וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמין הקורונה הכי מוזר שתועד עד כה

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 7:32

אם שנדבקה בקורונה יחד עם בתה התינוקת שיתפה באינסטגרם תמונה שמראה כיצד חלב האם שלה הפך לירוק בזמן המחלה, וההסבר לכך פשוט מדהים

בכל העולם אנשים דרוכים להופעתם של תסמינים חדשים של קורונה שמזוהים עם האומיקרון, או חלילה עם זן חדש שמחכה מעבר לפינה. במקרה של ורייאנט אומיקרון, המחלה שהוא גורם לה נחשבת קלה ברוב המקרים עם תסמינים דמויי הצטננות ולא יותר. אבל במקרה אחד שנחשף לאחרונה הוא הוביל להשפעה מוזרה מאוד שנשים, ובעיקר נשים מניקות - צריכות להיות מודעות אליה.

ניקי ג'וקרוץ היא מנכ"לית של ארגון הורים אוסטרלי בשם Tiny Hearts Education ואמא בעצמה, והיא פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונה שהיממה את הגולשים. בתמונה, שנשלחה אליה מאמא אחרת, שטענה שחלב האם שלה שינה את צבעו לירוק, לאחר שהיא ותינוקה נדבקו בקורונה.

"זה אולי נראה קצת דוחה, אבל השינוי המדהים הזה בצבע של החלב הוא בעצם הנוגדנים בתוך החלב של האמא הזאת - שעושים את הקטע שלהם! ועושים אותו טוב!", כתבה ג'וקרוץ באינסטגרם. "כשאנחנו מניקות, הגוף שלנו עושה משהו דומה לסריקת גוף מלאה ומתמשכת - שלנו ושל התינוק שלנו, כדי לייצר את החלב האופטימלי והכי טוב לבריאות של הקטנצ'יק וגם כדי לעזור לו להתאושש מהר ממחלות. זה די מטורף כשחושבים על זה!".

פעמים רבות נוהגים להתייחס לחלב אם כאל "זהב נוזלי", בשל היכולת המדהימה שלו להתאים את הרכיבים שלו לצרכיו המדוייקים של התינוק היונק. מי ששיתפה את התמונה המקורית היא אישה בשם אשמירי, אם לשניים. בתמונה היא צילמה שתי שקיות של חלב אם שאוב ניצבות זו לצד זו - אחת מהן נשאבה לפני ההידבקות בנגיף וצבע החלב בה הוא רגיל (לבן צהבהב) והשנייה מכילה חלב בגוון ירקרק, שאותו שאבה אשמירי לאחר שהיא ובני משפחתה נדבקו בקורונה.

חלב הקסם

אשמירי נדהמה למראה השינוי בצבעו של החלב, אולם היא מספרת שהיא לא נבהלה משום שהיא הבינה שזה ביטוי לשינויים בהרכב החלב שגופה ביצע, כדי לעזור לבתה הפעוטה רובי להתמודד עם המחלה. "מאוד רציתי לשתף את התמונה הזאת של החלב שלי. משום שכך הוא למעשה מראה לי שמשהו קורה בגוף שלי ובגוף של התינוקת שלי. כמה מדהים הוא חלב האם? הוא ממש קסום! אני אסירת תודה שאני יכולה להניק, במיוחד עכשיו. השינוי בצבע מצביע על כך שהגוף שלי עשה בדיוק את השינויים שלהם זקוקה רובי - נוגדנים, יותר אחוזי שומן ופשוט טוב טהור".

אשמירי סיפרה עוד שבתה הקטנה לא היתה היחידה ששתתה מחלב האם הירקרק, גם שאר בני המשפחה שנדבקו שתו ממנו ואפילו היא עצמה. "הרגשתי לא טוב והייתי עייפה ונמאס לי מזה, אז אמרתי לעצמי 'אני הולכת לשתות קצת מהחלב הזה', וכך עשיתי. אני לא יודעת אם זה עזר או לא, מי יודע?", אמרה.

עוד בוואלה!

כולנו התעייפנו מהקורונה - ועלולה להיות לזה השפעה מאוד מסוכנת

לכתבה המלאה
אישה מניקה תינוק כשהיא עוטה מסיכה כירורגית. ShutterStock
אם מניקה עם מסיכה/ShutterStock

חלב אם יכול לשנות את צבעו לא רק בתגובה לקורונה, אלא גם בתגובה לנגיפים אחרים או למזון ומשקאות מסויימים (בכל מקרה שבו יש לכן ספק לגבי איכות החלב או צבעו, יש להתייעץ עם יועצת הנקה או רופאה). "בדרך כלל, כשחלב אם משנה את צבעו לירקרק זה בעקבות אכילה של ירקות ירוקים, מזונות עם צבע מאכל ירוק או בעקבות צריכה של ויטמינים או עשבים מסויימים. זה לגמרי בטוח לתת לתינוק לשתות אותו, אין צורך לשפוך אותו לניקוז או לזרוק אותו", כתבה אחת המגיבות לפוסט, שהעידה על עצמה שהיא יועצת הנקה.

אחת ההשערות היא שהשינוי בצבע של חלב האם מתרחש בעקבות עלייה ברכיבים חיסוניים בשם אימונוגלובולינים, תאי דם לבנים ולוקוציטים - כולם סוגי תאים שמסייעים להילחם בזיהומים. מחקר שפורסם בשנת 2013 גילה שכשתינוק יונק חולה כמות הלוקוציטים בחלב שאמו מייצרת מזנקת בחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully