וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חיסוני הקורונה לילדים היו יעילים? למחקר הזה יש תשובה

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 7:21

חיסוני הקורונה לא ממש היו יעילים בגל האומיקרון, כך שזה אולי לא מפתיע שגם חיסוני הילדים הקטנים שמכילים שליש מהחומר הפעיל התגלו כמאכזבים. מאוד. הנה כל הפרטים

בווידאו: אלפי ילדים הגיעו להתחסן נגד קורונה עם תחילת מבצע חיסון בני 5 ומעלה/צילום: שי מכלוף ורוני כנפו

קשה להאמין אולי, אבל עד לא מזמן חיסון הילדים נגד קורונה גרם ללא מעט כעסים, הפחדות והרבה חשש. כעת, אחרי שהוא כבר נוסה על עשרות מיליוני ילדים בעולם ניתן לומר שהוא בטוח, אבל האם הוא גם יעיל? מחקר שפורסם השבוע והסתמך על נתונים מארה"ב מצא כי חיסוני הקורונה שניתנו בשתי מנות של פייזר סיפק מעט מאוד הגנה לילדים בגילאי 5 עד 11 במהלך גל האומיקרון.

מחלקת הבריאות של מדינת ניו יורק מצאה שיעילות החיסון של פייזר נגד קורונה צנחה מ-68 אחוזים ל-12 אחוזים עבור ילדים בקבוצת גיל זו במהלך עליית האומיקרון מה-13 בדצמבר ועד ה-24 בינואר. ההגנה מפני אשפוז ירדה מ-100 אחוזים ל-24 אחוזים בינואר. המחקר טרם עבר ביקורת עמיתים, אך בהתחשב בהגנה המועטה של חיסון המבוגרים בגל האומיקרון, הנתונים נשמעים אמינים.

החוקרים שערכו את המחקר אמרו כי הירידה הדרמטית ביעילות החיסון בקרב ילדים בגילאי 5 עד 11 נובעת ככל הנראה מהמינון הנמוך שקיבלו. ילדים בקבוצת גיל זו מקבלים שתי זריקות של 10 מיקרוגרם, בעוד שילדים בגילאי 12 עד 17 מקבלים זריקות של 30 מיקרוגרם.

החוקרים גם השוו בין בני 11 ו-12 במהלך סוף שבוע אחד ספציפי שהסתיים ב-30 בינואר. הם גילו שיעילות החיסון ירדה ל-11 אחוזים בקבוצת המינון הנמוך, אך הציע הגנה של 67 אחוזים לקבוצה שקיבלה את המינון הגבוה יותר.

ילדה בת 7 מקבלת מנה ראשונה של חיסון נגד קורונה בוושינגטון, ארה"ב. Ted S. Warren, AP
12 אחוז הגנה. ילדה מקבלת חיסון/AP, Ted S. Warren

"בהינתן אובדן מהיר של הגנה מפני הנגיף, תוצאות אלו מדגישות את החשיבות המתמשכת של עוד שכבות הגנה, כולל עטיית מסיכה, עבור ילדים כדי למנוע זיהום והדבקה", כתבו גורמי בריאות הציבור במחקר.
עבור ילדים בגילאי 12 עד 17 שנים, יעילות החיסון נגד זיהום ירדה מ-66 אחוזים ל-51 אחוזים מדצמבר ועד סוף ינואר. ההגנה מפני אשפוז ירדה מ-85 אחוזים ל-73 אחוזים בקרב בני נוער באותה תקופה.

הנתונים מגיעים כאשר בעיריית ניו יורק ובעוד מדינות נוספות בארה"ב מתכננים לסיים את החובה לעטות מסיכות בבית הספר עד ה-7 במרץ.

בכל רחבי העולם חל זינוק משמעותי בתחלואת ילדים ובאשפוזים בבתי חולים בגל החמישי של הקורונה. זו אחת הסיבות שמנהל המזון והתרופות ביקש החודש לעקוב במהירות אחר החיסון של פייזר לילדים בגילאי שישה חודשים עד ארבע.

עם זאת, ה-FDA ופייזר החליטו להשהות את התוכניות הללו לאחר שהנתונים על שתי המנות הראשונות לא עמדו בציפיות. ה-FDA מחכה כעת לראות נתונים מניסויים קליניים על מנה שלישית לילדים הצעירים ביותר, שצפויה באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully