וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חיסוני הקורונה דווקא מחלישים את המערכת החיסונית שלנו?

זה לא סוד שהקורונה גרמה ללא מעט מחלות לרדת מקדמת הבמה. מחקר ישראלי מאוניברסיטת בן גוריון בדק ומצא שבאופן מפתיע, על אף הקורונה ואולי בגללה, יש דווקא עליה במחלות נשימה אחרות. האם זה אומר שמערכת החיסון שלנו נחלשה?

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר שתוקף חיסון כמקנה תו ירוק הוארך עד סוף פברואר/צילום: לע"מ

עכשיו כשהגל החמישי מאחורינו ורוב ההגבלות הוסרו, זה אולי לא יפתיע אתכם שהמגבלות השונות במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה השפיעו באופן ניכר על היקף התחלואה בישראל - בעוד הסרתן העצימה, קרוב לוודאי, את התחלואה בקורונה ובמחלות נוספות.

ד"ר שמעון עמר והדוקטורנט טל מיכאל, חוקרים מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בחנו את היקף התחלואה במחלות זיהומיות שאינן קורונה טרם התפרצות הנגיף, במהלך ההגבלות השונות ובתקופה שלאחר מתן החיסונים ושחרור הסגרים.

המחקר, שעקב אחר התחלואה הזיהומית של 386,711 מטופלים במשך כארבע שנים, בחן את שיעורי התחלואה הזיהומית במחלות זיהומיות בדרכי הנשימה. המחקר הניב נתון מדאיג המתואר לראשונה בספרות המחקר: מאז שוחררו הסגרים ולאחר מבצע החיסונים האדיר, התרחשה עלייה של פי 2.64 באבחנת מחלות נשימתיות שאינן קורונה ומחלות הבטן בילדים בגילאי 0-3 בהשוואה לתקופה זהה טרם התפרצות הנגיף. עלייה משמעותית של פי 1.74 נמצאה גם בקרב כלל הגילאים.

חיסון קורונה רביעי בביה"ח תל השומר 28 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
חיסון לקורונה/ראובן קסטרו

בניסיון להתחקות אחר הסיבה לעלייה המשמעותית בתחלואה, נדגמו וירוסים ממטופלים אשר אושפזו במרכז הרפואי-אוניברסיטאי "סורוקה". מהדגימות נמצאה עלייה משמעותית בשיעורי הנגיף Metapneumovirus - התוקף את דרכי הנשימה העליונות - בהשוואה לשנים הקודמות בהן שיעוריו היו נמוכים משמעותית. יתר על כן, בדומה לקיץ האחרון בעולם ככלל ובישראל בפרט - התרחשה עלייה משמעותית בשיעורי התחלואה הנשימתית שנגרמו בעקבות הנגיף RSV - הגורם השכיח ביותר לזיהומים בדרכי הנשימה בקרב ילדים עד גיל שנתיים.

"העלייה בתחלואה הזיהומית בקרב כלל שכבות האוכלוסיה, והילדים הקטנים בפרט, מעלה שאלות רבות בנוגע לשינויים אפשריים במערכת החיסון שלנו", הוסיף הדוקטורנט טל מיכאל. "מנתוני המחקר ניתן להסיק כי יש להוסיף לסל השיקולים של מתווי המדיניות את ההשפעות המדהימות של צעדים פשוטים כגון עטיית מסיכה וריחוק חברתי על ירידה בתחלואה הזיהומית, ומנגד לזכור שהצעדים האלו גם טומנים בחובם סימני שאלה, ועלולים להשפיע על מערכת החיסון שלנו עם הסרתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully