וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי שלושה: זה המספר האמיתי של המתים מקורונה בעולם

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 8:56

את נזקי הקורונה הסופיים כנראה שנלמד רק בעוד מספר שנים, אבל נכון לכרגע ניתן לומר בוודאות שמספר המתים הלא מדווחים מהנגיף גבוה בהרבה יותר. אלה התוצאות העגומות של מחקר חדש

בווידאו: פרויקטור הקורונה אומר שבכירי מערכת הבריאות המליצו לבטל את התו הירוק ב-1 במרץ/צילום: לע"מ

ארגון הבריאות העולמי דיווח כי עד שנת 2021, כמעט 6 מיליון אנשים מתו ממגיפת הקורונה. כעת מחקר חדש מצא כי המספר האמיתי עשוי להיות פי שלושה מההערכה: 18.2 מיליון.

"המספר האמיתי של מקרי המוות גבוה בהרבה ממה שדווח ברוב המדינות", אמר היידונג וואנג, אחד ממחברי המחקר ומומחה לבריאות אוכלוסיה במכון למדדי בריאות והערכה בסיאטל, כך מדווח במגזין הנחשב NATURE. "הבנת מספר המתים האמיתי מהמגיפה חיונית לקבלת החלטות יעילה בבריאות הציבור", הוסיף.

מחברי המחקר אומרים שמגוון גורמים - החל מדיווח חסר של הדבקות ועד לעומס שהמחלה גרמה בבתי חולים - עשויים להסביר את המספר חסר התקדים של מקרי מוות נוספים במהלך המגיפה.

המחקר, שפורסם לפני כמה ימים ב-Lancet, בחן את מספר "מקרי המוות העודפים" ברחבי העולם בשנים 2020 ו-2021. באמצעות מודלים. הצוות חישב את מספר מקרי המוות "הצפויים" בשנים שלא הושפעו ממגיפה עולמית, והשווה נתון זה למספר הכולל של בני אדם שמתו מכל סיבה שהיא. השיא של זן האומיקרון במקומות רבים, שהביא לעלייה במספר המתים מנגיף הקורונה, לא נכלל במחקר הנוכחי.

צוות קברנים בבית קברות בריו דה ז'ניירו, 19 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
המספרים לא מדוייקים בכלל. בית קברות בברזיל בו נקרבו מתי הקורונה/רויטרס, רויטרס

בארה"ב הספירה הרשמית היא כ-960 אלף מקרי מוות, אך צוות המחקר מעריך שמספר המתים האמיתי עומד על כ-1.13 מיליון. החוקרים אמרו כי הודו, ארה"ב, רוסיה, מקסיקו, ברזיל, אינדונזיה ופקיסטן היוו את התוספת המצטברת הלא מדווחת הגדולה ביותר של המתים. "שבע מדינות אלו היוו יותר ממחצית ממקרי המוות העודפים בעולם כתוצאה מ-COVID-19 במהלך תקופה של 24 חודשים", כתבו מחברי המחקר.

המספרים במחקר גם הראו תנודות משמעותיות בסיבות מוות אחרות במהלך השנתיים האחרונות, שעשויות להיות קשורות גם לנגיף או להשפעותיו. כך למשל, מקרי המוות מהתקפי לב ושבץ עלו מעבר לרמות טרום-מגיפה, כמו גם מקרי מוות מדמנציה ומחלת אלצהיימר. COVID-19 נקשר הן לבעיות קרדיווסקולריות והן לבעיות נוירולוגיות, כמו גם לשיבוש יכולתם של הרופאים לטפל בחולים שלא נדבקו בקורונה.

כבר במאי האחרון, ארגון הבריאות העולמי (WHO) חשד שעד פי שלושה יותר אנשים מתו כתוצאה מהנגיף ממה שהראו הנתונים העולמיים. בהתבסס על דוח שהראה כי עד סוף שנת 2020, נגיף הקורונה גרם למותם של 1.8 מיליון אנשים, ארגון הבריאות העולמי העריך כי מקרי המוות העודפים היו בסבירות גבוהה יותר של 3 מיליון. עד מאי, 3.4 מיליון בני אדם מתו, וארגון הבריאות העריך את הנתון בסבירות גבוהה יותר של 6-8 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully