וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה רפואי נדיר: תינוק עיראקי נולד עם שלושה איברי מין זכריים

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 9:44

פעוט עיראקי עשה היסטוריה רפואית לאחר שהתברר שהוא התינוק הראשון בעולם שנולד עם שלושה איברי מין זכריים. שני איברי המין הנוספים שלו, אחד מהם מתחת לאשכיו, הוסרו בניתוח

תינוק ניו בורן אחרי לידה שוכב על משקל למדידה. ShutterStock
התינוק אובחן רשמית במצבו הרפואי כשלושה חודשים לאחר לידתו (אילוסטרציה)/ShutterStock

רופאים מכורדיסטן העיראקית דווחו על מקרה ראשון בעולם של תינוק זכר שנולד עם שלושה איברי מין זכריים. התינוק, שנולד בתחילת 2020, אובחן רשמית במצבו הרפואי כשלושה חודשים לאחר לידתו ועבר ניתוח להסרת שני איברי המין הנוספים שלו. כעת מצבו תקין ואין חשש לבריאותו, אם כי הוא צפוי לעבור בדיקות נוספות בגיל ההתבגרות ולפני נישואיו.

במקרה שפורסם השבוע בכתב העת הבינלאומי לדיווחים על מקרי כירורגיה, דווח על מקרה ראשון בעולם של "טריפאליה" אצל בני אדם, מצב רפואי בו קיימים שני איברי מין נוספים לאיבר המין הראשי. הורי התינוק הביאו אותו לבית החולים בדהוכ כשהוא סובל מנפיחות חריגה בשק האשכים ומשני "עודפי עור", לפחות כך הם חשבו.

לאחר בדיקת הרופאים נמצא כי לפעוט יש שני איברי מין על בסיס הפאלוס שלו שאורכם שני סנטימטרים ואיבר מין שלישי שנמצא מתחת לשק האשכים שלו ואורכו סנטימטר אחד. אורולוגים מצאו כי לשני איברי המין הנוספים אין כיפה או שופכה, הצינור דרכו עובר השתן אל מחוץ לגוף, והחליטו כי מאחר שהם אינם שימושיים וככל הנראה לא קשורים למערכת הרבייה של הפעוט, ניתוח להסרתם היא האפשרות הטובה ביותר.

תינוק לאחר לידה. Yulia Sribna, ShutterStock
התינוק לא נחשף לאלכוהול או לסמים במהלך ההיריון/ShutterStock, Yulia Sribna

רופאיו סבורים שמדובר במקרה הראשון המתועד של טריפאליה אנושית. לידה עם שני איברי רבייה זכריים (דיפאליה) הינו מצב שכיח יותר באופן יחסי, כשהמקרה הראשון דווח כבר בשנת 1609. מצב זה משפיע על אחד מכל 5-6 מיליון זכרים - כשישנם הבדלים משמעותיים בין המקרים שדווחו עד כה. 100 מקרים דווחו בהם נולדו תינוקות עם שני איברי מין זכריים, כשבחלק מאותם מקרים שני האיברים תפקדו ושימשו במתן שתן.

בהודו דווח ב-2015 על תינוק שנולד עם שלושה פינים וללא פי טבעת, אך מקרה זה מעולם לא פורסם בכתב עת רפואי ולכן לא ניתן לאמת את הנתונים.

הסיבה להתפתחות איברי רבייה נוספים אינה ברורה. הצוות הרפואי בעיראק טען כי במקרה זה אין לפעוט שום עדות לבעיות בריאותיות אחרות וחקירה העלתה כי הוא לא נחשף לאלכוהול או לסמים במהלך ההיריון. בנוסף, למשפחה אין עבר של פגמים גנטיים ולכן גם במקרה הזה לרופאים אין מושג מה גרם למום.

על פי הדיילי מייל, התינוק העיראקי עבר בהצלחה את הניתוח והוא נמצא במעקב ומגיע לבדיקות נוספות כבר כשנה ועד כה כל הבדיקות יצאו תקינות. עם זאת, הוא ימשיך לעבור בדיקות כאשר הוא יכנס ויחצה את גיל ההתבגרות ו"לפני הנישואים'", כך דווח.

ד"ר שקיר סאלם ג'באלי כתב בכתב העת: "טריפאליה (שלושה איברי מין) הוא מצב שלא דווח אצל בני אדם עד כה. הטיפול קשה מכיוון שהוא מציב היבטים רפואיים, אתיים וקוסמטיים. במקרה זה שני הפינים הנוספים של הפעוט לא היו פונקציונליים ולכן הניתוח היה פחות מורכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully