וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשפעה המטרידה של הפלות גם שנים אחרי

מחקר דני שאסף נתונים של עשרות אלפי נשים מצא קשר ברור בין מספר ההפלות שעברו בחייהן ובין הסיכוי להתפתחות סוכרת מאוחר יותר בחיים. ולמרות זאת הם עדיין אינם יודעים מה קדם למה

הפלה היא אחת מהחוויות הקשות והמורכבות ביותר שנשים רבות נאלצות להתמודד איתן. כעת מחקר חדש מראה כי הפלה חד פעמית ובוודאי הפלות מרובות ישאירו את חותמן לא רק על הנפש, שכן הן נקשרו גם להופעת מחלות בגיל מאוחר יותר.

אובדן היריון הוא אירוע שכיח, ומחקרים קודמים קישרו אותו עם התפתחות מאוחרת יותר של מחלות לב וכלי דם ואי ספיקת לב. במחקר זה החוקרים בדקו אם אובדן היריון היה קשור להתפתחות מאוחרת של סוכרת מסוג 2.

המחקר שפורסם בכתב העת Diabetologia כלל 24,774 נשים שפיתחו סוכרת לאחר ההיריון ו-247,740 נשים בקבוצת ביקורת שלא חלו במחלה. בהשוואה לנשים שהיו בהיריון מבלי לאבד תינוק, אלו שאיבדו תינוק היו בסיכון גבוה ב-18 אחוזים לסוכרת, אלו שאיבדו שני היריונות היו בסיכון גבוה יותר ב-38 אחוזים ואלה שאיבדו שלושה היריונות ומעלה היו בסיכון גבוה ב-71 אחוזים. משתנים כמו השמנה וסוכרת היריון, שידועים כקשורים להתפתחות סוכרת מסוג 2, נלקחו בחשבון, והתוצאות נשארו בעינן.

אישה מליטה את פניה בידיה בעצב במיטת בית חולים. ShutterStock
האם ההפלות מובילות לסוכרת או ההיפך? אישה מליטה את פניה בבית חולים/ShutterStock

הסיבה לקשר בין הדברים נותרה תעלומה. החוקרים מעריכים כי יכול להיות שאותו רקע גנטי מגדיל את הסיכון לאובדן היריון וגם לסוכרת, או שטרום סוכרת שנמצאה לפני אבחנת הסוכרת עלולה להוביל לשניהם. בכל מקרה, המחברים מדגישים כי הממצא התצפיתי אינו מוכיח סיבה ותוצאה.

עורכת המחקר, ד"ר פיה איגרופ, חוקרת ביחידה לאובדן היריון חוזר בבית החולים האוניברסיטאי בקופנהגן, אמרה כי ההשלכה הקלינית החשובה ביותר היא שאובדן היריון הוא גורם סיכון לסוכרת. היא הסבירה כי "אובדן היריון לא נובע רק מפגם בעובר. חלק גדול הם עוברים בריאים שאבדו בגלל מצבה של האם. כרופאים אנו רוצים לייעל את ההצלחה בהיריון ולמזער את הסיכון לסוכרת עתידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully