וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מחקרים חדשים מוכיחים שוב את החשיבות של חיסון נשים בהיריון

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 11:55

שני מחקרים חדשים (אחד מישראל) שהתפרסמו לאחרונה מוסיפים עוד הוכחות מדוע על נשים בהיריון להתחסן נגד קורונה. בין הממצאים המדאיגים נמצא כי נשים בהיריון שחולות בקורונה וסובלות מתסמינים נמצאות בסיכון מוגבר לדימומים, לידת חירום ועוד

בווידאו: רה"מ בנט מצהיר על הכוונה להפסיק עם הבידודים ההמוניים במערכת החינוך/מערכת וואלה!

בתחילת מגיפת הקורונה עוד חששו לחסן נשים בהיריון, אבל היום יותר ויותר הוכחות מדעיות מראות כי נשים בהיריון שמתחסנות שומרות על עצמן ועל העובר ברחמן. על פי שני מחקרים חדשים נשים שחולות בקורונה ומפתחות תסמינים נמצאות בסכנה לסיבוכי חירום ובעיות אחרות בהריונן. בנוסף, המחלה גם מסכנת את ילדיהן.

במחקר הראשון נמצא כי לנשים בהיריון שמפתחות תסמיני קורונה היו אחוזים גבוהים יותר של סיבוכי חירום בהשוואה לאלה שחלו אך לא היו להן תסמינים. מחקר זה היה חלק ממצגת שנמסרה לכנס השנתי 2021 של רופאים מרדימים בסוף השבוע.

מתוך 100 האימהות החיוביות לקורונה שילדו תינוקות בין מרץ לספטמבר בשנה שעברה בבית חולים אחד בטקסס, 58 אחוזים מאלה שסבלו מתסמינים ילדו בלידת חירום, כך עולה מהמחקר, שטרם נבדק על ידי עמיתים. מתוך אלה שחלו, אך לא חוו תסמינים, 46 אחוזים עברו לידת חירום.

בנוסף, לאימהות שסבלו מתסמינים היו גם יותר סיבוכי חירום שהיוו סכנה לתינוק. יותר תינוקות נולדו למשל במנח עכוז, הסבירות לירידה בתנועת העובר עלתה, ולחלקם היה מעט מאוד מי שפיר. המחקר גם מצא כי תינוקות שנולדו לאימהות סימפטומטיות אלה היו בסיכון גבוה יותר להזדקק לתמיכת חמצן וסבירות גבוהה יותר להתקבל למחלקה לטיפול נמרץ.

ניתוח קיסרי. ShutterStock
יורת לידות קיסריות בגלל הנגיף? לידה קיסרית/ShutterStock

"ל-COVID-19 יש השפעות מערכתיות חמורות על הגוף, במיוחד אצל חולים סימפטומטיים", אמרה קריסטין ליין, סטודנטית לרפואה באוניברסיטת טקסס, שעזרה בהובלת המחקר. יש גם אפשרות, לדבריה, שהרופאים המטפלים בחולים הסימפטומטיים נזהרים בגלל הנגיף וממליצים על לידה קיסרית באופן יזום.

המחקר השני, הוא מחקר ישראלי שנבדק על ידי עמיתים ופורסם ביום ראשון בכתב העת Journal of Maternal-Fetal & Neonatal Medicine. מחקר זה בדק את ההשפעה של קורונה על נשים בשליש השלישי להיריונן. מדענים בדקו את הרשומות של יותר מ-2,400 נשים בבית חולים מעייני הישועה בין מרץ לספטמבר בשנה שעברה וראו הבדלים משמעותיים בין הנשים שחלו ב-Covid-19 לבין אלו שלא. מתוך המטופלות שנמצאו חיוביות לקורונה, 67 אחוזים היו א-סימפטומטיות.

לנשים שחוו סימפטומים היו הכי הרבה בעיות, מצאו ד"ר אליאור אליאסי מהמרכז הרפואי מעייני הישועה ועמיתיו. היו להם שיעורים גבוהים יותר של סוכרת היריון, ספירת תאי דם לבנים נמוכה יותר, והן חוו דימום כבד יותר במהלך הלידה. התינוקות שלהם חוו גם בעיות נשימה רבות יותר. הסיכון המוגבר לבעיות היה גבוה בכמעט 20 אחוזים לנשים הסובלות מתסמיני קורונה, ו-14 אחוזים גבוה יותר לנשים שלא היו סימפטומטיות.

שלא כמו המחקרים האחרים, מחקר זה לא מצא שנשים סימפטומטיות נוטות יותר באופן משמעותי ללידה מוקדמת. למחקר יש מגבלות שכן הוא בדק רק נשים בבית חולים אחד, ולכן ייתכן שממצאיו לא נכונים לכל הנשים בהיריון.

מחקרים חדשים אלה מוסיפים לגוף ההוכחות שהולך וגדל כי קורונה, במיוחד זו הסימפטומטית, מהווה איום ממשי על נשים בהיריון, והם מספקים עדויות נוספות לכך שהסיכונים של הקורונה משמעותיים יותר עבור נשים בהיריון ועבור התינוקות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully