וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר גילה: זה מה שחיסון קורונה באמת עושה לשריר הלב

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 14:35

רגע לפני דיון נוסף בחיסוני ילדים נגד קורונה, יוצאת בשורה מרגיעה מבית החולים בילינסון. לפי מחקר חדש, לדלקת שריר הלב - תופעת הלוואי שכולם חוששים ממנה - אין השפעה משמעותית על תפקוד הלב. הנה כל הפרטים

בווידאו: מומחי משרד הבריאות דנים בחיסון קורונה לילדים/צילום: לע"מ

בצל הדיונים על חיסוני ילדים לקורונה, בבית החולים בילינסון בדקו, לראשונה בעולם, את היקף הפגיעה בשריר בלב במחוסני קורונה באמצעות בדיקת MRI. תוצאות המחקר מצאו שדלקת בשריר הלב היא מחלה קלה בלבד וללא השפעה משמעותית על תפקוד הלב במרבית המקרים. בתקופת המעקב כל החולים שוחררו מבית החולים.

המחקר נערך בקרב 15 חולים בגילאי 17-76 (גיל ממוצע 32) שלקו בדלקת שריר הלב לאחר החיסון הראשון והשני נגד הקורונה. החוקרים בחנו את היקף הפגיעה בשריר הלב בתקופת זמן של 42 יום מקבלת החיסונים. המחקר נעשה על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של בדיקת התהודה המגנטית (MRI) לבבית שמאפשרת לאבחן ברמת דיוק גבוהה מאד את הפגיעה בשריר הלב.

לדברי ד"ר אשרף חמדאן, מנהל יחידת דימות הלב, במערך הקרדיולוגי בבית החולים בילינסון: "מחקר זה הינו הגדול ביותר בעולם עד כה, אשר השתמש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת לאפיין את היקף הפגיעה בלב בקרב מטופלים שלקו בדלקת שריר הלב לאחר חיסון כנגד נגיף הקורונה. המחקר הראה שמדובר בתופעה נדירה המתאפיינת בפגיעה קלה בשריר הלב ולאור כך אינה צפויה להשפיע על בריאות המטופלים לטווח הארוך".

הדמיות MRI  של לב שנפגע בצורה קלה לאחר חיסון קורונה. דוברות בילינסון,
הדמיות MRI של לב שנפגע בצורה קלה לאחר חיסון קורונה/דוברות בילינסון

דלקת שריר הלב - מיוקרדיטיס - מתרחשת כאשר שריר הלב, המיוקרדיום, נהיה דלקתי. דלקת זו יכולה להשפיע על ההולכה החשמלית של הלב ולהפחית את יכולת הלב להזרים דם לגוף. התופעה הזאת מתרחשת לרוב לאחר מתן החיסון השני, בעיקר בקרב גברים בגילאי 16-30. בעקבות התופעה, במשרד הבריאות נמנעו בתחילה מלהמליץ על החיסון לגילאי 12-15, אך כשעלתה התחלואה זה הפך להכרחי ולבסוף הוכיח את עצמו כהחלטה טובה. בקרב בני נוער בגילאי 12-15 התופעה התרחשה בקרב בודדים בלבד, כאשר עד כה דווחו על 15 אירועים, 12 של בנים.

בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, מודיעין עילית, 26 בספטמבר 2021. יוסי אלוני, פלאש 90
דלקת שריר הלב התרחשה אצל בודדים בלבד. נער מקבל חיסון קורונה/פלאש 90, יוסי אלוני

יש לציין כי באוקטובר פורסם מחקר נוסף שנערך גם הוא על ידי מערך הקרדיולוגיה של בית החולים בילינסון בשיתוף מכון כללית למחקר וחדשנות, שהראה שבקרב 2.5 מיליון ישראלים שקיבלו חיסון נגד נגיף הקורונה רק 54 לקו בדלקת שריר הלב.

מחר (רביעי) חברי ועדת הצט"מ (צוות טיפול במגיפות) ידונו בדיון המכריע על חיסוני ילדים בגילאי 5-11, על פי הנתונים של חברת פייזר אף ילד בניסוי לא חווה דלקת בשריר הלב, גם בקרב הילדים בגילאים אלו שהתחסנו דרך ועדת חריגים לא התקבל אף דיווח על מיוקרדיטיס כתוצאה מהחיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully