וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול במשקל 31 ק"ג הוסר מבטנו של גבר בבי"ח סורוקה

16.9.2020 / 9:53

ניתוח נדיר שנערך בבית החולים הצליח להחזיר לגיא בר, גבר בן 41, שחשב שהוא עומד למות, את החיים. "דווקא ברגע שכבר הייתי מיואש כשכולם הרימו ידיים ונשלחתי להוספיס בית כדי לסיים את חיי, בסורוקה החליטו לא לוותר עלי"

בסרטון: ניתוח להסרת גידול במוח בעירות מלאה, בסורוקה/צילום: בית החולים סורוקה, עריכה: תומר לוי

גיא בר, תושב ערד בן 41 , סבל מגידול ברגלו שפיתח גרורות לאיזור הבטן שהגיעו למשקל של יותר מ-31 ק"ג. במשך שנים, הוא טופל בבית חולים במרכז הארץ ועבר טיפולים כימותרפיים רבים עד שלפני כחודש, כשהרופאים שטיפלו בו קבעו שלא ניתן לטפל בו ולעזור לו במצבו, הם המליצו לו להפסיק את הטיפולים ולעבור להוספיס בית. גיא, שהיה במצב פיזי ונפשי קשה מאוד, היה מיואש מבשורת הרופאים שנותרו לו חודשים ספורים לחיות.

חברו של גיא קרא כתבה שפורסמה לאחרונה על ניתוח שבוצע בסורוקה להסרת גידול ענק מבטנה של אישה בת 84 והמליץ לו לנסות ולהגיע לייעוץ אצל פרופ' יצחק אביטל, מנהל מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה והמחלקה לכירורגיה א' בבית החולים.

בתוך כמה ימים הצליח גיא להגיע לפגישה עם פרופ' אביטל - מומחה בעל שם בינלאומי לטיפול ולמחקר במחלות סרטן, שביצע עשרות רבות של ניתוחים מורכבים בתחום. בתום הפגישה עם פרופ' אביטל, הוא התבקש לעבור סדרת בדיקות, ביניהן בדיקת הדמייה מעודכנת שהדגימה גידול ענק שתפס את כל חלל בטנו. המקרה המורכב של גיא הוצג בפני צוות רב מקצועי עם התמחויות שונות (רדיולוגים, מנתחים, אונקולוגים ועוד) שדנים במקרים, משתפים ידע ומקבלים החלטות בהתאם.

בתוך פחות משבוע הושלמו הבירור ואימות האבחנה וגיא אושפז לביצוע הניתוח הארוך והמורכב שבו הוצאו הגידולים והאיברים הנגועים. לניתוח היה שותף צוות רב מקצועי שכלל את: פרופ' יצחק אביטל - מנהל מרכז לגסי לאונקולוגיה ומחלקה לכירורגיה א', ד"ר אורי נץ - רופא בכיר במחלקה לכירורגיה א', ד"ר מיכאל רובין - מתמחה במחלקה לכירורגיה א', ד"ר בוריס דיקר מחטיבת ההרדמה וצוות סיעודי של חדר הניתוח בראשות האחות שחרית פוקס.

גידול במשקל 31 ק"ג הוסר מבטנו של גבר בבי"ח סורוקה. בי"ח סורוקה,
פרופ' יצחק אביטל מחזיק את הגידול הענק שהוצא מבטנו של המטופל/בי"ח סורוקה

במהלך הניתוח הממושך, הוסרו מבטנו של גיא חלק מהאיברים שהיו נגועים בגידול - חצי מהמעי הדק והגס וחלק מהעורק המרכזי של הבטן. לאחר הניתוח הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי וכעבור 24 שעות הועבר למחלקה לכירורגיה א'. מצבו של גיא השתפר באופן משמעותי והוא שוחרר לביתו כעבור שבוע מהניתוח. הוא צפוי לעבור פרוצדורה נוספת של הסרת הגידול הראשוני שברגלו וחיבור המעי הדק למעי הגס.

גידול במשקל 31 ק"ג הוסר מבטנו של גבר בבי"ח סורוקה. בי"ח סורוקה,
צוות רב מקצועי שערך את הניתוח. מימין לשמאל: ז'אנה כץ ושירה ביתן אחיות במחלקה לכירורגיה א' בסורוקה, פרופ' יצחק אביטל, מנהל מרכז לגסי לאונקולוגיה ומחלקה לכירורגיה א' בסורוקה, גיא בר, המנותח, ד"ר מיכאל רובין מתמחה במחלקה, ד"ר בוריס דיקר, מרדים/בי"ח סורוקה

"במהלך הקריירה שלי ביצעתי עשרות רבות של ניתוחים מורכבים, אך הסרת גידול במשקל כה רב כמו במקרה הזה נדירה ביותר. גיא סבל מאוד, והניתוח שלו הצריך מיומנות רבה של צוות רב מקצועי. אני שמח על כך שהענקנו לגיא סיכוי ושהוא מרגיש טוב יותר הן בפן הפיזי והן בפן הנפשי. כל יום נוסף בחיי חולים אונקולגים הוא משמעותי", אמר פרופ' יצחק אביטל.

"דווקא ברגע שכבר הייתי מיואש כשכולם הרימו ידיים ונשלחתי להוספיס בית כדי לסיים את חיי, התבשרתי בבשורה הכי טובה שיכולתי לקבל בשנים האחרונות ובסורוקה החליטו לא לוותר עלי ולתת לי סיכוי", אמר גיא. "המצב הפיזי שלי היה קשה מאוד, וכבר כמעט איבדתי את התקווה, כשכאן בסורוקה החליטו לתת לי אותה. אני מודה בראש ובראשונה לפרופ' אביטל ולצוות הרפואי והסיעודי ולכל מי שטיפל בי לאורך כל הדרך, על שנלחמו על חיי והעניקו לי עוד זמן יקר להיות עם משפחתי".
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully