וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגל של העוברית כבר בצבצה": לידת עכוז מפתיעה במרפאה

יולדת שהגיעה עם כאבים למרפאת בריאות האישה נבדקה על ידי הצוות, שהופתע לגלות שלא רק שהיא נמצאת בלידה - מדובר בלידת עכוז, שעלולה להיות מסוכנת. "בכל מקום אחר היו מנתחים מיד, אבל לא היתה ברירה אלא ליילד אותה"

לידה מרגשת ובעיקר מפתיעה מאוד התרחשה השבוע במרפאת כללית במודיעין עילית. אישה בשבוע ה-39 להיריונה הגיעה ביום ראשון למרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית במודיעין עילית עקב לחצים שחוותה והופנתה למנהל המרפאה ד"ר ישראל יולס. בבדיקתה מצא ד"ר יולס כי האישה נמצאת במצב של פתיחה וכי העוברית שבבטנה נמצאת במצג עכוז כאשר רגלה מבצבצת מתעלת הלידה.

במצב תקין, לקראת הלידה עוברים מסתובבים כך שראשם פונה כלפי מטה ואל פתח האגן והוא זה שיוצא קודם אל תעלת הלידה. כאשר התינוק נמצא במצג עכוז - ראשו למעלה ופלג גופו התחתון יוצא קודם אל תעלת לידה. לידת עכוז טומנת בחובה סיכונים רבים יותר לעובר וליולדת, ולכן לרוב כאשר העובר במצג זה מנסים לבצע היפוך שלו עוד לפני הלידה ובמידה שהדבר אינו מצליח היולדת לרוב תופנה ללידה בניתוח קיסרי. אולם, ישנם כמה בתי חולים שמאפשרים לידה נרתיקית במצג עכוז, כאשר ישנו רופא מנוסה שיכול ללוות אותה.

צוות מרפאת בריאות האישה של קופ"ח כללית במודיעין עילית ותינוקת שיולדה בהצלחה בלידת עכוז לא מתוכננת במרפאה. דוברות קופ"ח כללית, באדיבות המצולמים,
לידת חירום מורכבת שהסתיימה בשלום. צוות מרפאת בריאות האישה של כללית במודיעין עילית והתינוקת שיולדה שם/דוברות קופ"ח כללית, באדיבות המצולמים

במקרה של היולדת במודיעין עילית גילה צוות המרפאה שאין כלל זמן לחשוב על חלופות, משום שהלידה המפתיעה התקדמה בקצב מהיר מאוד. אולם, למזלה של היולדת ד"ר יולס, רכז רפואת נשים במחוז מרכז בכללית, הוא רופא מיומן עם ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתחום המיילדות. "לידת עכוז היא מצב מורכב, וכשהרגל מקדימה זהו מצב חירום", הסביר יולס. "הזמנתי מיד אמבולנס, הדגשתי שיש צורך בהגעת נט"ן, ובמקביל התחלנו לתת עירוי עד להגעת האמבולנס".

אלא שהלידה המשיכה להתקדם בקצב מהיר מאוד ולא היה זמן להמשיך ולחכות לאמבולנס. "תוך ההמתנה לאמבולנס ירדו המים וכעבור מספר דקות הבנו שהלידה מתקדמת. בבדיקה נוספת נמצא שהיולדת בפתיחה מלאה כשרגל העוברית בנרתיק. הבנו שלא ניתן להמתין והתחלנו בתהליך הלידה. במצב זה בכל מקום היו מנתחים מיד, אבל בסיטואציה זו לא היתה ברירה אלא ליילד אותה", הסביר ד"ר יולס.

ד"ר ישראל יולס, רופא נשים בקופ"ח כללית, ותינוקת שיילד בהצלחה בלידת עכוז לא מתוכננת במרפאה. דוברות קופ"ח כללית, באדיבות המצולמים,
"הבנתי שאי אפשר להמתין והתחלתי מיד בתהליך הלידה". ד"ר ישראל יולס והתינוקת שיילד בלידת עכוז/דוברות קופ"ח כללית, באדיבות המצולמים

ד"ר יולס, שזהו ההיריון השלישי שבו הוא מלווה את היולדת, יילד אותה תוך כדי מעקב צמוד על מצבה של העוברית בעזרת ניטור דופק ואולטרסאונד. וכעבור כמה דקות מהירות נוספות באה לעולם תינוקת בריאה ושלמה במשקל 3.650 קילוגרם. בסיום הלידה היולדת המאושרת הודתה לד"ר יולס ולצוות המרפאה ואמרה כי "הם העניקו ביטחון ורוגע לכל אורך הלידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully