וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 אלף ילדים בישראל חלו בקורונה, 11 ילדים עם מחלות רקע מתו

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 12:49

את הנתונים האלה הציגה ד"ר שרון אלרועי פרייס בדיון בוועדת הבריאות בנושא מבצע החיסונים לילדים שיתחיל השבוע הבא. "בישראל אין שום ניסיון לכפות חיסונים", הוסיפה

דיון בוועדת הבריאות של הכנסת על מתן חיסוני קורונה לילדים/דוברות הכנסת

חיסוני הקורונה לילדים צפויים להגיע לישראל כבר מחר (רביעי), לקראת מבצע החיסונים שיחל בשבוע הבא. בצל ההכנות לתחילת מבצע החיסונים, נערך היום דיון בוועדת הבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ עידית סילמן, במתן חיסון קורונה לילדים. הדיון החל בהצגת עובדות על תופעחות הלוואי של החיסון ומספר הילדים שחלו בקורונה בישראל, והידרדר בסופו להאשמות אישיות ובוטות כלפי ד"ר שרון אלרועי פרייס.

ד"ר אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה בתחילת הדיון כי יותר מ-500 אלף ילדים עד גיל 18 חלו בקורונה, מתוכם 11 שמתו מהמחלה - כולם עם מחלות רקע. "מדלקת ה-PIMS מתו שני ילדים בריאים לחלוטין אחרי שהמחלה אצלם הייתה א-סימפטומטית ולאחר מכן הייתה אצלם קריסת מערכות, ולכן חשוב לחסן", הוסיפה.

אף שכבר נאמר בכמה הזדמנויות כי לא יכריחו הורים לחסן את ילדיהם, מספר חברי כנסת שבו ושאלו האם תהיה כפייה. יו"ר הצוות טיפול במגפות משרד הבריאות ד"ר בועז לב, אמר כי "הילדים הם שאינם מחוסנים היום, ולכן למעלה מ-60 אחוזים מהנפגעים היומיים כרגע הם בגילאים האלה. הורה שרוצה לחסן את הילד יוכל לעשות זאת, ולהיפך. אנחנו מכבדים את הזכות של ההורים להחליט".

"אני מכיר שני אנשים שמתו מהחיסון"

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין ביקש להתייחס לפרסומים בחו"ל לגבי אנשים שמתו לאחר קבלת החיסון, ואמר: "אני מכיר אישית שני מבוגרים שנפטרו". בתגובה אמר ד"ר לב כי הוא אינו מכיר את הפרסומים האלה, והוסיף כי גם אם קיימת תופעה כזו "היחס בין התחלואה והתמותה שנגרמת מהמחלה לעומת מה שנגרם מהחיסון הוא לרעת המחלה".

פייגלין התעקשר ואמר שוב בהמשך הדיון כי "יש לי שכנה שמתה מהחיסון". הוא הוסיף כי "להגיד שאין כפייה זה לעג לרש, אנשים איבדו את העבודה שלהם בגלל התו הירוק. כפייה זה לא רק מקל".

עוד בוואלה!

לחסן או לחכות? מומחים עונים לשאלות שלכם על חיסוני קורונה לילדים

לכתבה המלאה

"אין לנו סיבה ביולוגית טובה להניח על תופעות לוואי שונות לילדים מהחיסון בטווח הארוך", הוסיף ד"ר לב, "רוב האירועים קלים וחולפים ולא הייתה סבירות שזה ימנע את החלטת הצט"מ להמליץ על אישור החיסון. צפויות תופעות הנפוצות בהרבה חיסונים - בהן לדוגמא דימומים ושינויים במחזור החודשי בקרב נערות. זה מטריד, אבל על פי כל הנתונים שנאספו עד כה אין פה שום השלכה על פוריות או דבר אחר". בהמשך הסביר כי "החיסון הזה הוא חיסון ריאקטוגני, כזה שהגוף מגיב אליו. מייצר חום, כאב מקומי ואולי קצת חולשה".

ילדה בת 7 מקבלת מנה ראשונה של חיסון נגד קורונה בוושינגטון, ארה"ב. Ted S. Warren, AP
"על פי כל הנתונים שנאספו עד כה אין פה שום השלכה על פוריות". ילדה מתחסנת/AP, Ted S. Warren

ד"ר אלרעי פרייס הוסיפה כי "המטרה שלנו היא להראות את הנתונים בצורה הכי שקופה וגלויה לציבור ההורים כדי להגיד: אלה הסיכונים מהמחלה ואלה הסיכונים מהחיסון, ועכשיו כל הורה צריך לעשות את הבחירה שלו. יש קושי עם המחשבה שהמחלה הזאת היא לא מחלה משמעותית והיא לא מחלה של ילדים. זה לא נכון, הראנו נתונים, ילדים חולים, יכולים לחלות קשה ולחלות בתופעות אחר כך. בסוף ההורה יצטרך לקבל את ההחלטה שלו".

גם היא הבהירה כי "בישראל אין שום ניסיון לכפות חיסונים. יש מדינות שבהן התו הירוק תקף למחוסנים בלבד. אצלנו תמיד יש אפשרות להציג בדיקה. אנחנו לא רוצים שאנשים יתחסנו מתוך הכרח". את פייגלין זה לא שכנע והוא הטיח באלרועי פרייס "אני לא מאמין למילה שיוצאת לך מהפה", ויצא מן האולם.

"ד"ר אלרעי פרייס היא עובדת של חברת פייזר"

במהלך הדיון על חיסוני ילדים עלתה בזום משתתפת בשם עו"ד ולנטינה נלין וטענה כי גורמים רבים, בהם רופאים ומדענים שרצו להשתתף בדיון סורבו. עוד טענה כי "ד"ר שרון אלרעי פרייס היא לא אובייקטיבית, היא עובדת של חברת פייזר שמייצרת את החיסונים".

בתגובה לדברים הורתה יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן להוציא את המשתתפת מדיון הזום ואמרה, כי "לא אאפשר להכפיש או להביא האשמות חסרות בסיס כלפי עובדי ציבור והנהלת הוועדה. אין פה עניינים פוליטיים. זו ועדה שנועדה להגן על בריאות הציבור. הזמנו לכאן את הצט"ם, את ד"ר שרון אלרעי פרייס וגורמים שונים ומגוונים, יהיו כאן עוד דיונים ארוכים וכולם יישמעו. אני לא מוכנה לשמוע את הדברים האלה. לא אתן לומר שד"ר שרון אלרעי פרייס עובדת אצל פייזר. יש גבול לכל תעלול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully