וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דקות של פעילות בכל שעה יעשו את הדבר המדהים הזה

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 6:48

הסגרים של הקורונה הם אומנם כבר זיכרון רחוק, אבל מחקרים עדיין מתעסקים במה עבר על הגוף (והמוח) האנושיים בזמן ההגבלות. מחקר אחד הראה שזזנו מעט. ממש מעט. והוא נותן פיתרון קל לכל יושבי המשרדים

אם חשבתם שהקורונה תיעלם ולא נשמע ממנה יותר, חשוב להזכיר שהנגיף הוריד באופן דרמטי את כמות הפעילות הגופנית - קלה ככל שתהיה - שאנשים רבים עושים בדרך כלל דרך מפגשים חברתיים בחוץ או יציאה לעבודה. כעת, חוקרים מקינגס קולג' בלונדון אומרים שלקום ולהסתובב רק חמש דקות בכל שעה יכול לבטל את ההשפעה של המחסור בפעילות גופנית.

המחקר שהתפרסם בכתב העת BMJ Neurology Open השווה את רמות הפעילות הגופנית אצל אנשים הסובלים מהפרעות שרירים גנטיות, כמו ניוון שרירים, לפני ולקראת סיום ההסגר. המשתתפים כללו מבוגרים בעלי יכולות פיזיות מגוונות, החל מכאלה ניידים ועצמאיים ועד כאלה הזקוקים לסיוע כדי לנוע. המחקר כלל גם 41 אנשים בכיסאות גלגלים, שמרבית המחקרים מתעלמים מהם לעתים קרובות, לפי צוות החוקרים.

במהלך ההערכה שנמשכה שנה, נמדדו רמות הפעילות הגופנית לפני ההסגר בשנת 2019 עד לתום חלק מההסגרים בשנת 2020. חיישנים מיוחדים תיעדו את משך הזמן ומידת התנועה בארבע קטגוריות שונות: חזק, קל, נמוך, ובישיבה.

אישה יושבת מול מסך מחשב וסובלת מכאבי צוואר. ShutterStock
גם אתם יושבים היום יותר מבעבר? אישה עם כאב שכמות/ShutterStock

לאורך המגיפה, התוצאות הראו ירידה ניכרת במידת הפעילות הגופנית שהמשתתפים עשו בכל יום. אנשים, בממוצע, עסקו בכמעט שעה וחצי של פעילות גופנית קלה בכל יום לפני ההסגר. כתוצאה מהסגרים, אנשים בילו בממוצע 25 דקות פחות בכל יום במשימות פעילות נמוכה וזזו בתדירות נמוכה יותר במהלך היום.

בשל ההגבלות בשנה שעברה על נסיעות, פעילויות פנאי בחוץ והתכנסויות גדולות, המחקר גילה שאנשים בילו פחות זמן בפעילויות קלות וזזו בתדירות נמוכה יותר באופן כללי. מכיוון שפעילות קלה יומיומית אינה בהכרח פעילות גופנית, קשה לאנשים להבחין בשינויים הזעירים הללו בפעילות היומית. ולמרות זאת, פעילות גופנית מתונה ופעילות תכופה במהלך היום ממלאות תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות שלנו.

עוד בוואלה!

הפעולה הזו לא מחליפה חיסון אבל היא יכולה למנוע מכם קורונה קשה

לכתבה המלאה

"אפילו אנשים שלא עושים הרבה פעילות גופנית הושפעו מחוסר פעילות בסגרים והמחקר שלנו זיהה שעה נוספת ביום של חוסר פעילות במבוגרים, נכים ועצמאיים, עם מחלות עצב-שריר. פעילות מופחתת עלולה להיות מזיקה במיוחד לאלה עם מצבים עצביים-שריריים, מוגבלויות או גיל מתקדם", אומרת עורכת המחקר הראשית והפיזיותרפיסטית הנוירולוגית שרה רוברטס-לואיס.

"הירידה בפעילות הקלה שנמדדה במחקר זה עשויה להיות דומה עבור כל מי ששגרת יומו הוגבלה על ידי הסגרים. בהתבסס על הממצאים שלנו, אנו מציעים לאנשים להזיז את גופם במשך 5 דקות בכל שעה במהלך היום. בנוסף, מומלץ להקדיש 30 דקות בכל יום לפעילות קלה נוספת, כמו יוגה או תרגילי כיסא. הנחיות הפעילות של ארגון הבריאות העולמי קובעות כי 'כל דבר נחשב'; הם מספקים הצעות לגבי פעילויות קלות המתאימות לכל היכולות. שינויים פשוטים יכולים לעזור בשיקום, במהלך ואחרי הסגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully