וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולדה עם צבע עיניים שונה ופיגמנטציה - וגילתה שהיא התאומה של עצמה

8.5.2021 / 23:01

עד גיל 14 ראשל האמינה שהצבעים השונים בעיניה הם תוצאה של הטרוכרומיה ושצבע עורה השונה בצד השמאלי של פלג גופה העליון הוא כתם לידה, אבל אז היא גילתה את האמת: אחותה התאומה שמעולם לא נולדה נמצאת בתוכה

גיליתי שאני התאומה של עצמי/radrachelle

משתמשת טיקטוק חשפה פרט נדיר בסרטון שצבר יותר מ-9.6 מיליון צפיות: "גיליתי שאני התאומה של עצמי". לראשל (radrachelle בטיקטוק) יש צבע עיניים שונה וקו החוצה את מרכז פלג גופה העליון, כאשר צבע עורה בצדו השמאלי שונה מצבעו בצדו הימני. בתחילה מומחים בישרו לה שמדובר בהטרוכרומיה - תופעה אנטומית בעיניים, בה קשתית עין אחת היא בעלת צבע שונה מקשתית העין השנייה. היא גם האמינה שהפיגמנטציה בעור היא כתם לידה. בגיל 14 החלה לחלות הרבה וביקרה אצל מספר אנשי מקצוע בתחום הרפואה. אז היא אובחנה כחולה במצב גנטי שגרם לה לסרטן המעי הגס. הרופאים לא הצליחו להבין מה הוביל לדבר הזה, אך בסופו של דבר, כשניגשה לבצע בדיקות גנטיות, הם גילו שלראשל יש שני פרופילים שונים של DNA.

ראשל היא למעשה כימרה אנושית, כלומר יש לה שני סטים של DNA בגופה לאחר ש"ספגה" את אחותה התאומה שמעולם לא נולדה. היא מסבירה בסרטון: "סוף סוף נתקלתי ברופא שהצליח לפענח שאני כימרה. כימריזם זה מצב בו שתי ביציות תאומות מתמזגות ברחם. קלטתי את אחותי התאומה, אז אני נושאת את ה-DNA והתאים שלה בגופי".

ראשל חושפת את מצבה:

כימריזם טטרגמטי הוא כימרה מולדת המתרחשת באמצעות הפרייה של שתי ביציות נפרדות על ידי שני זרעונים - ואחריו מיזוג של השניים כבלסטוציסט או בשלבי הזיגוטה. התוצאה היא התפתחות אורגניזם עם שורות תאים מעורבבות משני תאומים, כלומר בהתפתחותו יכולים להיווצר איברים שיש להם קבוצות שונות של כרומוזומים - איבר ששייך לתאום אחד ואיבר ששייך לאחר. הוא גם עשוי להיות בעל שני סוגי דם או בעל צבע עיניים שונה, כמו אצל ראשל.

כימריזם הוא מצב נדיר, ישנם רק כ-100 מקרים מתועדים בבני אדם. אחד מכל 76 מיליון אנשים מאובחן עם כימריזם, מה שאומר שלא נערכו בדיקות מקיפות על האופן בו הוא עלול להשפיע על הגוף וכיצד הוא קשור למצבים בריאותיים אחרים, כמו סרטן המעי הגס אצל ראשל ומוטציות גנטיות אחרות.

וכאן היא עונה על שאלות גולשים:

@radrachelle

Answer to @ritafureverwillsmom

♬ original sound - Rachelle
@radrachelle

Reply to @pideka3872 Answering another question. #ThanksToHer #RAD #HumanChimera

♬ Hayloft - Mother Mother

כמה מהצופים שאלו את ראשל האם היא תוצאה של הפריה חוץ גופית, אך היא שללה זאת: "לא, פשוט תאונה רגילה!". משתמש אחר שאל: "האם את יודעת שבעתיד ייתכן שיהיה לך ילד שעשוי להיות לו DNA שקובע שאת דודתו ולא אמו?" על אף שהוא צודק ולא מזמן גם דיווחנו לכם על מקרה בו אב גילה שבנו אינו שלו אלא של אחיו התאום שלא נולד - לדברי ראשל, נולדו לה כבר שני ילדים ורופאיה אישרו בפניה ששניהם מגיעים מה-DNA שלה ולא של אחותה התאומה שלא נולדה.

היא סיפרה שלאחר לידת ילדיה, היא עברה כריתת רחם. דגימות ה-DNA נלקחו מהרחם והשחלות שלה ובבדיקה נקבע כי השחלות הן 100 אחוז שלה והרחם גם - מלבד תאים בודדים. היא אמרה: "ברחם היו כמה תאים של אחותי התאומה, אבל הרוב היו שלי". עם זאת, ילדיה צפויים לעבור בהמשך בדיקות גנטיות נוספות רק כדי להיות בטוחים שאין להם בעיות בריאותיות אחרות שכדאי לדעת עליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully