וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מוותרים על מסיכות במקומות סגורים. האם זו טעות?

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 12:01

שינוי משמעותי באופן שבו מעריך המרכז לבקרת מחלות ומניעתן את מצב התחלואה בארה"ב מסיר למעשה את החובה לעטות מסיכות עבור רוב הציבור. האם זו נקודת תפנית במגיפה העולמית?

רוב אזרחי ארה"ב מתגוררים במדינות שבהן אם המצב הבריאותי שלהם תקין, אין צורך שיעטו מסיכות גם במקומות סגורים - כך אומר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), בהנחיות מעודכנות שהתפרסמו בסוף השבוע. מדובר בשינוי משמעותי ביחס למדיניות המסיכות שעליה המליץ הגוף עד היום.

על פי שיטת המדידה שמעריכה את עומס התחלואה בקורונה במדינות השונות בארה"ב, נראה שיותר מ-70 אחוזים מאוכלוסיית המדינה מתגוררת במדינות שבהן לדברי ה-CDC ניתן לוותר על אחד הסממנים המובהקים ביותר של המגיפה - עטיית מסיכות. השינוי בהמלצה הוא תוצאה של שינוי שיטת המדידה - עד כה התבססו המלצות המרכז על רמת התחלואה בלבד (קצב ההדבקה ומספרי החולים). כעת, מתאימים ב-CDC את ההמלצות למדד מעט שונה, המכונה "המדד הקהילתי". מדד זה מסתכל על מקרי אישפוז חדשים של חולי קורונה, מספר המיטות הפנויות בבתי החולים בסביבה ומקרי הדבקה חדשים.

תחת ההנחיות המעודכנות על פי המדד הקהילתי, עולה כי יותר משבעים אחוזים מהאמריקאים מתגוררים בקהילות שבהן עומס התחלואה הוא נמוך-בינוני. עבור איזורים אלה ממליץ ה-CDC על עטיית מסיכה בחללים סגורים רק עבור אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון ופגיעים יותר לקורונה מסיבות כלשהן. כל השאר - פטורים.

אזרחים ללא מסיכות בקניון עזריאלי חיפה, 25.6.21. שלומי גבאי
כבר לא צריך? אנשים עם מסיכות בקניון/שלומי גבאי

"אנחנו במקום טוב יותר היום משהיינו לפני חצי שנה, שישה שבועות או אפילו שישה ימים", אמר חוויאר בסרה, המזכיר האמריקני לענייני בריאות ושירותים חברתיים, ל-CNN. "כעת נכון יותר להתמקד בחומרת מקרי התחלואה, ולא רק במספר המאומתים לקוביד. הודות לעבודה הקשה שעשינו ולכלים החדשים שפיתחנו כדי להתמודד עם מגיפת הקורונה, אנחנו יכולים כעת להקל את ההנחיות לגבי מסיכות - לא כל אחד בכל מקום חייב לעטות מסיכה", אמר.

בכל מקרה, וללא קשר למצב התחלואה או העומס הקהילתי האזורי, ב-CDC ממליצים לכולם להתחסן נגד קורונה ולקבל את מנות הבוסטר בזמן וכן להיבדק לקורונה במידה שהם חשים בתסמינים. באזורים שבהם עומס התחלואה גבוה ממליצים ב-CDC להמשיך ולעטות מסיכות במקומות ציבוריים סגורים, בכלל זה בבתי הספר.

עוד בוואלה!

החלמתם מקורונה ונרשמתם למרתון ת"א? זה מה שאתם חייבים לדעת

לכתבה המלאה
אישה עוברת בדיקת קורונה בקליפורניה, ארה"ב 22 בדצמבר 2021. רויטרס
עוברים להתמקד בחומרת התחלואה, ולא במספר המאומתים. אישה עוברת בדיקת קורונה בקליפורניה, ארה"ב/רויטרס

בקרוב בישראל?

ומה בנוגע לישראל? האם אנחנו צפויים לראות גם כאן שינוי בשיטת המדידה או הקלה בהנחיות לגבי עטיית מסיכה? ד"ר אורן קובילר, וירולוג מאוניברסיטת תל אביב, סבור שלא כל כך מהר: "ה-CDC החליט לשנות את הקריטריונים לאכיפת מסיכות בארה"ב לפי העומס בבתי החולים במקום רמת התחלואה בקהילה בעקבות הדעיכה המסתמנת של גל האומיקרון. לדעתי זו החלטה קצת מוקדמת".

לדברי ד"ר קובילר, ההחלטה הזו אינה נכונה בשלב זה בשל שתי סיבות. "ראשית, יש עדיין אחוז גבוה של לא מחוסנים, מדוכאי חיסון שהחיסון לא יעיל אצלם ועדיין לא ניתן לחסן ילדים הקטנים מגיל חמש", הסביר, "שנית, התמותה עדיין גבוהה בארצות הברית והשימוש במסיכות היא דרך אפקטיבית ולא מקשה דרמטית על הכלכלה להורדת התחלואה. בכל מקרה המצב בארץ ובארה"ב שונים", אמר ד"ר קובילר. הוא הסביר כי עיקר ההבדל בין ישראל לארה"ב הוא רמות התחלואה שעברו על המדינה, קרי כמות המחלימים, ריכוזים גדולים של בלתי מחוסנים באזורים גדולים והיחס המאוד פוליטי בארה"ב למחלה.

חשוב לציין כי לשינוי בשיטת המדידה של ה-CDC והמעבר ממדד שמתמקד במאומתים חדשים למדד שמסתכל בצורה יותר ספציפית על חומרת התחלואה והעומס על בתי החולים יש משמעות גדולה יותר מרק עטיית מסיכות. מומחים רבים מסמנים את השינוי במדיניות כציון דרך במאבק במגיפה העולמית בדרך להפיכתה מפנדמיה לאנדמיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully