וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוגדנים נגד קורונה נשארים בחלב אם כשנה לאחר ההחלמה

מחקר מתמשך שעסק בחלב אם, הנקה ונוכחות נוגדני קורונה מצא כי חלב אם של נשים מחלימות מכיל נוגדנים שיכולים לעצור את הנגיף. מה זה אומר והאם חלב אם יכול לשמש תרופה כנגד הנגיף?

חלב אם של נשים שנדבקו בקורונה מכיל נוגדנים המנטרלים וירוסים במשך עד 10 חודשים, כך על פי מחקר חדש. הממצא מצביע על כך שחלב אם יכול למלא תפקיד חשוב בהגנה על תינוקות מפני נגיף הקורונה, ואף יכול לשמש לטיפול באנשים הסובלים מ-Covid-19 חמור.

ד"ר רבקה פאוול מבית הספר לרפואה בבית החולים הר סיני הובילה את המחקר שהוצג בסימפוזיון ההנקה העולמי שנערך החודש, ושהוא מחקר המשך לזה שפרסמנו כאן בנובמבר שנה שעברה. הצוות של פאוול לקח דגימות חלב אם מ-75 נשים שהחלימו מקורונה וגילו כי אצל 88 אחוזים מהמניקות נמצאו בחלב האם נוגדנים מסוג IgA (אימונוגלובולין A). ברוב המקרים, נוגדנים אלה יכולים לחסום זיהום מכיוון שהם מסוגלים לנטרל קורונה. עוד נמצא כי בחלב אם חלה עלייה של פי 100 בנוגדני אימונוגלובולין A לאחר המנה השנייה של החיסון.

הדגימות הראו גם שנשים המשיכו להפריש את הנוגדנים בין 6-10 חודשים לאחר ההדבקה, והדגימו את ערכו של חלב האדם למאבק באיומים עתידיים. מחקר זה יכול לסייע לאחד מכל עשרה תינוקות מתחת לגיל שנה הזקוקים כיום לטיפול משמעותי בבית חולים אם הם נדבקים ב-Covid-19.

אישה מניקה תינוק כשהיא עוטה מסיכה כירורגית. ShutterStock
נשים המשיכו להפריש את הנוגדנים בין 6-10 חודשים לאחר ההדבקה. אישה מניקה/ShutterStock

ד"ר פאוול גם אמרה שנוגדני IgA המופקים מחלב אם יכולים להיות "טיפול מדהים" למבוגרים חולים. לעומתה, מומחים אחרים בכנס טוענים כי ראיות מדעיות חוזרות ונשנות שהראו כי העברת SARS-CoV-2 מאם לתינוק באמצעות הנקה והשימוש בחלב אנושי הם "מאוד לא סבירים".

מוקדם יותר החודש, מחקר של חוקרים מאוניברסיטת פלורידה מצא כי חלב אם מאימהות שקיבלו חיסון נגד קורונה מכיל נוגדנים. ומומחים מקווים כי הדבר עשוי להשפיע לטובה על שיעורי החיסונים לנשים בהיריון ומניקות, שעבורן חיסונים נחשבים בטוחים אך רבות עדיין מהססות להתחסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully