הילד שלכם אוכל מהר מדי? זו יכולה להיות הסיבה

אכילה מהירה היא ככל הנראה עניין של הרגל, אבל האם היא יכולה לסמן לנו עוד דברים, מלבד רעב? חוקרים יצאו לבדוק את השאלה הזו - ויש להם מסר לכל ההורים שם בחוץ

23/02/2022

הילד שלכם אוכל מהר מדי ואתם חוששים שזה יגרום לו להשמין או שהוא לא קשוב לגוף שלו? מחקר שנערך לאחרונה מגלה שילדים אימפולסיביים נוטים לאכול מהר יותר מבני גילם המופנמים יותר, ולכן יש להם סיכוי גבוה יותר להשמנת יתר. צוות מאוניברסיטת באפלו מוסיף שהמחקר שלהם מצא שילדים אימפולסיביים נוטים גם יותר לדחף גדול לאכול כאשר האוכל נמצא מולם.

בזמן שרבים מאיתנו אימצנו הרגלי תזונה ופעילות גופנית פחות טובים בזמן מגיפת הקורונה, וכן, זה כולל את הילדים, חשוב להבין מה עלול מבחינה פיזית ונפשית, לפגוע בבריאות שלהם, כאשר אכילה לא מאוזנת היא כמובן רק נדבך אחד במכלול הזה.

עוד בוואלה!

500 דיאטניות ודיאטנים מזהירים: יש גל הפרעות אכילה אצל ילדים

לכתבה המלאה

"מזג קשור לתוצאות התפתחותיות והתנהגותיות רבות של ילדים, אך למרות הראיות המתפתחות, מעט מחקרים בדקו את הקשר שלו עם השמנת יתר בילדים", אומר רוברט ברקוביץ', פרופסור אמריטוס באוניברסיטת פנסילבניה ומנהל מחקר על משקל והפרעות אכילה בבית החולים לילדים בפילדלפיה.

ילדה אוכלת. ShutterStock
מה גורם לילדים לאכול מהר יותר? ילדה אוכלת ספגטי(צילום: ShutterStock)

צוות המחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת Pediatric Obesity חקר 28 ילדים מתוכנית התערבות משפחתית המעודדת התנהגויות אכילה בריאות לילדים בני ארבע עד שמונה בסיכון גבוה להשמנה.

החוקרים בחנו נושאים שונים, כמו תחושת השובע של הילד מהארוחה, התגובות שלו למראה האוכל, הריח או הטעם, וכמה מהר הוא אכל את האוכל שהוגש לו. בנוסף נלקחה בחשבון אישיות הילד, שליטה עצמית, אימפולסיביות ויכולת לנהל רגשות שליליים. התוצאות הראו שלילדים שחשו שובע, יש יותר שליטה עצמית שעזרה להם לא לאכול יותר מדי. ילדים שאכלו לאט יותר היו גם בסבירות נמוכה יותר להיות מוחצנים או אימפולסיביים.

מרגיעים את הילד עם אוכל

"הורים עשויים להשתמש באוכל כדי להרגיע ילדים בעלי טמפרמנט ולהקל על רגשות שליליים", אומרת אליסה באטון, אחת מעורכות המחקר. "מחקר עתידי צריך לבחון את הדרכים השונות שבהן ההורים מאכילים את ילדיהם בתגובה לטמפרמנט שלהם, כמו גם לחקור האם הקשר בין טמפרמנט והתנהגויות אכילה הוא דו-סטרי. האם ההרגל של אכילה איטית יותר, לאורך זמן, יכול להוביל לאימפולסיביות נמוכה יותר?"

בכל מקרה, אם אתם רוצים לשנות את הרגלי האכילה של ילדכם, וגם שלכם, ולסגל קצב אכילה איטי ובריא יותר, מומלץ להימנע מאכילה מול מסכים למיניהם (מחשב, טלפון נייד, טלוויזיה וכו'), נסו להניח את המזלג בצלחת בין ביס לביס, שתו מים, השתדלו ללעוס כל נגיסה עוד כמה פעמים מעבר למה שאתם רגילים, קחו ביסים קטנים יותר ואכלו מאכלים עשירים בסיבים תזונתיים (שבדרך כלל דורשים לעיסה נמרצת יותר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully