וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים שעברו הפלות נמצאות בסיכון גבוה יותר למות לפני גיל 70

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 7:39

הפלה היא אירוע מכונן והרסני עבור נשים ויש לו השפעות נפשיות ופיזיות. מחקר חדש מראה כי אחת מהן נוגעת לאורך החיים של נשים

הפלה היא אירוע הרסני הן פיזית והן רגשית עבור אימהות לעתיד. כעת מומחים מזהירים מפני ממצא מפחיד נוסף לנשים המאבדות את תינוקן ברחם. מחקר שנערך לאחרונה מדווח כי לנשים שעברו הפלות חוזרות יש סיכוי גבוה יותר בכמעט 20 אחוזים למות לפני יום הולדתן ה-70, במיוחד ממחלות לב וכלי דם.

"הפלה ספונטנית" - המונח הרשמי להפלה - היא אחת התוצאות השליליות הנפוצות ביותר של היריון, המשפיעה על כ-12 עד 24 אחוזים מההיריונות הידועים. עדויות משמעותיות מצביעות על כך שלנשים עם היסטוריה של הפלה יש סיכון גבוה יותר לסבול מלחץ דם גבוה, מחלות לב וכלי דם ולסוכרת מסוג 2. עם זאת, עדויות המתייחסות להפלה לסיכון למוות מוקדם היו נדירות ולא עקביות. גם המחקר הנוכחי היה תצפיתי, לכן תוצאותיו לא יכולות לקבוע סיבה.

הממצאים, שפורסמו על ידי ה-British Medical Journal, מראים שהקשר בין הפלה למוות מוקדם היה חזק במיוחד עבור אימהות שעברו הפלה בגיל צעיר או נשים שסבלו מהפלות חוזרות. זה גרם לחוקרים להציע שהפלה יכולה להיות "סמן מוקדם לסיכון בריאותי עתידי בנשים".

"התוצאות שלנו מצביעות על כך שהפלה ספונטנית יכולה להיות סמן מוקדם לסיכון בריאותי עתידי בנשים, כולל מוות בטרם עת. דרוש מחקר נוסף כדי לקבוע כיצד הפלה ספונטנית קשורה לבריאותן לטווח ארוך של נשים ולמנגנונים העומדים בבסיס היחסים הללו", כותבים המחברים.

אישה שמה יד על הפנים. ShutterStock
"סמן מוקדם לסיכון בריאותי עתידי בנשים". אישה בוכה/ShutterStock

כדי לחקור זאת עוד יותר, חוקרים חקרו את הקשר בין הפלה לסיכון למוות מכל הסיבות, כמו גם סיכון למוות מוקדם מסיבות ספציפיות. הממצאים שלהם מבוססים על נתונים של 101,681 אחיות בארה"ב שלוקחות חלק במחקר הבריאות השני המתמשך של האחיות.

בתחילת המחקר, המשתתפות היו בגיל הפוריות וההיריונות והבריאות שלהן היו במעקב לאורך תקופה של 24 שנים בין 1993 ל-2017. הנשים מילאו שאלונים כל שנה שנייה ונשאלו לגבי היריונות ותוצאותיהם וכן גורמי אורח חיים ומצבים הקשורים לבריאות. החוקרים מצאו כי לרבע מהמשתתפות היה היריון אחד לפחות שהסתיים בהפלה. כמו כן, במהלך המעקב, היו 2,936 מקרי מוות בטרם עת בקרב הנשים, כולל 1,346 מקרי מוות מסרטן ו-269 מקרי מוות ממחלות לב וכלי דם.

עוד בוואלה!

איך נראית ומרגישה הפלה טבעית?

לכתבה המלאה

שיעורי התמותה היו גבוהים יותר עבור נשים שחוות שלוש הפלות או יותר, ואצל נשים שדיווחו על הפלה ראשונה לפני גיל 24. בסך הכל, המחקר מדווח כי הפלה מעלה את הסיכון למוות מוקדם ב-19 אחוזים בהשוואה לנשים שלא עברו הפלה. חוקרים אומרים שהסיכון היה גדול יותר עבור נשים שסבלו מהפלות מרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully