וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופה הפשוטה שהצליחה להפחית תסמיני קורונה

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 9:17

במהלך השנתיים האחרונות ראינו מחקרים שנערכו על תרופות קיימות שיכולות להשפיע על מחלת הקורונה. מחקר חדש כזה מצא כי תרופה נפוצה נגד צרבת יכולה להפחית את תסמיני המחלה בצורה משמעותית

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראשי משרד הבריאות ביום המאבק במחלת הסרטן/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

כשיש חום או כאבים, כמו שקורה בקורונה לפעמים, רבים חושבים לקחת אקמול אבל האמת היא שיש תרופות שיכולות להועיל הרבה יותר. ניסוי חדש מצא כי תרופה זולה ונגישה, יכולה להאיץ את קצב ההחלמה מקורונה. התרופה, הנקראת פמוטידין ומשמשת תרופה לצרבת בין היתר, הובילה לקיצור זמן משמעותי בתסמיני קורונה ב-55 החולים שטופלו. התוצאות של המחקר פורסמו בכתב העת Gut.

"בניסוי אקראי וממבוקר של התרופה פמוטידין (Pepcid), מצאנו שמטופלים שקיבלו את התרופה ראו ש-50 אחוזים מהתסמינים שלהם השתפרו תוך שמונה ימים בלבד לעומת 11 ימים בקבוצת הפלצבו", אמרה ד"ר כריסטינה ברנן, סגנית נשיא למחקר קליני במכוני פיינשטיין למחקר רפואי ומחברת המחקר ל-IFLScience. "14 מתוך 16 התסמינים שנבדקו, כולל שיבוש בחוש הריח והטעם, קשיי נשימה וכאבי בטן, השתפרו גם הם. ראינו גם שהתרופה הפחיתה את הדלקת בגוף".

כאשר נגיף הקורונה חודר לגוף, הוא נקשר לקולטנים על פני התא ומתחיל תגובת שרשרת, שבמטופלים עם תסמינים חמורים, מובילה לרוב להפעלת יתר של מערכת החיסון ולדלקת בלתי מבוקרת הנקראית סערת ציטוקנים. לכן, אנשים שיש להם מצבים קודמים המגבירים את הדלקת נוטים יותר ללקות בקורונה בצורה חמורה.

אישה לוקחת כדור. ShutterStock
לא, זה לא אקמול. אישה נוטלת תרופה/ShutterStock

החוקרים לקחו קבוצה מגוונת של 55 אנשים לא מחוסנים, סיפקו אייפד לכל אחד מהם כדי שיוכלו לתעד את הסימפטומים שלהם לאורך תקופה של 28 ימים, כאשר כל סימפטום קיבל ציון המייצג את מידת השפעתו על האדם. חלק מהמשתתפים קיבלו פמוטידין, במינון גדול יותר ממה שנמכר בבית מרקחת וחלקם קיבל פלצבו.

בקבוצה שנטלה פמוטידין, הייתה ירידה של 50 אחוזים בתסמינים ב-8.2 ימים, הבדל משמעותי בהשוואה לקבוצת הפלצבו, שלקח לה 11.4 ימים כדי להגיע לאותה הפחתה. הפחתה של 90 אחוזים בסימפטומים, הושגה בקבוצת הפמוטידין לאחר 27.1 ימים, בהשוואה לקבוצת הפלצבו שלקח לה 37.7 ימים. התוצאות מצביעות על כך שפמוטידין, באמצעות הגבלת דלקת בלתי מבוקרת, עשוי להיות טיפול בר-קיימא לחולים עם קורונה קלה עד בינונית.

חשוב להבהיר כי הממצאים מוגבלים במקצת עקב גודל המדגם הקטן והעובדה שלנבדקים הייתה רק מחלה קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully