וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במדינה הזו כבר החלו לחסן פעוטות בני שנתיים נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 12:56

חיסוני הקורונה לילדים בגילאי 5-11 מוציאים, ועוד יוציאו, הרבה מאוד אמוציות מאנשים בארץ ובעולם כולו. יש מדינה אחת כרגע שפחות מתרגשת והחלה לחסן כבר פעוטות

בווידאו - מומחי ה- FDA מאשרים את החיסון לבני 11-5 נגד קורונה/צילום: רויטרס

בעוד פה בארץ, וגם בארה"ב, מהלך חיסון הילדים לקורונה בגילאי 5-11 נתקל בהרבה מאוד קשיים ושאלות של הורים מודאגים, יש מדינה אחת באמריקה שכבר הורידה את רף הגיל לשנתיים. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ונצואלה החלה לחסן ילדים בגילאי שנתיים עד 11 שנים נגד COVID-19 עם החיסון הקובני Soberana 2. אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על החיסון הקובני, אתם לא לבד.

ביום שני האחרון, סגנית הנשיא דלסי רודריגז טענה כי לחיסון הקובני - השייך לבעלת ברית חשובה של ונצואלה - יש יעילות של יותר מ-90 אחוזים. ולמרות שגורמים רשמיים בקובה מתעקשים שהתוצאות הראשוניות של ניסוי החיסון דומות לאלו של חיסונים אחרים המפחיתים באופן משמעותי את ההדבקה, מחלות קשות ומוות, מבקרי החיסון התלוננו על כך שתוצאות אלו טרם עברו ביקורת עמיתים.

"בוונצואלה, השימוש בחיסון Soberana 2, חיסון קובני, כבר אושר כדי לחסן ילדים בין גיל שנתיים ל-11", אמרה רודריגז בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית. במסיבת העיתונאים שנערכה בבית ספר במערב קראקס הוסיפה רודריגז כי עובדים רפואיים החלו לחסן ילדים שמערכת החיסון שלהם נפגעה.

אילוסטרציה. ShutterStock
למה לחסן בני חמש בחיסון שאושר אם אפשר לחסן בני שנתיים בחיסון שלא אושר?/ShutterStock

חשוב לציין כי זהו החיסון השני שמיוצר בקובה וקדם לו חיסון שאושר כבר ביולי האחרון הקרוי Abdala. שני החיסונים טרם עברו ביקורת עמיתים וממצאי הניסויים שלהם טרם התפרסמו ובכל זאת, שניהם קיבלו אישור לשימוש לא רק בקובה או ונצואלה אלא גם באירן.

ולמרות כל האישורים, האקדמיות הרפואיות והמדעיות של ונצואלה, כמו גם איגודי הילדים, הביעו דאגה לגבי השימוש בחיסונים קובניים, ואמרו שמידע על בטיחותם ויעילותם לא פורסם בכתבי עת מדעיים ואיכותם לא אומתה בניסויים קליניים עצמאיים או אושרה על ידי ארגון הבריאות העולמי.

רוב החיסונים שחולקו במדינות החברות ב-OPEC (אופ"ק - ארגון המדינות המייצאות נפט) היו הספוטניק 5 הרוסי וה-Sinopharm ו-Sinovac מתוצרת סין, שהגיעו דרך תוכנית COVAX העולמית שמטרתה לספק חיסונים למדינות העניות. בוונצואלה, בה יש כ-28 מיליון אזרחים, דיווחו על 413,135 הדבקות ו-4,965 מקרי מוות עקב מגיפת הקורונה, אך גורמים רשמיים בארגון הבריאות העולמי מעריכים כי המספרים גבוהים בהרבה.

אגב ונצואלה ממש לא לבדה בעניין חיסוני ילדים צעירים מאוד, ומלבד המדינות שהחלו לחסן כבר ילדים בגילאי 5-11, במדינות כמו ארגנטינה, איחוד האמירויות, בחריין וסין אושרו חיסונים לילדים החל מגיל שלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully