וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה עם כתם לידה נדיר גילתה שהיא למעשה התאומה של עצמה

מה הייתם עושים אם הייתם מגלים שאתם שילוב פיזי של שני אנשים, ולא, אנחנו לא מדברים על ההורים שלכם. טיילור מוהל גילתה שמה שחשבה שהוא כתם לידה על בטנה הוא למעשה הוכחה שהיא מורכבת מעוד אדם

לא יאמן: אישה בארה"ב ילדה 3 זוגות תאומים בשנתיים/מערכת "סיפור בדקה"

לזמרת טיילור מוהל מקליפורניה יש כתם לידה נדיר במרכז גופה - צד אחד בבטן ובגב שלה הוא בצבע אדום יותר. יש לה גם כמה תכונות אחרות שנראו עד לא מזמן כמו משהו אקראי. "הכל בצד שמאל של הגוף שלי גדול מעט יותר מהצד הימני", היא כתבה בבלוג שלה. "יש לי שן כפולה בצד שמאל של הפה שלי ורגישויות ואלרגיות רבות למזונות, תרופות, תוספי תזונה, תכשיטים ועקיצות חרקים".

לאחר שחקרה ועברה מספר רופאים היא גילתה שיש לה שני סוגי DNA. "לא רק זה, נאמר לי שיש לי שתי מערכות חיסון ושני סוגי דם". הסיבה לכל אלה היא לטיילור יש כימריזם טטרגמטי. זה קורה כאשר שתי ביציות נפרדות מופרות על ידי שני זרעונים שונים, ואז אחד העוברים סופג את השני בשלבים הראשונים של ההתפתחות. אנשים הסובלים מכימריות מסוג זה עשויים להיות בעלי שני סוגי דם או צבע עיניים שונים.

כימריזם (על שם חיה מיתולוגית שהייתה תערובת של אריה, עז ונחש) הוא מצב נדיר ויש כ-1,000 מקרים מתועדים כאלה בבני אדם. אנשים הסובלים מהמצב יכולים לחיות ללא סיבוכים ממנו, למעט פיגמנטציה. כך למשל כמה אנשים התוודעו למצבם רק לאחר בדיקות דם. בשנת 2006, אם נאלצה להוכיח שילדיה הם שלה, לאחר שבדיקת דם הראתה כי ה-DNA שלה אינו תואם את ה-DNA של ילדיה, בגלל נוכחות ה-DNA של תאומה.

אצל אנשים כימריים, רוב התאים בדרך כלל מגיעים ממערכת DNA אחת, כך מדווח ב-Live Science. במקרים מסוימים, האדם יכול לפתח איברי מין כפולים - זכרי ונקבי - אם העוברים התאומים מהם הוא מפותח מכילים כרומוזומים שונים (כלומר אם תאום אחד הוא זכר והשני הוא נקבה).

כתם לידה. יו טיוב  The Doctors, צילום מסך
חצי חצי. בטנה של טיילור מוהל/צילום מסך, יו טיוב The Doctors

במקרה של טיילור, שני העוברים ממנה התפתחה היו נשיים. עם זאת, היא סבלה מבעיות בריאות בגלל תערובת ה-DNA. "גופי מגיב לתאים שלי כחומר זר, ומסכן את המערכת החיסונית שלי והופך אותה פגיעה בהרבה מזו של אדם ממוצע. בשל כך, אני סובלת מאתגרים אוטואימוניים ובריאותיים".

טיילור גילתה לראשונה שהיא למעשה תאומה שלה בשנת 2009, אבל חשפה זאת לציבור רק בשנים האחרונות כדי להפיץ את המודעות למצב ולקשר שלו להפרעות אוטואימוניות. "הרגשתי שחשוב להציג את כל התיחום הפיזי שלי מכיוון שבעסקי הבידור יש לחץ עצום להיראות מושלם פיזית או בתוך סטריאוטיפ מסוים", כתבה, "אני מקווה בכך שאני מגלה פגמים משלי שאוכל לעורר אחרים שיש להם חריגות פיזיות או שהם שונים, לעולם לא לתת לזה למנוע מהם לחפש את חלומותיהם, לאהוב את עצמם ללא תנאי ולדעת שהם יפים בדיוק כמו שהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully