וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההורים שלי גילו לי שאחי בן ה-13 הוא התאום שלי - אבל אני בת 19"

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 14:54

משתמשת טיקטוק שיתפה את הצופים בסיפורה היוצא דופן לאחר שגילתה שאחיה הקטן הוא למעשה התאום שלה - על אף שהיא מבוגרת ממנו ב-5 שנים

"גיליתי שאחי הקטן הוא בעצם התאום שלי"/@annahipkinxo

תאומים נוצרים בו זמנית, נולדים לרוב בהפרש של דקות, חולקים יום הולדת (אלא אם הלידה סביב חצות) ובמקרים מסוימים גם נראים בדיוק אותו הדבר. אנה היפקין בת ה-19 חלקה בטיקטוק שגילתה לאחרונה לתדהמתה שלמרות שאחיה והיא לא נולדו יחד - הם תאומים. למעשה, נודע לה בעוד ארוחת צהריים שגרתית עם הורייה הגרושים שאחיה הקטן, הצעיר ממנה ב-5 שנים, הוא למעשה התאום שלה. איך זה הגיוני? נסו לפענח בעצמכם לפני שנספר לכם.

בסרטון טיקטוק (אותו מחקה בנתיים) סיפרה אנה (@annahipkinxo) שאחיה בן ה-13, ג'ק, הוא מבחינה טכנית התאום שלה על אף פער הגילאים ביניהם - מאחר ששניהם נוצרו באותו זמן, כך מדווח ה"דיילי סטאר". בסרטון היא כתבה: "כשהורייך הגרושים מספרים לך בארוחת צהריים שאחיך בן ה-13 הוא בעצם התאום שלך... אבל את בת 19".

הסרטון של אנה הותיר את הצופים מבולבלים, אז היא הסבירה את הסיטואציה ביתר פירוט בסרטון המשך (שגם אותו מחקה בנתיים) - בו חשפה שאחיה והיא נוצרו באותו סבב של טיפולי IVF (הפריה חוץ גופית), אך בעוד היא הוחדרה לרחם - הוא נותר בהקפאה. לדברי אנה, אמם לא רצתה ללדת תאומים והחליטה להקפיא עובר אחד עד שתהיה מוכנה לילד שני - מה שקרה כעבור חמש שנים.

היא אמרה בסרטון: "לא חשבתי שכל כך הרבה אנשים יתעניינו, אבל הנה אני כאן עם שעת הסיפור המובטחת. אז, כפי שרבים מכם ניחשו בתגובות, שנינו נולדנו באמצעות טיפולי IVF. המשמעות היא בעצם ששנינו התעברנו בצלחת, ואז החדירו אותי לאמא שלי, ואת אח שלי הכניסו למקפיא לחמש שנים כעובר". היא הוסיפה: "לאחר 5 שנים הם הפשירו והחזירו אותו לאמא שלי - ואז תשעה חודשים לאחר מכן, הנה לכם. אז יש בינינו הבדל של 5 שנים, אני בת 19 והוא בן 13, כמעט 14. ברור שאנחנו לא תאומים זהים, אבל מבחינה ביולוגית, טכנית, אנחנו תאומים".

גילתה שאחיה הקטן הוא התאום שלה. @annahipkinxo, צילום מסך
"החדירו אותי לאמא שלי, ואת אח שלי הכניסו למקפיא"/צילום מסך, @annahipkinxo

אז האם הם באמת תאומים?

אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו - אם כי רבים הגיבו לסרטון וטענו שהם כלל לא תאומים, שכן להרות מאותו סבב של טיפולי הפרייה לא הופך אותם לכאלה. אחד כתב בתגובה: "איך הוא התאום שלך?! זה לא עובד ככה" ואחר הוסיף: "אם הולכים לפי ההיגיון הזה, כל האחים הם תאומים - כל עוד יש להם אותם הורים". שלישי כתב: "מה? אבל זה לא הופך אותו לתאום שלך. תאומים מתעברים ונישאים ברחם בו זמנית".

אחרים הגנו על אנה וחלקו סיפורים דומים: "זה קרה לאחת החברות שלי. ההורים שלה עשו הפריה חוץ גופית והביאו לעולם את חברה שלי, ואז הביאו את התאומה שלה 10 שנים מאוחר יותר", כתבה אחת ואחר הוסיף: "אותו דבר עם אחי. הוא בן 23 ואני בן 20, אבל אנחנו תאומים".

על פי מחקר של רופאי פוריות, נשים שנכנסות להריון עם עוברים שהוקפאו קודם לכן נוטות להריונות בריאים יותר, עם פחות סיבוכים, מאלו שהושתלו בהם עוברים טריים. רופאי פוריות גילו שלתינוקות שנולדו מעוברי הפריה חוץ גופית מוקפאים יש סיכון נמוך ב-16% לצאת פגים וסיכוי נמוך יותר למות זמן קצר לאחר הלידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully