וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צריך לחסן ילדים אם הגל הרביעי של הקורונה מאחורינו?

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 12:54

73 מומחים הצביעו בעד חיסוני קורונה לילדים מגיל 5, אולם 2 הצביעו נגד, בטיעון הפשוט שאין סיבה למהר. בדקנו מה עומד מאחורי הטענה שלהם, ומה כבר למדנו ממבצע החיסון המהיר בארה"ב

ברוב גורף- בכירי משרד הבריאות אישרו לחסן נגד קורונה ילדים בגילאי 5-11/עריכה: אביעד בללי

מומחי משרד הבריאות אישרו אתמול (רביעי) את החיסון נגד קורונה לילדים בני 11-5. הצוות לטיפול במגיפות הכריע בעד לחסן ילדים נגד הנגיף ברוב של 73 מול 2. התנגדותם של שני המומחים שהצביעו נגד לא הייתה באופן גורף, אלא התנגדות לחיסון בשלב זה. הטיעון שלהם הוא שבמצב התחלואה הנוכחי יש לנו את הפריבילגיה לחכות לאיסוף מידע מהעולם ולקבל את ההחלטה לחסן בהמשך.

הרציונל שעומד מאחורי הגישה הזו הוא שהגל הרביעי של מגיפת הקורונה נמצא בדעיכה כעת בישראל, ולכן אין סיבה להזדרז ולחסן ילדים, ואפשר לנצל את הירידה בתחלואה לאיסוף מידע נוסף שיגיע ממדינות אחרות שהחלו בחיסון הילדים. ואולם, אנשי מקצוע בתחום הבריאות סבורים כי דווקא הירידה הזו בתחלואה היא ההזדמנות שלנו להצליח להשיג יתרון על הנגיף שחוזר ומכה פעם אחר פעם.

"ייתכן שהמומחים שהצביעו נגד חושבים שאין טעם לחסן כרגע כי אין סיכון, דהיינו יש מעט תחלואה בארץ היום. אולם מאחר ולוקח כמה שבועות מהחיסון עד שנוצרת הגנה - ייתכן שכשהתחלואה כבר תעלה יהיה מאוחר מדי לחסן", אמרה לוואלה! ד"ר אלה סקלן, המחלקה לאימונולוגיה ומיקרוביולוגיה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב. היא הוסיפה כי "ייתכן שחיסון ילדים יתרום לכך שלא יתפתח גל נוסף, ולכן לעניות דעתי, כדאי לחסן עכשיו".

ילד בן 11 מקבל מנה ראשונה של חיסון נגד קורונה בוושינגטון, ארה"ב. Ted S. Warren, AP
לחכות לעוד מידע ממדינות אחרות שמחסנות ילדים? ליאו האן בן ה-11 מקבל מנה ראשונה של חיסון נגד קורונה בוושינגטון, ארה"ב/AP, Ted S. Warren

ד"ר סקלן אמרה עוד כי "סיבה נוספת שאולי גורמת להם לרצות לחכות היא לראות אם אין תופעות לוואי נוספות שיתגלו בחיסוני הילדים בארה"ב, אולם מכיוון שבארה"ב כבר התחסנו קרוב למיליון ילדים בגילאים 5-11 אני לא חושבת שיש עוד טעם לחכות".

ואכן, מבט לארה"ב, מראה שאולי החשש לא מוצדק. הנתונים מראים כי קרוב למיליון ילדים בני 5-11 כבר חוסנו במנה אחת של החיסון נגד קורונה במהלך שמונת הימים שחלפו מאז קיבל החיסון את אישור ה-FDA וה-CDC (המרכז לבקרת מחלות ומניעתן) וניתן האור הירוק בארה"ב לחיסון הילדים הצעירים יותר.

עד לסוף יום רביעי, חוסנו בארה"ב למעלה מ-900 אלף ילדים בקבוצת הגיל של 5-11 שנים במנה ראשונה של החיסון נגד covid-19 - את הנתון הזה חשף הבית הלבן אמש. אף שמדובר על מספר גבוה ומרשים, מדובר על 3 אחוזים בלבד מכלל הילדים בקבוצת הגיל הזאת. עם זאת, מספר גדול של ילדים נוספים צפויים להתחסן במהלך הימים והשבועות הקרובים, כך עולה מהנתונים שחשף הבית הלבן, שכוללים עוד כ-700 אלף תורים לחיסון ילדים שכבר נקבעו לימים הבאים בבתי מרקחת ברחבי ארה"ב. כמו כן, ילדים רבים נוספים צפויים לקבל את החיסון במרפאות של רופאי הילדים שלהם, בבתי חולים ועוד.

עוד בוואלה!

לחסן או לחכות? מומחים עונים לשאלות שלכם על חיסוני קורונה לילדים

לכתבה המלאה

החיסון היחיד שמאושר כרגע לילדים צעירים על ידי ה-FDA הוא החיסון של חברת פייזר BioNTech שמכיל את אותו ההרכב של חיסון המבוגרים והנוער, אלא שבני החמש עד אחת עשרה יקבלו אותו במינון מופחת - שתי מנות של 10 מיקרוגרם, שיינתנו בהפרש של 3 שבועות זו מזו (בשונה ממינון המבוגרים, שעומד על שתי מנות של 30 מק"ג).

אישור החירום למתן החיסון של פייזר גם לילדים בני פחות מ-12 התקבל על ידי ה-FDA בסוף חודש אוקטובר, לאחר שהחברה הציגה נתוני יעילות ובטיחות טובים ומבטיחים ביותר מהניסויים הקליניים, שהוכיחו כי החיסון הניב אצל ילדים צעירים תגובה חיסונית איתנה וטובה עם מעט מאוד תופעות לוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully