וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ישראלי: תינוקות לאמהות שחוסנו בהיריון נולדו מחוסנים לקורונה

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 13:00

בצל העלייה בתחלואה והדאגה הכללית, מגיעה בשורה מעודדת מבית החולים כרמל: אצל תינוקות של נשים שחוסנו לקורונה בהיריון רמת הנוגדנים הייתה גבוהה פי 2.6 מזו של האימהות, ואף הייתה גבוהה מספיק כדי להגדיר את התינוק כמחוסן

בווידאו: קופות החולים החלו לחסן בני 60 ומעלה בחיסון רביעי/צילום: קופ"ח מאוחדת ולאומית

למרות שחיסוני הקורונה כבר הוכיחו את עצמם כיעילים ובטוחים, יש לא מעט נשים הרות שחוששות מהחיסון. מחקר חדש שבוצע בבית החולים כרמל שבחיפה מראה שלא רק שאין סיבה לדאוג מהחיסון, הוא גם גורם לתינוק להיוולד מחוסן לקורונה, עובדה מאוד חשובה לאור התחלואה המשתוללת.

במסגרת המחקר החדש ביצעו חוקרי מחלקת נשים ויולדות בדיקה מעמיקה כדי להעריך את רמות הנוגדנים לקורונה ביולדות וביילודים בעת הלידה. המחקר בוצע בקרב 130 נשים שקיבלו את החיסון בשליש השני של ההיריון ומעולם לא חלו בקורונה, בין החודשים מאי ליולי 2021. המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי JAMA Pediatrics.

תינוקייה בבית חולים בגרמניה, 2011. GettyImages
כדי לשמור עליהם. תינוקות בתינוקיה/GettyImages

החוקרים מדדו רמות נוגדנים לקורונה מדם האימהות בעת הלידה. במקביל נדגם מיד לאחר הלידה דם מחבל הטבור שמשקף את דם היילודים. הממצאים מצביעים על כך שלא רק שנמצאו נוגדנים ב-100 אחוזים מהיילודים, אלא שרמות הנוגדנים לקורונה אצל היילודים היו גבוהות פי 2.6 מאלו שבאימהות. כמו כן, נמצא שרמות הנוגדנים ביילוד עולות בהתאמה עם הרמות אצל האם.

יחד עם זאת גילו החוקרים בכרמל כי ככל שעבר זמן רב יותר ממועד החיסון נצפתה ירידה ברמות הנוגדנים אצל האם והיילוד. כמו כן, ככל שגיל האם היה מתקדם יותר כך רמות הנוגדנים היו נמוכות יותר.

החוקרים מפצירים: גשו לקבל חיסון, כמה שיותר מוקדם

"קבלת חיסון קורונה בשליש השני של ההיריון הובילה לתגובה חיסונית משמעותית אצל האם והיילוד שבאה לידי ביטוי ברמות נוגדנים גבוהות במועד הלידה", אמר החוקר הראשי ד"ר ניר קוגלמן, "ממצאים אלו תומכים במתן חיסון קורונה בשלבים מוקדמים יותר של ההיריון (מכפי שהיה בהתחלה) כדי להשיג הגנה מפני הנגיף לאם וליילוד מוקדם ככל האפשר במהלך המגיפה".

ד"ר ראובן קידר, מנהל חדרי הלידה בכרמל, הוסיף כי הוא מפציר בפני נשים הרות לגשת לבצע את החיסון על מנת לשמור על בטיחותן בהיריון ולצורך מתן הגנה מפני הנגיף לתינוקן לאחר הלידה. פרופ' עופר לביא, מנהל מחלקת נשים, הוסיף "אני פונה לנשים בהיריון - גשו לקבל את החיסון זה מאוד חשוב לכן ולתינוק". הוא הוסיף כי "מחלת הקורונה יכולה להוביל למחלה נשימתית קשה בנשים בהיריון ובנוסף להוביל לסיבוכים במהלך היריון והלידה. אנו יודעים שהחיסון לקורונה יוצר תגובה חיסונית בנשים בהיריון בדומה לנשים שאינן בהיריון. בנוסף, הוכח שחיסון לקורונה בהיריון הוריד באופן משמעותי את הסיכון לחלות בנגיף".

מחקר קודם שנערך בעולם מצא שחיסון קורונה בשליש השלישי של ההיריון הוביל לתגובה חיסונית חזקה אצל האם עם העברת נוגדנים ליילוד. באופן אידיאלי, חיסון נשים בהיריון צריך להוביל להגנה כמה שיותר ממושכת מתוך ההיריון ולכן חשוב שיינתן כמה שיותר מוקדם במהלך ההיריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully