וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופל גילה מטבע תקוע במעי הגס שלו: "לא זוכר שבלעתי אותו"

30.5.2022 / 23:54

במהלך בדיקת קולונוסקופיה שגרתית, הגסטרואנטרולוג מצא מטבע במעי הגס של המטופל שלו - בחלק המרוחק ביותר מפי הטבעת. לא הרופא ולא המטופל יודעים כיצד הוא הגיע לשם

"הדדבר הכי מוזר שמצאתי בץןך ישבן של מישהו"/@docschmidt

הרופא והגסטרואנטרולוג, דוקטור בנג'מין שמידט, הוא אושיית טיקטוק מוערצת. לערוץ שלו (@docschmidt) יש כמעט חצי מיליון עוקבים, להם הוא מעניק הצצה לעולמם של הרופאים והאחיות, בדרך כלל בצורה משעשעת. בחלק מהסרטונים שלו הוא מדבר על מקרים רפואיים חריגים שניתקל בהם במהלך הקריירה שלו.

בסרטון שצבר מעל 2 מיליון צפיות, חשף הדוקטור כי במהלך בדיקת קולונוסקופיה שגרתית של מטופל עם היסטוריה של סרטן המעי הגס, הוא הבחין במטבע שתקוע במעי שלו. בעוד שמקרים של מטופלים המגיעים למיון עם חפצים שנתקעים באזור החלחולת, הקרוב לפי הטבעת, הינם נפוצים - הסבירות שחפץ יתקע באזור המעי העיוור, הרחוק ביותר מפי הטבעת, היא כמעט אפסית - מה שהופך את המקרה הזה לנדיר במיוחד.

דוקטור שמידט בן ה-31 שעובד בסנט לואיס, מיזורי, ארה"ב, הרגיע את המטופל לאחר הבדיקה וסיפר לו שהסרטן בו חלה בעבר לא חזר וכי הכל נראה תקין, אולם הוסיף שבמהלך הבדיקה הבחין במשהו נוצץ במעי וכשבחן מקרוב הבין שמדובר במטבע. המטופל, כך מספר הדוקטור, היה מופתע מהממצא המוזר לא פחות ממנו וסיפר שאין לו מושג כיצד המטבע הגיע לשם ומתי בדיוק הוא בלע אותו. אם המטופל דובר אמת - יתכן שהוא בלע אותו בילדותו ולכן אינו זוכר את המקרה.

דוקטור בנג'מין שמידט מצא מטבע במעי הגס של המטופל שלו. tiktok.com/@docschmidt, צילום מסך
דוקטור בנג'מין שמידט מצא מטבע במעי הגס של המטופל שלו/צילום מסך, tiktok.com/@docschmidt

זה האזור בו נמצא המטבע:

דוקטור בנג'מין שמידט מצא מטבע במעי הגס של המטופל שלו. tiktok.com/@docschmidt, צילום מסך
דוקטור בנג'מין שמידט מצא מטבע במעי הגס של המטופל שלו/צילום מסך, tiktok.com/@docschmidt

מאוחר יותר סיפר דוקטור שמידט ל-Mirror: "ביצעתי בדיקת קולונוסקופיה שגרתית - שזה משהו שאני עושה 4-5 פעמים ביום - וכשהגעתי למעי הגס, מצאתי שם מטבע. מעולם לא ראיתי דבר כזה והמטופל לא זכר שבלע אי פעם דבר כזה".

הוא הוסיף: "הסרטון הזה הפך להיות פופולרי מאוד. אני חושב שסרטונים על מקרים וממצאים רפואיים יוצאי דופן עובדים טוב, בגלל הסקרנות הטבעית של בני האדם. סרטונים על חפצים שנמצאו בפי הטבעת של מטופלים בהחלט מעוררים תדהמה, אבל אני חושב שהסרטון הזה הצליח במיוחד בגלל רמת המסתורין שלו. המטבע שלא נמצא בפי הטבעת, אלא בחלק של המעי הגס שלא ניתן להגיע אליו בקלות. אנחנו באמת לא יודעים איך המטבע הגיע לשם!".

הנה הסיפור המלא של הדוקטור:

יום בחייו של רופא מאת דוקטור שמידט:

@docschmidt A day as a doctor… #gi @Wingspan Health ♬ original sound - DocSchmidt

הסרטון צבר מאות תגובות. "הוא בלע מטבע לפני כמה שנים ואתם יודעים... אינפלציה", כתב אחד בצחוק ואחר הוסיף: "אולי הוא ניסה לפרוט". משתמש אחר נראה מודאג: "בלעתי מטבע בילדותי ומעולם לא חשבתי לבדוק מה איתו... עד עכשיו". גסטרואנטרולוג אחר סיפר בתגובה: "בעבר הוצאתי אבן גינה שעליה חרוטות המילים 'קרפה דיים' (נצל את היום). זה בדיוק מה שעשיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully