כדי לחדד את המוח - ולפחות אחד מהם יפתיע אתכם

5 דברים שלעולם לא אעשה למוח שלי/.tiktok.com/@mindbrainbodylab

הנוירולוג קודי איסבל, שמרבה לשתף טיפים בערוץ הטיקטוק שלו @mindbrainbodylab, שיתף סרטון שצבר כמעט 2 מיליון צפיות בו הוא טוען שיש חמישה דברים שהוא לעולם לא יעשה בתור נוירולוג. קודי, שסיים את לימודי התואר שלו במדעי המוח ב-2018, אמר בסרטון שיש חמש פעילויות חיוניות יומיומיות ששומרות על בריאות המוח האנושי - כשהראשונה ואולי החשובה מכולן היא שינה.

קודי טוען כי שמירה על שעות שינה קבועות היא הדבר החשוב ביותר עבור מי שרוצה לשמר את תפקודי המוח שלו. "לא אכפת לי אם זה הופך אותי לסבא", הוא קבע, "פחות שעות שינה שוות פחות שעות חיים". המומחה לא חשף כמה שעות שינה מומלץ לנו ללילה, אך מחקרים עדכניים גילו שיותר מדי שעות שינה יכולות למעשה להזיק לתפקוד הקוגניטיבי - ממש כמו שינה לא מספקת. מחקר ממדינת וושינגטון מצא שאנשים שישנו פחות מ-4.5 שעות בלילה ואלו שישנו יותר מ-6.5 שעות בכל לילה, היו בסיכון גבוה יותר לירידה קוגניטיבית לאורך זמן.

צעירה שלא מצליחה להרדם. Sergey Mironov, ShutterStock
"פחות שינה = פחות חיים"/ShutterStock, Sergey Mironov

העצה השנייה של קודי היא להקפיד על מדיטציה. הוא אמר: "זו הדרך הקלה ביותר להגן על המוח" והוסיף ש"מדיטציה מרגיעה את הנפש ומפחיתה חרדה ודיכאון". הוא המליץ על לפחות 10 דקות מדיטציה מדי יום כדי לראות תועלת קוגניטיבית.

בנוסף, הנוירולוג אמר שויתור על אלכוהול הוא מפתח לתפקוד קוגניטיבי תקין. "אלכוהול מלבה את המוח שלכם ישירות ומדכא אותו", הסביר. קביעתו מחזקת מחקר בן 30 שנה שבחן את מוחותיהם של 550 בריטים בגיל העמידה - ומצא כי אלו ששתו יותר אלכוהול היו בסיכון גבוה יותר לניוון של מבנה מוחי הנקרא היפוקמפוס, שמוכר כבעל תפקיד חשוב בתפקודי זיכרון - מה שגורם לנזק מוחי המשפיע על הזיכרון והניווט המרחבי.

הטיפ הרביעי שלו נוגע לספורט. אימון יומי חיוני לבריאות קוגניטיבית ארוכת טווח, הוא אמר והוסיף ש"אימון מפחית את הדלקת במוח (ערפל במוח) ומגביר את הנוירופלסטיות, שהיא היכולת ללמוד".

בעוד שארבע הפעילויות הראשונות של קודי - שינה, מדיטציה, פעילות גופנית והגבלת אלכוהול - אולי היו צפויות, ההמלצה החמישית שלו מפתיעה. הנוירולוג מעודד אנשים להיות החלטיים יותר ולא לתת לחוסר ההחלטיות לעכב אתכם. הוא אמר: "המוח שלנו נועד להחליט דברים ולעשות דברים - ואנחנו לומדים דרך הכישלון". הוא טען שהתהליך של "לפעול, להעריך, להתאים" עוזר לשפר את בריאות המוח הכללית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הנה כל הטיפים שלו:

@mindbrainbodylab Prioritize these areas of your life instead of ignoring them for 30 days and you'll change your mental health, physical health and life I promise. Follow to catch all the things I would do to heal your brain as a neuroscientist. #neuroscience #neurosciencetok #fyp #healthy ♬ original sound - Cody Isabel

אלפי צופים הגיבו לסרטון, כשחלק פירגנו ואחרים פחות. "התחלתי לעשות מדיטציה במהלך המגיפה וזה שינה את חיי", כתב אחד בתגובות ואחר הוסיף: "הולך לאמץ את כל הטיפים שלכם". משתמשת אחרת הראתה פחות התלהבות: "בוא נראה אותך מקפיד על הרשימה הזו שלך כשיהיו לך ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully