וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכה של 20 דקות ביום מורידה את הסיכון לחלות בסרטן

כשאומרים לכם שפעילות גופנית מיטיבה עם הבריאות, אתם בטח מדמיינים בראש אימונים מפרכים ושעות בחדר כושר. מחקר חדש חושף שזה ממש לא המצב, וגם עשרים דקות ביום של הליכה יעשו את העבודה

בסרטון: אימון טבטה שאתם יכולים לעשות בבית/צילום: עדן ביבס

בווידאו: הכירו את אימון הטבטה שלוקח כמה דקות ביום

אם חשבתם שכדי להשיג את היתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית אתם צריכים ללכת כל יום למכון הכושר לשעה, אתם טועים. מחקר שפורסם לאחרונה הראה שלאנשים העוסקים בפעילות גופנית בינונית של שעתיים וחצי בשבוע יש סיכויים נמוכים יותר לחלות בשבעה סוגים של סרטן. המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology, הראה כי גם הליכה יומית מהירה במשך קצת יותר מ-20 דקות, או טיול אופניים בעצימות לא גבוהה, יכולים להפחית את הסיכון לחלות בסרטן.

החוקרים עקבו אחר 755,549 אנשים במשך עשור בממוצע, כאשר רובם עשו פעילות גופנית שנעה בין שעתיים וחצי לחמש שעות שבועיות, בדרגות קושי שונות. חלקם לא היו פעילים כלל.

ד"ר אלפה פאטל, ממחברי המחקר מטעם האגודה למלחמה בסרטן האמריקנית, אמרה כי "הדבר המרגש בתוצאות הוא שהן מראות כי גם כמות קטנה של פעילות בעצימות בינונית רגילה, כמו הליכה מהירה, יכולה לספק יתרונות עצומים. אלה חדשות טובות עבור אנשים רבים, שכאשר הם שומעים שעליהם להתעמל יותר למען בריאותם או למניעת סרטן הם חושבים שמדובר במשהו דרסטי כמו אימונים למרתון".

עוד בוואלה!

ריצה או הליכה: מה יותר בריא לכם?

לכתבה המלאה

ממצאי המחקר הראו כי פעילות של 20 דקות ביום עשויה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן הכבד ב-18 אחוזים, בקרב גברים ונשים כאחד. זה עלה ל-27 אחוזים כאשר אנשים עשו חמש שעות בשבוע של פעילות גופנית מתונה. עוד נמצא במחקר כי הסיכון לסרטן השד לנשים ירד בשישה אחוזים כאשר היה מדובר על שעתיים וחצי של פעילות גופנית מתונה, או 10 אחוזים בקרב אלה שהתעמלו חמש שעות שבועיות. הסיכון לחלות בסרטן כליות אצל גברים ונשים כאחד ירד ב-11 אחוזים כאשר הם עשו שעתיים וחצי של פעילות גופנית מתונה בשבוע, או ב-17 אחוזים אם היה מדובר בחמש שעות שבועיות.

אישה הולכת. ShutterStock
מסייעת לירידה במשקל. אישה הולכת/ShutterStock

נשים שביצעו את הפעילות הגופנית המומלצת בשבוע היו בסבירות נמוכה של עד 18 אחוזים לחלות בסרטן הרחם, לעומת נשים שלא היו פעילות כלל. הן גם היו בסבירות נמוכה של עד 18 אחוזים לחלות בלימפומה שאינה הודג'קין. גברים שעשו את הכמות המומלצת של פעילות גופנית היו בסבירות נמוכה של עד 14 אחוזים לחלות בסרטן המעי הגס. גם גברים וגם נשים הראו סיכון מופחת של עד 19 אחוזים לחלות בסרטן הדם מסוג מיאלומה.

מהתוצאות עולה כי פעילות גופנית מפחיתה באופן חלקי את הסיכון לסרטן מכיוון שהיא מסייעת לירידה במשקל. ובכל זאת, החוקרים ציינו כי גם אנשים פעילים, שלא יורדים במשקל, יכולים להשיג הגנה מפני סוגי סרטן מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully