וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו 8 דרכים טבעיות להימנע מעקיצות יתושים

קיווינו שנוכל להימנע מיתושים עוד איזה חודש-חודשיים, אבל זמזום היתושים בחדר השינה לא מאפשר לנו להתעלם מהנושא המציק הזה. אז אספנו את הדרכים הכי יעילות להימנע מעקיצות יתושים

בין הקורונה לאבעבועות הקוף נראה שיש לנו בעיות די גדולות להתעסק איתן, ובכל זאת - מה שבאמת מדיר שינה מאיתנו (ליטרלי) מדי לילה הן בעיות קטנות ומציקות במיוחד - יתושות. בכל שנה כשמזג האוויר מתחמם, היתושות חוזרות לחיינו, והמלחמה בעקיצות יוצאת לדרך. כבר כתבנו כאן לא פעם כיצד ניתן להקל על עקיצות נפוחות ומגרדות, אבל הפעם החלטנו לנסות להקדים תרופה למכה, ולמנוע אותן לחלוטין. אז אספנו כמה שיטות שבאמת עובדות להרחקת יתושים.

1. פשוט תעיפו אותן מכם
נקבת היתוש, כמו כל סוג של מעופף זעיר, מתקשה לעוף ברוחות חזקות. כל משב רוח החזק מ-2 קמ"ש יקשה עליה להגיע אליכם ובכך יעזור לכם להימנע מהעקיצות הטורדניות. לכן, לפני שאתם הולכים לישון, כדאי פשוט להפעיל מאוורר , שגם ישמור על טמפרטורה נעימה בדרך בריאה יותר מהמזגן, וגם יעזור לכם להישאר נטולי עקיצות לאורך הלילה.

2. הימנעו מבירה וחריף לפני השינה
יתושים נמשכים לפחמן דו חמצני שנפלט בכל שאיפה שלנו, ויש פעולות שאנחנו עושים שמגבירות את שאיפתו - ומהן די קל להימנע. צריכה מוגברת של אלכוהול לדוגמה, גורמת לעלייה ברמות הפחמן הדו חמצני, כמו גם אכילת מזונות חריפים או התעמלות גופנית - ומכל אלו מומלץ להימנע לפני השינה.

גיף מאוורר. Giphy
מי יכול עליו. מאוורר/Giphy

3. במקום בירה - מיץ אשכוליות
אשכוליות מכילות שפע ויטמינים ומינרלים, וגם תרכובת המכונה נוטקטון. מחקרים מראים כי הנוטקטון יעילה מאוד לא רק בהברחת יתושים, אלא גם קרציות, וזו הסיבה שמדענים השתמשו באשכוליות כאמצעי להילחם בהתפשטות ההולכת וגוברת של מחלת הליים, כמו גם במחלות אחרות הניתנות להעברה דרך קרציות.

4. גם תה קר ומרענן יעבוד
אחד המרכיבים השכיחים ביותר בדוחי יתושים הוא שמן ציטרונלה ואחד ממקורות המזון הגדולים ביותר של ציטרונלה הוא עשב לימון. מומחים טוענים כי אם תמרחו אותו על עורכם או תצרכו אותו, תצליחו להדוף יתושים. את עשב הלימון, או הלימונית בשמה הפופולרי יותר, אפשר לצרוך גם בתה קר במהלך ימי הקיץ החמים, ואפילו להוסיף אותו לתבשילי קארי אסיאתיים.

עוד בוואלה!

האם אתם סובלים מאלרגיה לעקיצות יתושים?

לכתבה המלאה
אישה שותה תה קר, חליטת צמחים. ShutterStock
עם לימונית, כן? אישה שותה תה קר/ShutterStock

5. בקיץ הזה תלבשו לבן
יתושות נעזרות במידה רבה בעיניים כדי לבחור את הטרף שלהן, ויכולת הזיהוי והניתוח שלהן משחקת כאן תפקיד מרכזי. בגלל שנקבת היתוש עפה בדרך כלל קרוב לאדמה, היא תימשך לחפצים השונים מקו האופק הבהיר שלפניה. לכן, היא תעקוץ בסבירות גבוהה יותר חיות או בני אדם שנראים כהים יותר. אם אתם רוצים שהן יעקצו אתכם פחות - כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ללבוש בגדים בהירים יותר, בעדיפות לכמה שיותר בגדים לבנים.

6. אל תגרדו את העקיצות שכבר שם
למרות הטיפים המצוינים שלנו, כנראה לא תצליחו להימנע לחלוטין מעקיצות בקיץ הקרוב. עם זאת, אם כבר נפלתם קורבן לעקיצה, גירוד שלה עלול לגרום לדימום - שיזמין אליכם עוד יתושות רעבות. לכן, חשוב מאוד להימנע מגירוד עקיצות. אם תניחו קרח על מקום העקיצה, תקלו על תחושת הגרד בצורה יעילה יותר מגירוד. אתם יכולים להשתמש גם בסיידר תפוחים או בחומץ לבן שהוכחו כדרכים יעילות לנצח את הגרד שמוציא אותנו מדעתנו.

אישה מגרדת את ידה. ShutterStock
לא לגרד! אישה מגרדת את הזרוע שלה/ShutterStock

7. קררו את עצמכם
כשאנחנו מזיעים, אנחנו מפרישים חומצה לקטית, חומצת שתן, אמוניה ותרכובות נוספות. הריח של שלל התענוגות האלו מושך את היתושות אלינו. פעילות גופנית הגורמת לנו להזיע מגבירה את הצטברות חומצות החלב המושכות את היתושות. לכן, כדאי להימנע מפעילות גופנית מאומצת לפני שהולכים לישון, ולכוון את המזגן לטמפרטורה נמוכה ונעימה שתאפשר לכם לעבור את הלילה ללא גירודים.

8. בחרו בריחות הנכונים
בעונת היתושים כדאי לעשות הפסקה מבשמים בניחוח פרחים, שכן יתושות נמשכות לפרחים. מנגד, אתם יכולים להקיף את עצמכם בריחות הנכונים: ניתן לשתול בבית צמחים בעלי רכיבים לימוניים, כמו ציטרונלה, לימונית, אקליפטוס לימוני, נפית החתולים, גרניום, לבנדר, ציפורן, קורנית לימונית וקינמון. אם אתם לא בעניין של גינון, אתם יכולים להצטייד בשמנים אתרים בניחוחות האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully