וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שעות ומנוף: 10 ק"ג של רקמת שומן הוסרו בניתוח אחד

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 8:42

אישה בת 70 שסבלה במשך שנים מגידולים שפירים ענקיים שהשתלשלו מהבטן ועד לרגליים שלה, הגיעה לבית החולים הלל יפה, שם במשך 6 שעות ובעזרת מנוף ייחודי הסירו מגופה 10 ק"ג של רקמות שומן. כך זה עבד

מתיחת בטן נשמעת לרבים כמו טרנד אסתטי שכל מטרתו היא השגת בטן שטוחה, אולי בגלל כל הכתבות על מפורסמות שבוחרות במתיחת בטן אחרי לידות. אבל האמת היא שיש לא מעט מקרים בהם מתיחת בטן נעשית מתוך צורך רפואי לחלוטין, לדוגמא כאשר יש ירידה מאסיבית במשקל כתוצאה מניתוח בריאטרי, גירוי ו/או פטרת תחת קפל העור בבטן התחתונה, או "פאוצ'" בבטן התחתונה שצונח יותר מ-5 ס"מ.

מקרה רפואי כזה, מורכב במיוחד, הגיע לאחרונה לבית החולים הלל יפה בחדרה. אישה בשנות ה-70 לחייה סבלה במשך שנים רבות מגידולים שפירים בולטים בבטנה התחתונה, שבשל גודלם ומשקלם הרב, השתלשלו עד לרגליה והפריעו לה לבצע פעולות יומיומיות פשוטות כמו הליכה או אפילו קימה לשירותים. בהמשך הרבה מאוד זמן, רופאים סירבו לנתח אותה, בשל ההיסטוריה הרפואית שלה, והיא נאלצה להמשיך לחיות לצד המגבלה הקשה.

ד"ר יורם וולף, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי הלל יפה, הסכים לנתח את האישה לאור מצוקתה הקשה. בניתוח מסובך שארך כ-6 שעות, הסירו ד"ר וולף וד"ר רותם צור, רופא בכיר ביחידה, את הגושים הגדולים שהיוו מעמסה רבה על הגוף של המטופלת ולמעשה הגבילו אותה מלבצע כל פעילות בסיסית כלשהי.

עוד בוואלה!

איך בדיוק מבצעים מתיחת בטן ומתי פשוט אסור לעשות את זה

לכתבה המלאה
מתיחת בטן בבית החולים הלל יפה. דוברות הלל יפה,
פי 6 יותר רקמות שומן מבניתוח רגיל. צוות הרופאים בהמשךך הניתוח/דוברות הלל יפה

"בניתוחים של מתיחת בטן, המשקל הממוצע של הרקמה המוסרת נע סביב 1-2 ק"ג. במקרה הזה נאלצנו להסיר כ-10 ק"ג של רקמה, פי 5 יותר מבדרך כלל, מה שהצריך אותנו להשתמש במנוף ייעודי על מנת שנוכל לנתח ולהסיר משקל כה רב", הסביר ד"ר וולף, "זהו ללא ספק ניתוח מורכב ביותר, הן מבחינת המשקל החריג של הרקמה המוסרת והן ביכולת לשמור על מראה אסתטי של הבטן תוך מיקום מחדש של הטבור".

הניתוח עבר בהצלחה והמטופלת אושפזה ביחידה לכירורגיה פלסטית להמשך התאוששות ומעקב. שלושה שבועות לאחר הניתוח, היא חזרה לפעילות תקינה, כשהיא מתניידת בנינוחות ומרגישה הקלה משמעותית בכל פעולה ולו הבסיסית ביותר, כמו קימה או ישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully