וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידוד הנקה? הכי חשוב שתכסי את הציצי

מה יותר חשוב למשרד הבריאות - שנשים יניקו את ילדיהן או שישמרו על צניעות במרחב הציבורי? ציטוטים בקמפיין לעידוד הנקה בטיפת חלב הותירו נשים מבולבלות וכועסות. "המסר הוא שהכי חשוב שלא יראו לך את הציצי"

לוח עם מסרים לעידוד הנקה של משרד הבריאות בטיפת חלב רוזנברג בראשל"צ. באדיבות המצולמים
הלוח שנתלה בטיפת חלב רוזנברג בראשל"צ עם לוגו 'אפשרי בריא' של משרד הבריאות/באדיבות המצולמים

לפני פחות משנה התבשרנו שמשרד הבריאות הישראלי הציב לעצמו יעד הנקה שאפתני במיוחד לשנת 2020 - להגיע ל-97 אחוזי הנקה בקרב נשים יולדות. כדי לעשות זאת, הושק בין השאר קמפיין עידוד הנקה של תכנית 'אפשרי בריא' של משרד הבריאות, במסגרתו מודגשים מסרים חיוביים לגבי הנקה.

אלא שגם אם הכוונה טובה, לעתים הביצוע לוקה בחסר. כך למשל, אמהות שהגיעו לאחרונה לביקור בסניף טיפת חלב ברחוב רוזנברג בראשון לציון, עמדו מעט נבוכות מול קיר עם ציטוטים, שמטרתם לכאורה לעודד הנקה אך העיקר הדגש בהם הושם על הצורך להתכסות בעת הנקה מחוץ לבית.

עוד בנושא:
הניסוי הביתי של האם המניקה: החלב העלים את החיידקים
גם הנקה של חודשיים בלבד מפחיתה בחצי את הסיכון למוות בעריסה
כשחווית ההנקה הופכת לסבל: הדיכאון שפוגע במניקות

על הלוח נתלו ציטוטים שנאמרו כביכול על ידי אמהות מניקות אחרות, ובו הן מדברות על הנקה מחוץ לבית, כאשר ברובם המוחלט של הציטוטים מודגשת החשיבות של להתכסות בסינר הנקה בעת הנקה בחוץ. "לא מניקה בחוץ בדרך כלל, אבל כשאין ברירה מכסה את עצמי", "בבית מניקה כרגיל, בחוץ - מעדיפה לתת חלב אם שאוב בבקבוק", "סינר הנקה תמיד עלי..." ועוד.

לוח עם מסרים לעידוד הנקה של משרד הבריאות בטיפת חלב רוזנברג בראשל"צ. באדיבות המצולמים
"בהחלט חסרה שם תגובה של "אני שמה $^€ על העולם ומניקה איך ואיפה שאני רוצה"/באדיבות המצולמים

מבין 17 ציטוטים שנתלו על הלוח, רק ב-3 לא מוזכר הצורך להתכסות ואין התייחסות להנקה מחוץ לבית כאיזה מכשול שיש צורך להתגבר עליו. נשאלת השאלה: אם משרד הבריאות שואף לעודד הנקה ולנרמל אותה, מדוע יש כל כך הרבה משקל לסוגיית ההנקה מחוץ לבית כסוגיה של צניעות?

"אני חושבת שהכוונה הייתה לעודד נשים שמהססות להניק או לצאת מהבית עם תינוק יונק ולא יודעות איך יסתדרו עם ההנקה בחוץ, אבל בהחלט חסרה שם תגובה של "אני שמה $^€ על העולם ומניקה איך ואיפה שאני רוצה" - אמרה ט', אם לשניים שהניקה את שני ילדיה.

נ' שביקרה בסניף הבוקר עם בנה היונק הופתעה מאוד מרוח הדברים שעלתה מהציטוטים התלויים על הלוח, ואמרה כי "אני חושבת שהם כיוונו לזה שהנה, יש פיתרון גם מחוץ לבית, אבל הם עשו את זה עקום לגמרי. זה היה מאוד תמוה בעיני שבמקום שמעודד ככה הנקה, הרוב המוחלט של הציטוטים שם דוחפים אותי לכסות את עצמי". ואילו ד' היתה יותר נחרצת ואמרה: "המסר פה הוא שהכי חשוב שלא יראו לך את הציצי".

עוד באותו נושא

היתרון המפתיע שיש להנקה על האם – גם עשור לאחר מכן

לכתבה המלאה

תגובת משרד הבריאות:

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות ציין את שבוע עידוד ההנקה תחת המסר "אפשרי בריא להניק היכן ומתי שמתאים לך". זהו המסר הרשמי שמייצג את עמדת משרד הבריאות. בטיפת החלב הספציפית, בחרו ביוזמה מקומית בהצגת טיפים של אמהות מניקות המבקרות בתחנה - כיצד נוח ונכון להן להניק. טיפים אלו מביעים את עמדתן האישית של האמהות. הבחירה בהנקה היא החשובה - כל אחת היכן ומתי שמתאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully