וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהונתן מעולם לא הצליח לעשות גרעפס. וזה הפך לבעיה רפואית רצינית

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 6:21

חוסר יכולת לגהק אולי לא נשמע לכם כמו עניין לכתוב עליו במדור בריאות, אבל האמת היא שמדובר בבעיה רצינית, שעלולה לגרום לכאבים קשים בחזה ובבטן. זה מה שקרה ליהונתן בן ה-37 שסבל שנים, עד שהגיע לרופאה מהמרכז הרפואי קפלן שהצליחה לעזור לו - בשיטה מפתיעה למדי

יהונתן מקרוב, בן 37 ממושב נטף, מעולם לא הצליח לגהק, או לעשות גרעפסים כפי שרובנו קוראים לזה. "גם כשהיינו ילדים, וכל החברים שלי היו עושים תחרויות גרעפסים - אני לא יכולתי להשתתף", הוא מספר. זו אולי נשמעת לכם כמו בעיה קטנה מאוד, אולי אפילו משעשעת, אבל האמת היא שיהונתן סבל מאוד מחוסר היכולת לגהק. אחרי כל ארוחה הוא סבל מכאבים בחזה ובבטן ונמנע ממשקאות מוגזים. "זה השפיע על כל החיים שלי. בכל פעם שאכלתי סבלתי מכאבי תופת והייתי צריך לשכב כמעט שעה אחרי. כל הרופאים אצלם ביקרתי לא מצאו מה מקור הבעיה, ורבים בהם אף זלזלו בהרגשה שלי".

יהונתן החליט שלא להרים ידיים, והתחיל לחפש מידע ברשת לגבי התופעה. הוא גילה שאין מידע בנושא בעברית, אבל הצליח להגיע לעמוד באתר reddit בשם "no burp", שם גילה מאמר באנגלית של חוקר אמריקאי שהזריק בוטוקס ל-50 מטופלים שסבלו מתסמינים דומים ודווחו גם הם על חוסר יכולת לגהק.

על סף ייאוש, הוא פנה לד"ר יעל שפירא גליץ, מנהלת מרפאות הקול והבליעה של המרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, וביקש ממנה להעניק לו את הטיפול. ד"ר שפירא גליץ, שהכירה את המאמר, ביקשה תחילה מיהונתן לעבור סדרה של בדיקות, על מנת לוודא שאין לט בעיה רפואית אחרת. "לפני שהחלטנו סופית על אופן הטיפול, ערכנו למטופל בדיקות מקיפות, בין היתר גם גסטרוסקופיה, על מנת לשלול סיבות אחרות לתלונות שלו, כגון בקע בסרפעת או מחלת רפלוקס", היא מספרת, "התחלנו בטיפול בנקסיום, שהיא תרופה נגד צרבות, לבחון אם יש שיפור". היות והשיפור היה שולי, החליטה ד"ר שפירא גליץ לבצע את הטיפול החדשני ולהזריק ליהונתן בוטוקס לוושט.

עוד בוואלה!

חלה בקורונה ושיהק במשך שבועיים רצוף

לכתבה המלאה
יהונתן מקרוב. באדיבות המצולמים
חקר את הנושא עד שמצא תשובה. יהונתן מקרוב/באדיבות המצולמים

"בתהליך הבליעה, בין אם אנחנו מודעים לכך או לא, נבלע אוויר, אותו אנחנו משחררים באמצעות גיהוקים. אם מצטבר הרבה אוויר, אז דפנות הקיבה נמתחות וזה מייצר אי נוחות, נפיחות בטנית, כאבים וריבוי גזים", הסבירה ד"ר שפירא גליץ. "לוושט יש למעשה שני שוערים - עליון ותחתון - העליון מחבר בין הלוע לוושט והתחתון בין הוושט לקיבה. שני השוערים צריכים להיפתח על מנת שנהיה מסוגלים לגהק. אצל מטופלים דוגמת יהונתן, מסיבה שאינה ברורה לנו לחלוטין, השוער העליון לא נפתח בזמן גיהוק. הבוטוקס משתק את השריר הטבעתי העליון, ובכך מתאפשר לגהק".

כיום, שלושה שבועות לאחר ההליך, יהונתן מרגיש שינוי משמעותי. "כבר למחרת הייתי בנאדם אחר - פתאום אני יכול לבצע מה שלאחרים נראה כפונקציה בסיסית מאוד. כאילו הדליקו כפתור וסידרו אצלי משהו. שינוי חיים דרסטי". והוא לא מסתפק בזה, ורוצה להפיץ את הבשורה: "כבר עכשיו הפניתי אל ד"ר שפירא גליץ מטופלות נוספות".

ומה הלאה? ד"ר שפירא גליץ אומרת כי "הבוטוקס הוא טיפול זמני, אך למרות זאת, מהמחקר האמריקני עולה כי מרבית מהמטופלים לא נזקקו לזריקה נוספת. אנחנו במעקב מלא אחר יהונתן לבדוק כיצד יתקדם והאם יזדקק לטיפול נוסף".

  • עוד באותו נושא:
  • גיהוקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully