הפעולה הפשוטה שמשפרת את יעילות החיסון לקורונה ולשפעת

חוקרים בדקו האם פעילות גופנית יכולה לסייע בחיזוק החיסון מיד אחרי שמקבלים אותו. הממצאים די מדהימים, והם אולי יגרמו לכם לצאת לריצה ישר אחרי החיסון

16/02/2022
בווידאו: פרויקטור הקורונה מתייחס להדבקה בזן הקורונה החדש (צילום: לע"מ)

אם הייתה לכם דרך להפוך את החיסון לקורונה או אפילו לשפעת ליעיל יותר, לא הייתם עושים את זה? מחקר ראשוני מאוניברסיטת איווה סטייט מגלה שפעילות גופנית במשך 90 דקות מיד לאחר חיסון נגד נגיף הקורונה או שפעת עשויה לגרום לייצור של נוגדנים נוספים וחסינות כללית חזקה יותר.

בעוד שאתם קיבלתם חיסון ובטח חזרתם לסדר היום הרגיל שלכם, נבדקי המחקר נתבקשו לרכוב על אופני כושר או יצאו להליכה מהירה במשך 90 דקות שלמות לאחר שהתחסנו. הם הראו סימנים ליותר נוגדנים במשך ארבעה שבועות לפחות לאחר החיסון. תוצאות דומות נראו גם בעכברים. המחקר פורסם ב-Brain Behavior and Immunity.

עוד בוואלה!

עקצוץ, טשטוש ואי סדרים במחזור: דוח תופעות הלוואי ממנת הבוסטר

לכתבה המלאה

נוגדנים הם קו ההגנה הראשון של הגוף שלנו מפני פתוגנים ווירוסים כמו COVID-19. בתוך כך, חיסונים מסייעים למערכת החיסונית ומכינים טוב יותר את מנגנוני ההגנה הגופניים להגיב במהירות ובנחישות בצורה של נוגדנים ספציפיים יותר.

"התוצאות הראשוניות שלנו מדגימות שקיים פרק זמן מסוים שיכול לשפר את תגובת הנוגדנים של הגוף לחיסון הקורונה וגם לחיסונים לשפעת", אומרת מחברת המחקר ופרופסור לקינסיולוגיה, מריאן קוהוט, בהצהרה.

אפשר לשפר את היעילות בקלות. חיסון קורנה(צילום: ראובן קסטרו)

צוות המחקר הבהיר שממצאים אלה יכולים להועיל לכל אחד בכל רמת כושר וממש אין חובה להיות בכושר מעולה. למעשה, קרוב למחצית מהמשתתפים סבלו מעודף משקל או השמנת יתר. בדרך כלל, כל משתתף התמקד בשמירה על דופק של כ-120 עד 140 פעימות לדקה בזמן האימון.

החוקרים בדקו גם אם רק 45 דקות של פעילות גופנית לאחר החיסון יביאו לחיזוק דומה של חסינות, ובסופו של דבר מצאו שלא. בהמשך, הם מעוניינים לראות מה יכולה לעשות שעה שלמה של פעילות גופנית לאחר החיסון.

המחברים מאמינים שיש מספר גורמים אפשריים שגורמים לתוצאות האלה: ההסבר הראשון נוגע לעובדה שכאשר אנו מתאמנים, זרימת הדם במערכת הלימפה גדלה, מה שאומר שגם זרימת התאים התיסוניים גדולה יותר. ככל שתאי החיסון האלה מסתובבים בגוף, יש להם סיכוי גבוה יותר לזהות איום ולהגן עלינו. נתונים שנאספו במהלך ניסויים במכרסמים גם מצביעים על כך שחלבון ספציפי המיוצר בתגובה לפעילות גופנית (אינטרפרון אלפא) עשוי לסייע ביצירת נוגדנים ספציפיים לווירוס ותאי T.

"יש צורך במחקר רב יותר כדי לענות על למה ואיך. יש כל כך הרבה שינויים שמתרחשים כאשר אנו מתאמנים - מטבוליים, ביוכימיים, נוירואנדוקריניים, מחזוריים. אז כנראה שיש שילוב של גורמים שתורמים לתגובת הנוגדנים שמצאנו במחקר שלנו", סכימו החוקרים.

חשוב לציין כי אנשים שנבדקו במחקר זה עדיין נמצאים במעקב עד שישה חודשים לאחר החיסון החוקרים מקווים לבדוק ולעדכן בהמשך על רמות הנוגדנים בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully