וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול ענק הוסר מצווארו של צעיר בלי להשאיר צלקת - איך זה קרה?

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 8:28

מ' בן ה-23 סבל מגידול ענק בצווארו - הגידול אמנם היה שפיר ולא סיכן את בריאותו, ו-מ' אפילו הדביק לו את הכינוי 'סטיבן' בהומור. אבל הוא בהחלט היווה מפגע אסתטי. כשנמצאה סוף סוף הדרך להסירו, מ' לא היסס להיפרד מסטיבן - איך זה קרה? הפרטים בפנים

כש-מ' (השם המלא שמור במערכת) הבחין בנפיחות קטנה שצמחה לו בבסיס הצוואר הוא לא חשב שהיא תגדל ותהפוך לנגע אסתטי. אבל עם הזמן הנפיחות הזאת התפתחה לגידול משמעותי שפגע במראה החיצוני של הצעיר. מ' בן ה-23 סבל ממום התפתחותי בצוואר שנקרא לימפאנגיומה.

לימפאנגיומה היא מום התפתחותי של המערכת הלימפטית המאופיין בנגע שמורכב מציסטות רבות עם דופן דקה. נגעים אלו לרוב מופיעים עד גיל שנתיים ומערבים את הראש והצוואר אך יכולים להופיע בכל גיל ועשויים לכלול כל חלק בגוף ובחלקם עשויים להיות נרכשים, משניים לחבלה או דלקת. עם זאת, מדובר בתהליכים שפירים ואין להם פוטנציאל להפוך לממאירים.

בדרך כלל המומים הללו מוסרים בניתוח אך ברוב המקרים לא ניתן לבצע הסרה מלאה בניתוח אחד, והדבר מצריך ניתוחים חוזרים ונשנים. במקרה של מ', התהליך הופיע בשנות נערותו המוקדמות והגיע בהדרגה לממדים גדולים מאוד.

מ' שמצווארו הוסר גידול לימפאנגיומה על ידי ד"ר ד"ר שמוליק מאירסדורף מא.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג בהליך סקלרותרפיה חדשני. א.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג,
לא כואב, לא ממאיר - אבל בכל זאת, לא משהו שבחור בן 23 רוצה להסתובב איתו כל החיים. מ' לפני הסרת הגידול/א.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג

הלימפאנגיומה של מ' התפתחה במיקום בעייתי, בבסיס הצוואר, סמוך לעצבים ולכלי דם גדולים וצמחה לממדים של למעלה מ-10 ס"מ והייתה למעשה בלתי ניתנת לטיפול כירורגי. עקב גודלה היא גם היתה מאוד בולטת לעין וגרמה לפגיעה אסטטית משמעותית בחזותו החיצונית של הצעיר.

"אומנם הגידול לא הפריע לי בהתנהלות היומיומית ולא חשתי כאב. יכולתי לישון, לנהוג, להרים את היד בקלות ולעשות פעילות גופנית, אבל זה הפריע לי מבחינה אסתטית. היה לי לא נעים עם המבטים של האנשים שמסתכלים עלי וכמובן לא הרגשתי בנוח ללכת לים ולבריכה. היה לי מאוד לא נעים להסתובב עם כזה דבר ולהיות בתחושה שיש בי מום אסתטי", מספר מ'.

שלום ולא להתראות, סטיבן

על אף שמ' התייחס לעניין בהומור, ואף העניק לגידול את השם "סטיבן", הוא כמובן רצה להיפטר מהמפגע האסתטי כמה שיותר מהר. בגיל 15 הוא עבר ניסיון ראשון להסירו אך הטיפול הזה נכשל, ולדברי מ' גם היה מלווה בכאבים עזים. מ' והוריו חיפשו מענה נוסף והגיעו לא.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג, שמתמחה בכירורגיית ראש-צוואר והופנו להתייעצות וטיפול ע"י ד"ר שמוליק מאירסדורף, מומחה לרדיולוגיה אבחונית ופולשנית לניסיון טיפול בסקלרותרפיה.

סקלרותרפיה היא טיפול מקומי לתהליכים ציסטיים בו מוזרק חומר שגורם לפגיעה ברקמה של דפנות הנגע ומונע הפרשה והצטברות חוזרת של נוזל הלימפה בנגע ובכך מקטין אותו באופן משמעותי. הטיפול מבוצע על ידי רדיולוג מומחה בהדמיה פולשנית תחת הדמיה בזמן אמת (לרוב אולטרסאונד). ראשית, התוכן הנוזלי של הנגע נשאב ואז מוזרק לתוכו באטיות החומר הסקלרוזנטי למשך זמן קצר. בסיום הפעולה החומר הסקלרוזנטי נשאב החוצה גם כן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מ' שמצווארו הוסר גידול לימפאנגיומה על ידי ד"ר ד"ר שמוליק מאירסדורף מא.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג בהליך סקלרותרפיה חדשני. א.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג,
מ' עם הגידול לפני הליך הסקלותרפיה/א.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג
מ' שמצווארו הוסר גידול לימפאנגיומה על ידי ד"ר ד"ר שמוליק מאירסדורף מא.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג בהליך סקלרותרפיה חדשני. א.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג,
מ' לאחר השלמת הסקלותרפיה - הגידול נעלם ובקושי נותר סימן/א.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג

הטיפול מבוצע בהרדמה מקומית במרפאה, ללא צורך בניתוח או באשפוז וכמובן אינו משאיר צלקת. סקלרוזציה היא טיפול זעיר פולשני שמתאים לא רק ללימפאגניומה, אלא גם לתהליכים ציסטיים אחרים בצוואר (כולל בבלוטת התריס ובבלוטות הרוק), אך היא אינה מתאימה לכל מטופל. כמו כל פעולה פולשנית, גם סקלרותרפיה אינה חפה מסיכונים והצלחתה אינה מובטחת.

אצל מ' הטיפול היה מורכב במיוחד בשל ממדיו של הגידול ומיקומו. "התהליך אצל מ' היה כל כך גדול שהייתי מוגבל בכמות החומר שניתן היה להזריק לו והזהרתי את מ' והוריו שיתכן שהפעולה לא תצליח. חששתי גם מדליפת חומר וגרימת נזק לרקמות הבריאות שבהיקף הנגע. אבל לאחר תיאום ציפיות, החלטנו בהסכמת מ' והוריו לנסות את הטיפול", אומר ד"ר מאירסדורף.

לשמחתו של מ', כבר לאחר טיפול אחד, הצליח ד"ר מאירסדורף להקטין את הנגע משמעותית ולאחר המתנה של מספר חודשים, בהם בוצע מעקב בכדי לוודא שאין הישנות לתהליך, הוחלט לבצע טיפול נוסף במטרה לנסות להקטין את הנגע עוד יותר, לשם השגת שיפור אסתטי נוסף.

מ' מספר שהוא הרגיש הקלה מאוד גדולה לאחר הטיפול "הרגשתי שחזרתי לעצמי ואני מרגיש עכשיו הרבה יותר נוח עם הגוף שלי. הפלוס הרציני היה גם שזה עבר בקלות - בלי אישפוז ובלי כאבים". מ' יצטרך להמשיך במעקב בכדי לראות ולוודא שהנגע לא מתפתח מחדש. עם זאת לדברי ד"ר מאירסדורף, אם הגידול ישוב להתפתח, הוא יוכל לעבור שוב סקלותרפיה, מאחר שמדובר בטיפול שנחשב בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully