וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 דיאטניות ודיאטנים מזהירים: יש גל הפרעות אכילה אצל ילדים

מאות אנשי מקצוע בתחום התזונה חתמו על מכתב להורים שבו הם מתריעים על נזקים וחשש להפרעות אכילה בקרב ילדים ונוער לאחר שנתיים של קורונה, ומסמנים את נורות האזהרה שהורים חייבים להכיר

מגיפת הקורונה שינתה את הרגלי התזונה של ילדינו, ובהרבה מהמקרים - הקצינה אותם. הורים רבים מדווחים כי ילדים שלא אכלו לפני, אוכלים אפילו פחות, וילדים שאכלו בלי גבול - אוכלים אפילו יותר. ולא רק הורים מוטרדים מהמצב הזה, גם דיאטניות ודיאטנים המטפלים בהפרעות אכילה אצל ילדים ובני נוער שמים לב למגמת ההסלמה, ודואגים.

השבוע פורסם מכתב, עליו חתומים למעלה מ-500 דיאטנים ודיאטניות מישראל, המפציר בהורים להיות ערים לתזונה של ילדיהם, ולסימני האזהרה להתפתחות הפרעות אכילה. את המכתב כתבו 11 דיאטניות ילדים ומתבגרים המטפלות בהפרעות אכילה והשמנה. מטרת המכתב הוא לעזור להורים לקבל טיפול, אם יש צורך, עוד בשלבים הראשונים - ובכך להימנע מהצורך להגעה לטיפול של צוות רב מקצועי באשפוז.

לפי המכתב, חלק מהסימנים החשודים שכל הורה צריך לשים לב אליהם הם שינוי רגשי במצב הילד, צמצום במגוון האוכל והכמות, הימנעות מאכילה משותפת, אכילה בסתר או אכילת יתר, התעסקות יתרה במראה הגוף והמשקל. חשוב לדעת כי גם אכילה שנראית בריאה ורצויה - עלולה להתפתח ללא כוונת תחילה להפרעת אכילה.

סימנים אלה יכולים לעזור לכם להבין האם יש צורך לפנות לטיפול. וחשוב מאוד לזהות את הסימנים מוקדם כל האפשר, שכן זמני ההמתנה לקבלת טיפול במרכזים השונים עלה משמעותית, וכעת ילדים ובני נוער רבים ממתינים למעלה מחצי שנה לקבלת טיפול. "ככל שתקדימו לפנות לקבל טיפול מקצועי, ישתפרו ויעלו הסיכויים להצלחת הטיפול", נכתב.

עוד בוואלה!

"יש לנו המון כוח לעשות נזק": הכתבה הכי חשובה שתקראו על השמנת ילדים

לכתבה המלאה
נערה עצובה. ShutterStock
תקשיבו לילדים, וגם לתחושות הבטן שלכם. אמא ובתה/ShutterStock

במכתב צוין עוד כי אם הורה חושד כי ילדו סובל מהפרעת אכילה, יש לפנות לדיאטן/ית מורשי משרד הבריאות או לרופא/ת המשפחה, יועץ/ת בית הספר, עובד/ת סוציאל/ית או לפסיכולוג/ית. כדי שהגורם המקצועי יוכל להעריך נכון את מצבו של הילד, חשוב לדווח לו בפירוט ובכנות על הרגלי האכילה של הילד, על מצבו הנפשי, וגם על התחושות שלכם כהורים.

"מזה תקופה ארוכה אני שומעת דיאטניות שעובדות עם הפרעות אכילה ועודף משקל על גל הפניות מצד ההורים שפוגש אותן, על הרצון לעזור ובמקביל חוסר בשעות והתקנים. חשבתי איך ניתן לצמצם את הגל הזה? איך לעזור להורים?", סיפרה לוואלה! תרצה שני, דיאטנית ילדים ואחת מכותבות המכתב, "מאחר ואיני דיאטנית הפרעות אכילה, והידע שלי הוא בשטח מאד ספציפי, חברתי לקבוצת דיאטניות מנוסות בנושא ודנו רבות איזה מסר אנחנו מבקשות להעביר להורים ואיך נעשה זאת. בהמשך ביקשנו את תמיכתן של דיאטניות נוספות כדי להעצים את המסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully