וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא מזהיר: צריכים להפליץ? אל תתאפקו כי זה יצא לכם מהפה

18.10.2021 / 23:27

ד"ר קארן ראג' חושף את הסיבה המטרידה לכך שאסור לכם להחזיק גזים בבטן - ועוד כמה עובדות ופרטים (קצת דוחים) שאולי לא ידעתם על פלוצים

מדוע אסור "להחזיק פלוצים בפנים"?/@dr.karanr

כולנו למדנו לשמור בבטן, לא רק רגשות. גם פוקים. אם בממוצע אדם משחרר גזים 14 פעמים ביום, לפחות את מחציתן אנחנו מנסים "לדחות" לשלב בו נהיה לבד ולא נעשה פדיחות. ד"ר קארן ראג' שמפורסם בטיקטוק בזכות הטיפים הרפואיים המשונים שלו, חלק עם עוקביו את הסיבה המטרידה בגללה אסור לכם להחזיק נפיחה בבטן. אם מישהו אמר לכם בצחוק פעם שאם זה לא יצא מלמטה, זה יצא מלמעלה - כנראה שהוא צדק.

ד"ר ראג' טוען שנפיחה שלא יוצאת מהישבן תצא לכם בסופו של דבר מהפה. הוא אומר בסרטון: "אם תחזיקו בנפיחה יותר מדי זמן, היא יכולה להיספג מחדש במחזור הדם שלכם ולצאת החוצה מהפה כשאתם נושפים". הוא צודק. קלייר קולינס, פרופסורית לתורת התזונה באוניברסיטה באוסטרליה, הסבירה מה קורה כששומרים בבטן: "הצטברות של גזים במעיים עלולה לגרום להתנפחות של הבטן, כאשר הגז נקלט מחדש בסירקולציה בגוף ומשתחרר דרך הנשימה שלכם. בפעם הבאה שאתם מרגישים תנועה של המעיים וגז שרוצה לצאת החוצה, נסו ללכת למקום נוח יותר ולשחרר. זהו צורך פיזיולוגי. אנחנו צריכים לשחרר את הגז שהצטבר כתוצאה מאוכל שהתעכל. שמירה של גז יכולה גם לגרום לבקטריות במעיים והשלכות נוספות לא נעימות".

נפיחות. Giphy
נפיחות/Giphy

ד"ר ראג' חשף עוד פרטים שאולי לא ידעתם על נפיחות בסרטון שצבר 2.5 מיליון צפיות בטיקטוק. הוא מסביר שמי שטוען שהוא "לעולם לא מפליץ" - משקר: "בממוצע אנשים מפליצים 14 פעמים ביום - כמה שיותר, יותר טוב", הוא אומר בסרטון, "אם מישהו אומר לכם שהוא לא מפליץ, הוא משקר וכדאי שתתכחשו אליו מיד, או שיש לו חסימת מעיים שזה כבר מקרה חירום רפואי".

כל מה שחשוב לדעת על נפיחות:

ראג' גילה גם כי נפח הפליטה היומי של האדם הממוצע מספיק למילוי בלון בגודל בינוני (חצי ליטר) והוסיף שהנפיחה הראשונה של היום היא בדרך כלל הגדולה ביותר. הוא גם ציין ש-99 אחוזים מהנפיחה הם גזים חסרי ריח, בעוד שאחוז אחד בלבד הוא זה שאחראי לריח הנורא, כשלרוב מדובר בגופרית.

הסרטון שלו קיבל יותר מ-5,000 תגובות. "אני יכול למלא כדור פורח ביום טוב", צחק אחד ואחר הודה: "הפלצתי במהלך הסרטון הזה". אדם נוסף כתב: "לא יודע מה איתכם, אבל הנפיחה שלי לפני השינה היא הגרועה ביותר. תשאלו את אשתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully