וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר להידבק בקורונה פעמיים באותו חודש? המקרה הזה מוכיח שכן

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 9:00

מקרה שהוצג לאחרונה חשף חולה שנדבקה פעמיים באותו החודש בקורונה, בכל פעם בזן אחר. איך זה יכול לקרות בעצם? הנה הפרטים

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא/צילום: לע"מ

בסוף השבוע האחרון הורידו בישראל את חובת עטיית המסיכות, אבל זה לא אומר שהקורונה נגמרה. אם נדבקתם לאחרונה בקורונה וחשבתם שאתם חסינים לכמה חודשים - אולי תצטרכו לחשוב שוב. חוקרים מצאו שתקופת ההדבקה החוזרת הקצרה ביותר הידועה בקורונה היא 20 יום. הממצאים הוצגו במצגת בקונגרס האירופי למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות בליסבון שנערך בימים אלה.

האדם חסר המזל שנדבק בנגיף הייתה עובדת בריאות בת 31. נמסר כי האישה לא פיתחה תסמינים לאחר בדיקת PCR חיובית ראשונה ב-20 בדצמבר 2021, ולאחר תקופת בידוד עצמי של 10 ימים היא חזרה לעבודה. עם זאת, היא פיתחה שיעול וחום כעבור שלושה שבועות ולכן עשתה בדיקה נוספת, וגם זו הייתה חיובית. רצף גנום שלם גילה שהאישה נגועה בשתי גרסאות שונות - דלתא בדצמבר ואומיקרון בינואר. האישה קיבלה חיסון מלא וקיבלה בוסטר 12 ימים לפני הבדיקה החיובית הראשונה שלה.

"מקרה זה מדגיש את הפוטנציאל של וריאנט האומיקרון להתחמק מהחסינות הקודמת שנרכשה מזיהום טבעי עם וריאנטים אחרים או מחיסונים", אמרה ד"ר ג'מה רסיו, אחת ממחברות המחקרים ממכון קטלה דה לה סלוט בטרגונה. "במילים אחרות, אנשים שחלו בקורונה אינם יכולים להניח שהם מוגנים מפני הדבקה חוזרת, גם אם הם חוסנו. עם זאת, נראה ששילוב של הדבקה קודמת עם גרסאות אחרות וגם חיסון מגנים חלקית מפני מחלה קשה ואשפוז עם אומיקרון".

חיסון נגד קורונה. Joe Raedle, GettyImages
החיסונים הפכו את הקורונה ממגיפה לנגיף עונתי, כמעט. חיסון קורונה/GettyImages, Joe Raedle

נכון לעכשיו, נגיף הקורונה עדיין מסווג כמגיפה - ארגון הבריאות העולמי (WHO) מגדיר מחלות כמגיפה כאשר הן מתפשטות ברחבי העולם ומספרן עולה באופן בלתי צפוי. עם זאת, הקורונה הולכת אט אט לקראת הפיכתה לאנדמית - הדומה להצטננות או שפעת, שבה מספר המקרים עדיין גדול אך בקצב צפוי יותר. אם נגיף הקורונה יהפוך לנגיף עונתי, מדענים צופים שבסופו של דבר כולם ידבקו ב-COVID-19 פעמיים, וכנראה עוד פעמים רבות במהלך חייהם.

למרות זאת, ניטור וריאנטים של נגיף הקורונה עדיין חשוב מאוד, גם אצל אנשים מחוסנים במלואם, שכן הוא יכול לעזור לאתר גרסאות שיכולות להתחמק מחיסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully