וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכה יכולה להפחית את הסיכון למחלה הזו

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 10:10

הליכה נחשבת אולי לספורט הכי בריא שיש. והיא מועילה במניעת כמה מחלות כרוניות ששכיחותן עולה באוכלוסיית העולם. מחקר חדש מראה עד כמה היא חשובה לבריאות של כולנו, במיוחד בגיל מבוגר

יושבים כל היום במשרד? מבלים ערב אחרי ערב בישיבה מול הטלוויזיה? אתם בטח יודעים שזה לא בריא, ושעדיף לכולנו לזוז יותר ולשבת פחות - וכעת יש מחקר חדש שמוכיח (שוב) עד כמה זה חשוב. הליכה סדירה ובעצימות גבוהה עשויה לסייע במניעת סוכרת מסוג 2 בקרב בני 70 ו-80, לפי מחקר שהתפרסם בכתב העת החשוב Diabetes Care. כמו כן, נמצא כי ככל שאדם צועד יותר צעדים, וככל שההליכה אינטנסיבית יותר, כך הסיכון לפתח סוכרת יורד.

"נתון מפתח מהמחקר שלנו הוא שעל כל 1,000 צעדים ביום, התוצאות הראו סיכון נמוך ב-6 אחוזים לסוכרת באוכלוסייה זו. המשמעות היא שאם המבוגר הממוצע היה עושה 2,000 צעדים נוספים בכל יום בנוסף למה שהוא כבר עשה, הוא עשוי לצפות להפחתה של 12 אחוזים בסיכון לסוכרת", אמר אלכסיס סי גארדונו, ממובילי המחקר.

צוות רב-מוסדי של חוקרים ניתח נתונים ממחקר בנושא בריאות האישה שמטרתו לאפיין פעילות גופנית ובריאות קרדיווסקולרית אצל נשים לאחר גיל המעבר. במחקר השתתפו קבוצה מגוונת של נשים בנות 65 ומעלה, שלא אובחנו עם סוכרת ושחיו באופן עצמאי. הנשים התבקשו לענוד מד צעדים בדרגת מחקר במשך 24 שעות ביממה מעל הירך הימנית למשך שבוע. נתוני הבריאות שלהן היו במעקב במשך שבע שנים. ממצאי המחקר הראו כי מתוך 4,838 נשים שהשתתפו במחקר, 395 פיתחו סוכרת, כ-8 אחוזים.

אישה הולכת. ShutterStock
יכולה להפחית את הסיכון לסוכרת. אישה הולכת/ShutterStock

"רצינו להבין באיזו מידה צעידה או הליכה קשורה לסוכרת והאם 10,000 צעדים ביום באמת נחוצים לאנשים כדי להפחית את הסיכון שלהם לסוכרת?" אמר ד"ר ג'ון בלטייר, עוזר פרופסור לאפידמיולוגיה בבית הספר הרברט ורטהיים לבריאות הציבור באוניברסיטת קליפורניה שבסן דייגו. הוא הוסיף כי "המטרה העיקרית של המחקר הייתה להעריך את הקשר בין סך כל הצעדים שנצעדו ביום לבין התפתחות סוכרת. המטרה המשנית הייתה להעריך אם עוצמת ההליכה או הקצב שלה השפיעו על הסיכון לסוכרת".

עוד בוואלה!

הליכה מהירה יכולה להוסיף 20 שנים לחיים שלכם

לכתבה המלאה

מבוגרים בני 65 ומעלה חיים לרוב עם אתגרי ניידות או מוגבלות, וככל שהפעילות הגופנית יורדת - הסיכון שלהם לסוכרת מסוג 2 עולה. לפי נתוני האגודה האמריקאית לסוכרת, 1.5 מיליון אנשים מאובחנים עם סוכרת מדי שנה. "אם אנו מעריכים ששליש מאוכלוסיה זו הם מבוגרים, זה 500,000 אנשים מבוגרים שמאובחנים עם סוכרת מדי שנה. אם כולם מעלים את מספר הצעדים שהם עושים ביום ב-2,000 וההערכה של 12 אחוזים שלנו מוכחת כסתמית, היינו מצפים ש-60,000 אנשים בכל שנה לא יחלו בסוכרת בגלל העלייה הזו במספר הצעדים", אמר בלטייר.

"המחקר מחזק את הנתונים האפידמיולוגים שקיימים על חשיבות פעילות גופנית ועל כך שהיא תורמת באופן ישיר למניעת מחלות ומרחיקה את הסיכון לחלות בסוכרת", אמר פרופ' חוליו ויינשטיין, מנהל יחידת הסוכרת בבי"ח וולפסון ורופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת. הוא הוסיף כי "הליכה נחשבת כפעילות גופנית מועדפת אצל קבוצת אוכלוסייה בקרב הגיל השלישי, שכן יש בה אלמנט פשוט, מרגיע ולא דורש הרבה מאמץ ויכולה להתבצע בכל מקום. הליכה, ופעילות גופנית בכלל משפיעה על חילוף החומרים בגוף ועל רמות הסוכר. ביצוע פעילות גופנית מוביל לעלייה אקוטית ברגישות לאינסולין ומסייעת למעבר של הסוכר בדם לתאי הגוף".

במחקרים קודמים שבדקו את הקשר בין ביצוע פעילות גופנית לסוכרת מניעה קודמים הוכיח כי פעילות גופנית סדירה, יחד עם תזונה משופרת, מפחיתה את הסיכון לסוכרת במבוגרים. למעשה, מחלקת הבריאות של ארצות הברית ממליצים על לפחות 150 דקות של פעילות גופנית מתונה עד נמרצת בשבוע כדי להפחית את הסיכון למחלות כרוניות רבות, כולל סוכרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully