וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכה מהירה יכולה להוסיף 20 שנים לחיים שלכם

שונאים לרוץ או ללכת למכון להתאמן ומתבאסים שאתם לא בכושר? מתברר שאפשר גם פשוט ללכת מהר. חוקרים מצאו שלהליכה מהירה יש המון יתרונות - אחד מהם הוא הארכת החיים שלכם

אישה הולכת. ShutterStock
הליכה מספיקה? אישה הולכת/ShutterStock

בשנה האחרונה רבים מאיתנו התמכרו לספורט והחלו לרוץ, אבל האמת היא שיכול להיות שלא צריך כל כך להתאמץ, ואפשר ליהנות כמעט מכל היתרונות של ריצה בעזרת הליכה מהירה.

"שום דבר לא ייתן לך את התועלת של הליכה המהירה, אלא אם כן אתה רץ - וזה טוב כמו ריצה", אמר לאתר דיילי מייל פרופסור תומאס ייטס, מומחה לפעילות גופנית, התנהגות יושבנית ובריאות באוניברסיטת לסטר שפרסם לאחרונה מחקר שהוכיח כי המהירות שבה אתה צועד לא רק מהווה אינדיקטור טוב לכושר הגופני, אלא יכולה להאריך את החיים.

ריצה או הליכה: מה יותר בריא לכם?

"מי שהולך בצורה מהירה יותר יכול להוסיף לתוחלת החיים שלו 20 שנה", הוא אומר, "הליכה מהירה משפרת את כושר הלב וכלי הדם, שהוא מדד לאופן יעילות פעולת הלב, ואת היכולת להשתמש בחמצן, שהוא אינדיקטור לכושר". לדבריו זה נכון גם אם אתם מתנשמים קלות לאחר ההליכה.

המחקר של פרופסור ייטס, בו השתתפו יותר מ-400,000 אנשים בגיל העמידה ממאגר הביובנק בבריטניה - המחזיק בתיעוד הבריאותי של יותר מחצי מיליון תושבי בריטניה - העלה כי הקצב ששבו אנו צועדים יכול אפילו להצביע על הסיכוי שלנו לחסל זיהומים כמו Covid-19.

התוצאות, שפורסמו בכתב העת הבינלאומי להשמנת יתר, מצאו כי מי שהולך בצורה איטית (שהוגדרה מתחת ל -3 קמ"ש) הם בעלי סיכוי גבוה פי 2.5 לפתח קורונה חמורה, וסיכון גבוה פי 3.75 למות ממנה בהשוואה להולכים מהירים יותר - אפילו בקרב כאלה בעלי משקל בריא. "גם אם אתה עם BMI גבוה (אינדקס מסת גוף), אבל עדיין הולך בצורה מהירה, הסיכון שלך עדיין נמוך יותר מאלה שבמצב בריאותי טוב אבל הולכים לאט".

גיף הליכה מהירה. Giphy
להגביר את קצב ההליכה. גיף של אישה הולכת/Giphy

אבל מה זה בדיוק הליכה מהירה? "100 צעדים בדקה הם המינימום, או 5 קמ"ש: אתם מקבל את התועלת הגדולה ביותר כשאתם מעלים את המהירות אפילו בקמ"ש אחד, אבל יש תועלת מוגברת כשאתם עולים עולים מעבר ל-6 קמ"ש", אומר פרופסור ייטס.

הליכה מהירה בונה שרירים רבים, ביניהם שריר השוק, שריר הארבע ראשי ושרירי הליבה. בניית השרירים האלה מגבירה את קצב חילוף החומרים במנוחה ועוזרת במניעת הצטברות שומן בטני. הסיבה לכך היא שהליכה מהירה, שהיא סוג של פעילות גופנית בעצימות נמוכה עד בינונית, שורפת שומן, בעוד שפעילות נמרצת ואירובית משתמשת בפחמימות. הליכה יכולה גם לבנות סיבולת לב -ריאה.

זה לא המחקר הראשון שמראה את היתרונות של הליכה מהירה, וכבר בשנת 2018 חוקרים מאוסטרליה טענו כי קצב הליכה ממוצע מוריד את הסיכון למוות מוקדם בכ-20 אחוזים לעומת הליכה איטית, וקצב הליכה מהיר מפחית את הסיכון למוות מוקדם ב-24 אחוזים, זאת לאחר חישוב גורמים כמו גיל, מין, מצב בריאותי וכלכלי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully