וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה המבוגרת בעולם מסבירה איך הגיעה לגיל 128

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 7:52

יוהנה מזיבוקו מדרום אפריקה חגה השבוע יום הולדת וסיפקה הצצה קטנה לחיים שעברה, כזו שאולי יכולה לרמוז איך הצליחה להגיע לגיל המופלג הזה

האישה המבוגרת בעולם גילתה השבוע את סוד אריכות החיים יוצאת הדופן שלה לאחר שחגגה את יום הולדתה ה-128. יוהנה מזיבוקו הדרום אפריקנית נושאת מסמכים הטוענים שהיא נולדה ב-1894, מה שהופך אותה לאדם המבוגר ביותר בעולם, אם המסמכים יאומתו. אמנם היא סובלת מבעיות שמיעה, אבל יוהנה עדיין מאוד עצמאית ויכולה להסתובב בביתה בצורה טובה.

היא טוענת שתזונה פשוטה הייתה המפתח לבריאותה, לאחר שגדלה בחווה בה נהגה לאכול תרד בר ולשתות חלב טרי. יוהנה מספרת שגדלה בחווה בעיירה אוטוסדל כבכורה מבין 12 ילדים, וכי היא מתגעגעת לחיים הפשוטים שהיו לה שם.

מביתה בז'וברטון, קלרקסדורפ, היא הסבירה: "חיינו כל כך טוב בחוות. לא היו בעיות". היא אמנם אמרה שפעם הם היו מוטרדים ממכת ארבה בחווה, אבל הם המציאו פתרון חדשני למדי להתמודד איתה. "היו כאלה שיכולנו לתפוס ולאכול. זה היה כאילו אתה אוכל בשר. היינו פשוט מטגנים אותם ואוכלים אותם ככה", סיפרה.

"הייתי נשואה לגבר מבוגר. אשתו הראשונה מתה. הוא היה אדם עצמאי. היו לו עגלת סוסים ופרות, שהייתי חולבת ומכינה חמאה כדי למכור", היא הוסיפה, "האיש הזה התייחס אלי טוב מאוד וגרם לי לשכוח מהחיים שלי לפניו. לא רציתי כלום".

עוד בוואלה!

מה הגיל הכי מבוגר שאדם יכול להגיע אליו? לחוקרים האלה יש תשובה

לכתבה המלאה

ליוהאנה היו שבעה ילדים עם בעלה סטוואנה, שניים מהם עדיין בחיים. ויש לה כיום 50 נכדים וגם נינים. בקרב הקהילה המקומית שלה, יש תקווה שיום אחד יוהנה תוכר רשמית בספר השיאים של גינס. נביא הכפר שלה אמר כי: "אני מאמין שהיא כבר מזמן היתה יכולה להיכלל בספר השיאים של גינס, אבל אנחנו יודעים שזה אף פעם לא מאוחר. כל עוד אנחנו כאנשים באפריקה יודעים שזה נכון, אנחנו שמחים שיש מישהי בת 128, בין אם הם מנסים להסתיר אותה או לא, אנחנו יודעים שיש".

לגבי מתי הבלתי נמנע קורה, יוהנה כבר הכינה תוכנית מה צריך לעשות. היא סיכמה: "כשאמות, הם חייבים לשחוט פרה בשבילי. הם חייבים לקבור אותי היטב, כדי שלעולם לא אפריע להם".

  • עוד באותו נושא:
  • גיל
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully