וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כרס הבירה" של הגבר הזה התבררה כגידול במשקל 30 ק"ג

3.12.2018 / 7:19

הסיפור הבא נשמע כמו התחלה של סרט אימה לא מוצלח. גבר אמריקאי, שלא נוהג לשתות משקאות חריפים ומקפיד על דיאטה סבירה, גילה יום אחד שלפעמים הגוף בוגד בנו בדרכים מפחידות במיוחד, ושהבטן העצומה שלו מסתירה תופעה יוצאת דופן

כאב בטן. ShutterStock
לפעמים "כרס בירה" היא הכל חוץ מתוצאה של שתייה מופרזת. גבר סובל מכאב בטן/ShutterStock

לפני כשנתיים הבחין תושב קליפורניה בשם הקטור הרננדז שהוא עולה במשקל ובטנו הופכת לבולטת מאוד. כמה בולטת? הוא החל לעלות במשקל בצורה יוצאת דופן למרות שלא שינה באופן קיצוני את הרגליו. הרננדז בן ה-47 חשב שההשמנה הבטנית יוצאת הדופן ממנה סבל היא תוצאה של תסמיני גיל העמידה.
חבריו צחקו על "בטן הבירה" המפוארת שגידל למרות שהוא לא נוהג לשתות שתיה חריפה. אחרי שניסה לעשות דיאטה והתמיד בפעילות גופנית, כרסו הקשה למגע המשיכה לגדול ורק זרועותיו נעשו רזות יותר, בשלב זה התעורר חשדו והוא מיהר לדווח לרופא שלו על הבעיה.

עוד בנושא:
לא תאמינו מה האישה הזו עשתה בחדר הלידה
הבטן שלכם נפוחה? זאת יכולה להיות הסיבה
מפת הכאבים: כל המחלות שכאבי הבטן שלכם חושפים

לבשורה הזאת הרננדז לא ציפה. בדיקות CT הראו שהוא מסתיר בבטנו גידול סרטני עצום ששקל כ-30 קילוגרמים. הסיבה שבגללה הצליח הגידול לצמוח לממדי ענק והביאה אותו למשקל של כמעט 150 קילוגרם מבלי שפנה לעזרה, הייתה מפני שהוא תמיד התקשה לשמור על המשקל ולכן לא סבר שבטנו האימתנית מחייבת בדיקה. גם הערות מצחיקות שספג מפי חבריו לא ערערו את ביטחונו.

הגידול שנמצא בבטנו מכונה בשם ליפוסרקומה רטרופרישיונל (Leiposarcomas retroperitoneal) הוא גידול ממאיר שמורכב מרקמת שומן ומסתתר בחלקה האחורי של הבטן ולכן קשה לאתרו. "גידולים כאלה יכולים להגיע עד לגודלו של אבטיח", מסביר ד"ר וויליאם צנג, כירורג מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי קאק בלוס אנג'לס, ומוסיף ששכיחותם של גידולים נדירים אלה עומדת על 2.5 מקרים לכל מיליון אנשים ולמרות גודלם העצום הם אינם מתפשטים באיברים פנימיים מפני שהם נמשכים לתאי שומן.

עוד באותו נושא

למה מאכלים מסויימים גורמים לנו לרוץ לשירותים?

לכתבה המלאה
איש מבוגר עם כרס גדולה. ShutterStock
בדרך כלל, גידולים מסוג זה מגיעים עד למשקל של 15 קילוגרמים, הרננדז "זכה" בגידול כפול בגודלו. גבר שמן/ShutterStock

למעשה, הקליפורני המופתע "זכה" פעמיים: לא רק שהגידול ממנו סבל נדיר, אלא שהוא הגיע למשקל יוצא דופן. "גידולים כאלה שוקלים בדרך כלל עד 10 או 15 קילוגרמים, שלו שקל כ-30 קילוגרמים", הסביר ד"ר צאנג. רופאיו של הרננדז בחרו להסיר את הנגע המאסיבי בניתוח שארך כשש שעות. הוא נכנס לבית החולים במשקל של כ-120 קילוגרמים ולאחריו יצא כשהוא קל ובריא יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully