וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים מצאו כוס זכוכית שהייתה תקועה 4 שנים בשלפוחית שתן של מטופלת

21.3.2022 / 23:52

אישה בת 45 הגיעה לבית החולים כשהיא מתלוננת על תסמינים טיפוסיים לדלקת בדרכי השתן. לאחר שהרופאים מצאו אבן ברוחב 8 ס"מ בשלפוחית השתן שלה, הם הסירו אותה וגילו בפנים כוס זכוכית שהוכנסה פנימה לפני 4 שנים - ככל הנראה במהלך אוננות

הרופאים נדהמו: בן 70 תקע מזלג באיבר מינו/עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

אישה בת 45 הגיעה לבית החולים עם תסמינים המצביעים על דלקת בשלפוחית השתן, אך הרופאים נותרו המומים כשסריקת רנטגן חשפה כוס זכוכית שלמה תקועה בתוך גופה. מאוחר יותר התברר שהכוס נותרה תקועה בשלפוחית השתן של המטופלת במשך 4 שנים, לאחר שהיא ככל הנראה השתמשה בה במהלך אוננות.

כוס הזכוכית הייתה עטופה באבן משלפוחית השתן שהגיעה לרוחב של 8 ס"מ - כשבדרך כלל הן כל כך קטנות שקשה לראות אותן בעין בלתי מזוינת. המטופלת, תושבת תוניסיה, סיפרה לרופאים כי השתמשה בכוס השתייה כצעצוע מין מספר שנים קודם לכן, כשבטעות הכניסה אותה לפתח השופכה במקום לנרתיק.

רופאים מצאו כוס זכוכית תקועה בשלפוחית שתן של מטופלת מזה 4 שנים. Courtesy of Ahmed Chaabouni, et, צילום מסך
4 שנים! צילום שלפוחית השתן של המטופלת/צילום מסך, Courtesy of Ahmed Chaabouni, et

המקרה שלה פורסם בכתב עת רפואי, כולל סריקה ותמונה של כוס הזכוכית והאבן הפתוחה. בעוד שהדו"ח הרפואי אינו מזכיר זאת, ייתכן שהאישה התנסתה במה שמכונה "urethral sounding". הפעילות המסוכנת כרוכה בהחדרת כוס או כל חפץ אחר לתוך השופכה - הצינור שהשתן עובר דרכו - כדי "להגביר את ההנאה והגירוי המיניים", כך הוסבר ב-Wed MD. רופאים דיווחו על מקרים בהם נשים וגברים החדירו לשם דברים במכוון, בין אם בגלל בעיות נפשיות או לשם הנאה - על אף שזה בהחלט לא מומלץ. הדו"ח ציין: "המניעים הקשורים לרוב לנוכחות של גופים זרים בשלפוחית השתן הם בעלי אופי מיני או ארוטי. חפצים שונים הוכנסו לשלפוחית השתן וחולים רבים אינם מצליחים להסיר אותם בעצמם ומאוד נבוכים לפנות לייעוץ רפואי".

המטופלת הגיעה למיון בבית החולים האקדמי Habib Bourguiba שבעיר ספקס, כשהיא מתלוננת על תסמיני דלקת בדרכי השתן. היא דיווחה שהיא סבלה מדלקות באזור מספר פעמים, אך מעולם לא נבדקה. לאישה לא נמצא דם בשתן והיא גם לא סבלה מבריחת שתן, נכתב בדו"ח. אולם, מספר תאי הדם האדומים שלה היה גבוה מהרגיל, מה שהצביע על כך שהגוף נלחם בזיהום.

רופאים מצאו כוס זכוכית תקועה בשלפוחית שתן של מטופלת מזה 4 שנים. Courtesy of Ahmed Chaabouni, et, צילום מסך
הכוס הוחדרה לשלפוחית לפני כ-4 שנים במהלך אוננות/צילום מסך, Courtesy of Ahmed Chaabouni, et

אבנים בשלפוחית ​​השתן קטנות מאוד, לרוב לא יותר מכמה ס"מ רוחב. הן מתפתחות מהתגבשות מינרלים כאשר השתן הופך למרוכז כתוצאה משארית שתן בשלפוחית שלא מצליחה להתרוקן לחלוטין. עם זאת, אבנים יכולות לצמוח סביב חפץ זר הנמצא בשלפוחית ​​השתן, כמו במקרה שלנו - כוס זכוכית.

במקרה הזה הרופאים ביצעו ניתוח להסרת האבן. לאחר מכן הם פתחו אותה ומצאו בה את הכוס - עדיין שלמה. יומיים לאחר מכן האישה התאוששה ושוחררה לביתה. מחברי הדו"ח סיכמו: "הטיפול הטוב ביותר הוא הימנעות, על ידי איזון ההפרעה האטיופתוגנית ועל ידי חינוך מיני טוב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully