וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סברס: היתרונות הבריאותיים של הצבר הישראלי

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 8:20

פרי הקקטוס אולי נראה מאיים, אבל ברגע שעוברים את החלק החיצוני הקוצני שלו, הוא מניב פרי טעים ועשיר בחומרים מזינים. הנה כל הסיבות להוסיף אותו לתפריט

סברס. ShutterStock
צבר ישראלי שהרבה אנשים לא מכניסים לפה. סברס/ShutterStock

קוצני ודוקרני מבחוץ, טעים ועסיסי מבפנים. הצבר המצוי, הלא הוא הסברס, הוא בכלל סוג של קקטוס, אבל אנחנו הפכנו אותו לפרי הארצישראלי האולטימטיבי. ולמרות שהוא כל כך מסמל אותנו, מעטים בוחרים לאכול אותו, רובם כנראה פשוט לא רוצים להסתבך עם הקוצים, וחבל.

מלבד היותו פרי סימבולי עבורנו הישראלים, הסברס גם בריא במיוחד, והנה כל הסיבות להוסיף אותו לתפריט:

מלא בוויטמינים
הסברס מכיל כמות גבוהה של ויטמין C, בנוסף לויטמין K ו-E ומינרלים כמו נחושת, בטא קרוטן, אשלגן, סידן ובעיקר מגנזיום המסייע למערכת השרירים והעצבים לתפקד היטב. בנוסף הוא מכיל כמות מכובדת של סלניום, המסייע לגוף לווסת את הורמוני בלוטת התריס ותומך במערכת החיסונית.

שלושה מתכוני סברס מפתיעים

מרמלדת סברס של אריה. נמרוד סונדרס
לא סתם הוא טוב לריבות ומרמלדות. מרמלדה סברס/נמרוד סונדרס

שומר על כולסטרול תקין
הסברס הוא פרי עשיר בפקטין, לכן הוא נהדר למרקחות שונות. לפקטין תכונה היוצרת ג'ל הקושר את חומצות המרה והכולסטרול ומעודד את הפרשתם החוצה מהגוף.

טוב לעיכול
הסברס מכיל כמות גבוהה מאוד של סיבים תזונתיים (כוס אחת מספקת חמישית מכמות הסיבים המומלצת) הוא מכיל סיבים מסיסים ובלתי מסיסים, שניהם חשובים לעיכול בריא. הסיבים מסייעים לא רק לתחושת שובע לאורך זמן אלא מזרזים את פעילות מערכת העיכול, מונעים עצירות ונפיחות. בסברס יש גם בטאאין ואשלגן - אשלגן עוזר למזון להיספג טוב יותר, בעוד שבטאלאינים הם אנטי דלקתיים ועוזרים להגן על מערכת העיכול. רק שימו לב שאתם לא אוכלים יותר מדי מהגרעינים של הפרי שיכולים לגרום לעצירות.

עשיר בנוגדי חמצון
המולקולות הנותנות לפרי את צבעו האדום או הצהוב-כתום הן למעשה נוגדי חמצון עוצמתיים מאוד. בנוסף אליהן הפרי מכיל נוגדי חמצון כמו טאלאינים, פוליפנולים ופלבונואידים שעוזרים למנוע נזק חמצוני שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים ועלולים להוביל למחלות.

עוזר למנוע כבד שומני
סברס שימש באופן היסטורי לטיפול בבעיות כבד, וכמה מחקרים מודרניים מגבים רעיון זה. ההערכה היא שהתרכובות נוגדות החמצון בסברס מסייעות בהגנה מפני דלקות ולחץ חמצוני שעלולים להזיק לכבד. מחקר אחד בחולדות עם השמנת יתר מצא שאכילת סברס עשויה להגן מפני מחלת כבד שומני לא אלכוהולי, בין השאר על ידי הפחתת מתח חמצוני. מחקר אחר בעכברים הציע שמיץ סברס מסייע במניעת פגיעה בכבד הנגרמת על ידי צריכת אלכוהול כרונית על ידי שיפור כמות נוגדי החמצון שעוזרים במניעת נזק הנגרם על ידי אלכוהול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully