וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההוכחה ששדיים הם קסומים": הניסוי שהסעיר את הרשת

26.2.2018 / 6:43

ג'סיקה ווילסון, סטודנטית לביולוגיה ואם מניקה החליטה לבחון את כוחותיו האנטי-בקטריאליים של חלב אם. היא הניחה כמה טיפות מהחלב שלה בצלחת פטרי מלאה בחיידקים - וזה מה שקרה

צילום מסך

בווידאו: האישה הזאת עדיין מניקה את השלישייה שלה - בגיל 5

ניסוי מדעי ביתי של אם מניקה העמיד למבחן את היכולות האנטי-בקטריאליות של חלב אם והשווה אותן לאלה של תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות). התוצאה? סערה ויראלית. ג'סיקה ווילסון, סטודנטית לביולוגיה ואם לפעוט בן שנה וחצי מאנגליה, פרסמה בעמוד הפייסבוק תמונה של שתי צלחות פטרי זו לצד זו, כדי להוכיח כיצד כל אחד משני הנוזלים שנבדקו השפיע על אוכלוסיית החיידקים וכתבה כי התמונה מוכיחה שלתמ"ל "לא היתה כל השפעה".

בפוסט שליווה את התמונות הסבירה ווילסון כיצד ערכה את הניסוי: היא הספיגה 4 דיסקיות המשמשות לניסויים ביולוגיים בחלב אם ששאבה משדיה, וארבע דיסקיות נוספות הוספגו בתמ"ל (ווילסון לא ציינה את שם היצרן). לאחר מכן היא הניחה את הדיסקיות בשתי צלחות פטרי שונות שהכילו את אותם חיידקים, מסוג מיקרוקוקוס לוטאוס, ובדקה מה קרה להן לאחר 24 שעות.

עוד בנושא:
הנקה? "זה כמו להיות מוטרדת מינית בכל מקום בגוף"
סערת ההנקה בפומבי החדשה תפתיע גם אתכם
גם הנקה של חודשיים בלבד מפחיתה בחצי את הסיכון למוות בעריסה

לדברי ווילסון, בצלחת השמאלית, שהכילה את הדיסקיות שהוספגו בחלב אם, "נראו בבירור טבעות נקיות סביב הדיסקיות... היכן שחלב האם נלחם בחיידקים והדף אותם עד שכמעט וניקה את הצלחת". בעוד שבצלחת הימנית, שבה היו הדיסקיות שהוספגו בפורמולה, "לא נראתה שום השפעה והחיידקים כיסו כמעט את כל שטח הצלחת". היא חתמה את הפוסט במילים: "זו הוכחה ששדיים הם קסומים וחלב אם הוא באמת הדבר הטוב ביותר! תהיו גאות במה שאתן נותנות לתינוקות שלכן".

תגובות מעורבות

הפוסט שלה, שעלה לרשת החברתית ביום שלישי זכה לעשרות אלפי תגובות ושיתופים וגם זכה ללא מעט ביקורת מצד מי שתהו האם לא מדובר למעשה בעוד דרך עקיפה לעשות שיימינג לאמהות שאינן יכולות להניק את ילדיהן או שבוחרות לא להניק.

תינוק אוכל מבקבוק. ShutterStock
נמאס מהמלחמה בין חלב אם לתמ"ל? אם מאכילה תינוק/ShutterStock

"כמעט כל, או לפחות רוב, הנשים בעולם יודעות שחלב אם הוא הדבר הטוב ביותר. אך נשים רבות אינן מסוגלות לייצר חלב אם בכמות מספקת כדי להזין את תינוקן או שהן לא מסתדרות עם הנקה. תינוק מוזן - זה הדבר הטוב ביותר! נשים לא צריכות להרגיש פחותות ערך רק כי הן לא מניקות" - כתבה אחת המגיבות. ואחרת הוסיפה "תינוק מוזן - זה הכי טוב! נמאס לי כבר מהמלחמה הזאת בין חלב אם לתמ"ל. כל עוד התינוק אוכל - אנחנו עושות עבודה מעולה".

לצד התגובות האלה, נשים רבות הגיבו בחיוב לפוסט וטענו שהוא מהווה תשובה ניצחת לכל אותם אנשים שעושים שיימינג לנשים שמניקות בציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully