וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חלב אם הוא הסופרפוד הבא?

חברות ביו-טק ברחבי העולם משקיעות מיליונים בפיתוח תוספי תזונה המבוססים על חלב אם סינתטי, שמחקרים מוכיחים שמועיל מאוד למערכת עיכול בריאה ולאוכלוסיית החיידקים הטובים שחיה שם

חלב אם שאוב. ShutterStock
תוסיפו לקפה של הבוקר? חלב אם/ShutterStock

אחרי גוג'י ברי, אסאי, ספירולינה ועוד שלל מאכלים אקזוטיים ששווקו לנו בשנים האחרונות כמזונות על, האם את הדבר הבא בתחום ניתן למצוא קרוב מאוד לבית? דו"ח של חברת בלומברג שהתפרסם לאחרונה חושף כי מספר רב מאוד של חברות ביו-טק ותזונה משקיעות בהיקפים נרחבים מאוד בפיתוח וייצור של חלב אם סינתטי, שאותו בכוונתן לשווק למבוגרים.

הטרנד המלבלב הזה מונע על ידי מחקרים (דוגמאות לכאלה ניתן למצוא כאן וכאן) שמראים שאוליגוסכריד, רכיב המצוי בחלב אם אנושי (HMO), תומך באוכלוסיית החיידקים הטובים שחיה במערכת העיכול שלנו. בשנים האחרונות מחקרים רבים קושרים בין אוכלוסיית חיידקים ידידותיים תקינה ובין מגוון רחב מאוד של יתרונות בריאותיים משמעותיים, החל מעיכול טוב יותר ועד לקשר למצב רוח, אוטיזם, אלצהיימר ועוד.

עוד בנושא:
המחקר הזה מצא שהאכלה בחלב שאוב עלולה להיות פחות טובה מהנקה
הניסוי הביתי של האם המניקה: החלב העלים את החיידקים
עידוד הנקה? הכי חשוב שתכסי את הציצי

כפית עם אבקת תמ"ל. ShutterStock
האם תחליף סינתטי יניב את אותם יתרונות בריאותיים במבוגרים? כפית עם אבקת תמ"ל/ShutterStock

חלק מהמדענים מטילים ספק באשר להנחה ששתיית תחליף סינתטי על ידי מבוגרים תביא לאותן תוצאות בריאותיות מיטיבות שנצפו בקרב תינוקות ששתו חלב אם טבעי, אך זה אינו מרתיע את החברות שמשקיעות בפיתוח המוצרים העתידיים הללו, שבטוחות למדי שיהיה להן שוק רווחי ודרישה.

בעשורים האחרונים, עם עליית המודעות הבריאותית והתזונתית של הציבור הרחב, חלה גם עלייה בביקוש לתוספי תזונה מכל סוג ולאחרונה ישנו עניין גדול במיוחד בתוספים המשפרים את בריאות מערכת העיכול.

תעשיית התמ"ל העולמית (תרכובות מזון לתינוקות) היא כבר כיום תחום רווחי מאוד, שגלגלה בשנת 2016 כ-45 מיליארד דולר. על פי ההערכות עד 2025 היא צפויה לצמוח ולהגיע לשווי של 71.2 מיליארד דולר - וזאת רק בהתבסס על הדרישה ההולכת וגדלה עקב גידול במספרן של אמהות עובדות שאינן יכולות להמשיך להניק את ילדיהן. האומדנים הללו עדיין לא לוקחים בחשבון את פלח השוק של מבוגרים שיוסיפו חלב אם סינתטי לתפריט היומי שלהם מטעמי בריאות.

כבר היום ישנן מספר חברות ברחבי העולם שמשווקות תוספי תזונה למערכת העיכול שמכילים את הרכיב HMO, ועל פי הדו"ח של בלומברג זהו רק קצה הקרחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully