וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרגל המפתיע בקפה של הבוקר שממש טוב לבריאות שלכם

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 7:03

מחקר שנערך על קרוב ל-200 אלף בני אדם מצא את אחד הממצאים המפיעים ששמענו לאחרונה. מתברר שקצת סוכר בקפה שלכם יכול להאריך חיים. כמה קצת? הפרטים בפנים

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

אחרי שנים שאנחנו אומרים לכם לכם שסוכר לא טוב לבריאות וכי עדיף להימנע ממנו, מגיע מחקר מפתיע שטוען כי הוספת כפית סוכר לכוס קפה עשויה להיות המפתח לחיים ארוכים יותר. מדענים גילו שלמי ששותה קפה יש סיכון נמוך יותר למוות מוקדם בהשוואה למי שאינו שותה קפה כלל, אבל אלו שאוהבים את הקפה שלהם מתוק נוטים אפילו פחות למות.

חוקרים בסין שעקבו אחר קבוצה של מבוגרים בריטיים במשך שבע שנים בממוצע מצאו שאנשים ששתו בין כוס וחצי לשלוש וחצי כוסות קפה עם קפאין וסוכר היו בעלי סיכוי נמוך יותר למות במהלך הזמן הזה, בהשוואה לאלה שלא שמו סוכר בקפה או אלה שלא שתו קפה בכלל.

אנשים ששתו כל כמות של קפה ללא המתקה היו בסבירות נמוכה של עד 21 אחוזים למות מאשר אלה שלא שתו קפה כלל. והנה החלק המפתיע - אלה שאוהבים את הקפה שלהם מתוק היו בסיכון נמוך ב-31 אחוזים למות מאשר האנשים שלא שתו קפה במהלך תקופת המעקב - זאת בתנאי שהם שמרו על צריכת הקפה שלהם בין כוס וחצי לשלוש וחצי כוסות ביום, ובתנאי שהוסיפו רק כף אחת של סוכר בממוצע לכל היום.

כפית סוכר עם ספל קפה. gosphotodesign, ShutterStock
ממצאים מפתיעים מאוד. כפית סוכר בקפה/ShutterStock, gosphotodesign

שתיית קפה הראתה קשר לסיכון נמוך יותר למות מכל סיבה שהיא, סרטן ומחלות לב. זה לא משנה אם אנשים שתו קפה נטול קפאין, נמס או טחון - התוצאות היו נכונות עבור כולם.

מה לגבי ממתיקים מלאכותיים?

הצוות מציין שהתוצאות שלהם לא היו חד משמעיות עבור המשתתפים שהוסיפו ממתיקים מלאכותיים לקפה שלהם. מחקרים מוקדמים יותר הראו שהמשקה מעמיד שותי קפה בסיכון נמוך יותר למוות, אך מחקרים אלה לא הבחינו בין קפה ממותק לקפה לא ממותק.

במהלך המחקר החדש, החוקרים בחנו נתונים על יותר מ-171,000 מבוגרים שהשתתפו בשאלון התנהגות הבריאות של מחקר הביובנק הבריטי. המתנדבים הבריאים, שלא סבלו מקרים ידועים של מחלת לב או סרטן, ענו על שאלות תזונה ובריאות כדי לקבוע את השפעת הרגלי שתיית הקפה שלהם. המדענים עקבו אחר כל אדם מ-2009 עד 2018.

ובכל זאת, חשוב לומר שלמרות התוצאות, שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine, הן אינן מוכיחות ששתיית קפה היא הסיבה היחידה לכך שהסיכון של המשתתפים למות מוקדם נמוך יותר. אחת הסיבות לכך, מלבד העובדה שמדובר בדיווח עצמי, הייתה שכמות הסוכר הממוצעת שהמשתתפים הוסיפו לקפה הייתה נמוכה בהרבה מהכמות המוספת בדרך כלל לחלק ממשקאות הקפה הנמכרים ברשתות.

קפה זה בריא

"המחקר שלנו מצא שמבוגרים ששתו כמויות מתונות של קפה ממותק בסוכר כל יום היו בסבירות נמוכה בכ-30 אחוזים למות מכל סיבה שהיא במהלך תקופת המעקב הממוצעת של שבע שנים בהשוואה לאלו שאינם שותים קפה כלל", אמרה מחברת המחקר דן ליו. מהאוניברסיטה הדרומית לרפואה, "ממצאים חדשים אלה הם בעלי רלוונטיות קלינית ובריאות הציבור".

"שתיית קפה הייתה קשורה לסיכון נמוך יותר למוות בין אם הוספתם סוכר ובין אם לאו", מוסיפה סגנית עורכת Annals of Internal Medicine, ד"ר כריסטינה ווי, "הקשר בין שתיית קפה עם ממתיקים מלאכותיים לבין הסיכון שלך למות היה פחות ברור במחקר. הכותבים מצאו ששתיית קפה מתונה באופן קבוע קשורה לסיכון נמוך יותר למות מכל סיבה שהיא, בין אם סרטן או מחלות לב. הסיכון הנמוך למוות הקשור לרמות מתונות של שתיית קפה היה נכון ללא קשר אם שתית קפה נטול קפאין, קפה נמס או קפה טחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully